Součástí slavnostního ceremoniálu bylo slavnostní uvedení vozidel Avia na trh zemí Středního východu.
Nový výrobní závod bude od poloviny příštího roku kompletovat české Avie řady D75 a D120, které doplní montáž autobusů a těžkých nákladních vozidel Ashok Leyland pro tento region.
„Nová továrna ve Spojených arabských emirátech představuje ideální základnu pro montáž a distribuci vozidel Avia v regionu Středního východu. Trh v zemích jako jsou Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty, Oman, Kuvajt, Bahrajn či Katar, představuje pro Avii obrovský potenciál,“ vysvětluje Michal Krátký, odpovídající v Avii za rozvoj obchodu mimo Evropu. Analýzy trhu ukazují, že segment lehkých nákladních vozidel v zemích na Středním východě dlouhodobě chybí.
Modelové řady Avia D75 o celkové hmotnosti 7,5t s výkonem 140 k a D120 v tonáži 12t s výkonem 180 k, které byly speciálně vyvinuté pro tento region, jsou prvními vozidly střední třídy v této oblasti vybavené brzdovým systémem podle evropských standardů. Rovněž ojedinělá technologie protikorozní ochrany kabiny poskytuje ve zdejších agresivních klimatických podmínkách přímořské oblasti velkou konkurenční výhodu. Celkově vysoká úroveň bezpečnostních prvků a komfortu pro řidiče představuje potenciál pro nastavení nového standardu vozidel této třídy na trhu.
Avia na východě jako doma
Automobilový výrobní závod Ashok Leyland v RAK počítá s pilotní roční produkcí 2000 autobusů a nákladních vozidel. Výrobní zařízení je připraveno produkovat vedle školních a městských autobusů vozidla střední třídy Avia podle náročných evropských kriterií kvality. „Výrobní závod v Emirátech je důležitý z hlediska budování pozice úspěšného globálního hráče na světových automobilových trzích. Pro Letňanskou Avii je to příležitost dostat se mezi top automobilky, kam kvalitou svých vozidel a tradicí patří,“ dodává vedoucí marketingu AALM Michal Bačkovský.
V letošním roce Avia odstartovala prodej svých vozidel na několika důležitých světových trzích, především pak v Rusku. Do Ruska odcestoval v půlce prosince první konvoj standardních dodávek vozidel, která budou svým zákazníkům předána na počátku příštího roku. Dalšími důležitými odbytišti jsou Bulharsko, Polsko, Slovensko a nově také na netradičních místech v Austrálii a Argentině.