Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce

Luxusní výbava, motor o výkonu 150 kW, automatická pětistupňová převodovka.

Design Lexusu RX 300 na mně zapůsobil svou důstojnou elegancí a osobitým pojetím.


Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce

Přes poměrně větší délku – 474 cm, šířku – 185 cm a rozvor – 272 cm, které umožnily poskytnout cestujícím velkorysý vnitřní prostor pro komfortní cestování, nepůsobí na mně Lexus těžkopádně. Naopak při pohledu zejména zpředu a z boku vyzařuje z jeho designu až sportovní charakter, který zdůrazňují i hliníková kola rozměru 18 palců s pneumatikami rozměru 235/55R18.

Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce

Interiér Lexusu přes svou prostornost působí útulně a příjemně. Přední sedadla všestranně elektricky seřiditelná jsou pohodlná a anatomicky velmi dobře vytvarovaná. Jednoduše lze elektricky seřídit i polohu volantu ve dvou osách. Pohodlné nastupování řidiči usnadňuje, že volant se až po zasunutí klíčku do spínací skříňky sníží do předem zakódované pracovní polohy. Při vyjmutí klíčku se naopak jeho poloha zvýší, aby usnadnil řidiči vystoupení z vozu. Na palubní desce jsou rozmístěny všechny sdělovače i ovládače tak, aby neodváděly nadměrně pozornost řidiče od provozní situace. Velmi jsem ocenil hluboce zapuštěné sdělovače, jejichž výborně i ve dne čitelné stupnice jsou podsvíceny pro oči příjemným bílým mírně nazelenalým světlem, které neunavuje zrak řidiče tak jako v poslední době bohužel u řady značek používané červené nebo modré podsvícení. Kladně hodnotím i informaci o zařazeném stupni režimu automatické převodovky v pravém kruhovém sdělovači, při manuálním řazení pak informaci o právě zařazeném rychlostním stupni. Uprostřed palubní desky je umístěn palubní počítač se sedmipalcovým barevným dotykovým displeyjem.

Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce


Novinkou u Lexuse je minikamera umístěna vzadu vozu, která se uvádí do činnosti zařazením zpátečky. Obraz z kamery je přenášen na sedmipalcový dotykový displej, na kterém je v závislosti na natočení volantu nepřetržitě graficky znázorňováno konečné místo k zaparkování, což po krátké praxi významně zjednodušuje zaparkování.


Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce
Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce

Zadní sedadla jsou dělená 40:20:40, krajní lze posouvat o 10 cm. Zavazadlový prostor má objem 439 litrů. Podle potřeby a povahy nákladu lze jednotlivě sklápět opěradla sedadel a vytvořit si tak variabilní zavazadlový prostor s rovnou podlahou. Zadní vysokovýklopné páté dveře mají elektrické otevírání i zavírání. Lexus je vybaven rezervní plnohodnotnou pneumatikou na hliníkovém disku.

Bezpečnostní výbava je bohatá: čelní, boční i hlavové airbagy a i airbag chránící kolena řidiče. Vnitřní výbava Lexuse plně odpovídá výbavě luxusní třídy, od elektrického ovládání bočních oken až po xenonové natáčecí světlomety, dešťový senzor, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládané střešní okno, kvalitní audiosoupravu světové jedničky mezi audiovýrobci Mark Levison s 11ti reproduktory s měničem na 6 CD s ovládáním na volantu, navigaci a další prvky u luxusních automobilů dnes již běžné.


Lexus RX 300 se stálým pohonem všech kol s řadou technických novinek v testu redakce

Dynamickou jízdu s tímto vozem umožňuje benzinový dvacetičtyřventilový šestiválec do V objemu 3,0 litrů s variabilním časováním ventilů VVT-i s maximálním výkonem 150 kW při 5600 ot/min s nejvyšší hodnotou točivého momentu 283 Nm dosahovanou při 4 500 ot/min. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost 200 km/h. Pětistupňová automatická převodovka umožňuje i ruční řazení jednotlivých rychlostních stupňů a to krátkým pohybem řadící páky dopředu (+) a dozadu (-). Automatické řazení je při normální jízdě nepostřehnutelné. Pokud řidič dá pokyn náhlým sešlápnutím pedálu akcelerátoru, pak Lexus neprodleně podřadí a prudce i přes svou vyšší hmotnost (1865 kg) vyrazí vpřed. K možnosti dynamické jízdy přispívá i technicky propracovaný podvozek se stálým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem, se vzduchovým pérováním, s přesným řízením s variabilním posilovačem, s účinným brzdovým systémem ABS + EBD, protiskluzovým systémem TCR, protismykovým systémem VSC a brzdovým asistentem BAS. Vedení vozu bylo pro mě příjemným řidičským požitkem: vůz se ani v prudkých zatáčkách téměř nenaklání a drží přesně stopu, zdolává bez problémů polní cesty, příkrá stoupání a obtížný terén. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hluk pronikající do interiéru voze je minimální – běh motoru zaregistrujeme jen při prudší akceleraci.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 12,2 litrů na 100 km. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 11,2 litru. Musím však uvést, že jsem jezdil převážně pouze se spolujezdcem a bez zavazadel i když svižným způsobem jízdy. Pokládám však docílenou kombinovanou spotřebu vzhledem k charakteru tohoto vozu za spíše nižší.


Je vhodné na závěr připomenout, že Lexusy, tak oblíbené zejména v Americe, jsou podle průzkumu také vozy mimořádně spolehlivé s poruchovostí jednou z nejnižších.


Cena Lexusu RX 300 podle rozsahu výbavy je od 1 660 000 do 2 240 000 Kč včetně DPH. Jeho výbava v nejvyšší uvedené ceně je tak bohatá, že prakticky nelze již nic přiobjednat. Cena je sice vyšší, ale podle mého názoru úměrná hodnotě vozu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...