Japonské automobily Lexus si kladou pouze jeden jediný cíl – poskytnout zákazníkovi opravdu to nejlepší, co dnešní moderní technika a technologie umožňují. Nejvyšší míře luxusu však odpovídá pochopitelně také vyšší cena, ovšem ta je na druhé straně opět vyvážena nevšedním zážitkem z jízdy. O tom jsme se mohli přesvědčit při testovacích jízdách s novými modely LS 430, GS 300 a RX 300. Kdo měl zájem, ten si mohl ještě vyzkoušet dvoulitrový IS 300. Jen pro úplnost všechny vozy byly vybaveny samočinnými převodovkami. S trojicí nových modelů Vás budeme postupně seznamovat, dnes tedy alespoň ve stručnosti několik základních údajů.
Na vrcholu nabídky a celého výrobního programu automobilky Lexus stojí špičkový sedan LS 430, jenž využívá nejpokrokovější technologie, které jsou dnes dostupné. Některé z nich jsou dokonce použity v automobilové historii poprvé. Nový vidlicový osmiválec 4.3 se systémem VVT-i spolupracuje s novou pětistupňovou elektronicky řízenou inteligentní samočinnou převodovkou, která přizpůsobuje řazení stylu jízdy řidiče a povaze vozovky.
Mezi největší zajímavosti patří systém elektronického řízení škrticí klapky ETCS-i (zabezpečuje dostatek točivého momentu v jakékoliv situaci), který spolupracuje se systémem „Torque Activated Powertrain control“ . Výsledkem je podstatně plynulejší jízda bez potřeby častého přeřazování. Novinkou je rovněž elektronicky regulovatelné odpružení, které udrží světlou výšku (v rozmezí 20 mm) na řidičově požadované úrovni.
Veškeré funkce spojené s řízením jsou pochopitelně elektrické, vůz je vybaven jednou z nejmodernějších klimatizací a jako první nabízí také klimatizovaná přední sedadla, za příplatek si lze objednat elektricky nastavitelná zadní sedadla s masážní funkcí či samostatnou klimatizací pro cestující vzadu. K dispozici je rovněž špičková audiosoustava firmy Mark Levinson. Lexus SC 430 je doslova „prošpikován“ mnoha dalšími zajímavostmi, ale o těch až příště.
Lexus LS430
objem | 4293 ccm |
výkon | 207 kW (282 k) při 5600 ot./min |
točivý moment | 417 N.m při 3500 ot./min |
spotřeba | 12,0 l na 100 km |
rychlost | 250 km/h |
zrychlení 0-100 km/h | 6,7 s |
rozměry | 5005/1830/1470 mm |
rozvor | 2925 mm |
ceny dle výbavy | 2 739 000 Kč, 3 269 000 Kč |
Do kategorie vyšší střední třídy, tedy mezi vozy jako jsou Mercedes Benz E, BMW 5 či Audi A6, směřuje Lexus GS 300 s řadovým šestiválcem 3.0 a zcela novou pětistupňovou samočinnou převodovkou Super ECT s možností manuálního řízení převodových stupňů pomocí tlačítek na volantu. Motor je vybaven stejnými systémy jako předchozí osmiválec, podvozek je vyladěn pro evropské podmínky. Dokonce se proslýchá, že jeden z prototypů byl zkoušen i na našich silnicích.
Lexus GS 300
objem | 2997 ccm |
výkon | 163 kW (221 k) při 5800 ot./min |
točivý moment | 298 N.m při 3800 ot./min |
spotřeba | 11,6 l na 100 km |
rychlost | 230 km/h |
zrychlení 0-100 km/h | 8,2 s |
rozměry | 4805/1800/1445 mm |
rozvor | 2800 mm |
ceny dle výbavy | 1 769 000 Kč, 1 889 000 Kč |
Poslední novinkou je Lexus RX 300 z kategorie luxusních SUV, tedy vozidel pro volný čas, kam patří mj. Mercedes Benz M nebo BMW X. Tímto vozem Lexus ukazuje, kterým směrem by se v příštích letech mohla ubírat i část produkce. V USA oživil a ovlivnil prodeje v segmentu SUV a má všechny předpoklady pokračovat v úspěšném tažení také v Evropě. Všechna kola pohání vidlicový šestiválec 3.0 ve spojení se čtyřstupňovým „automatem“.Viskózní spojka umístěná v mezinápravovém diferenciálu zabezpečuje dokonalý přenos hnací síly v každého situaci bez zásahu řidiče.
Lexus RX 300
objem | 2995 ccm |
výkon | 148 kW (201 k) při 5600 ot./min |
točivý moment | 283 N.m při 4400 ot./min |
spotřeba | 13,0 l na 100 km |
rychlost | 180 km/h |
zrychlení 0-100 km/h | 9,2 s |
rozměry | 4580/1850/1660 mm |
rozvor | 2615 mm |
ceny dle výbavy | 1 719 000 Kč, 1 939 000 Kč, 2 134 000 Kč |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií