Leden – měsíc statistik

Všichni představitelé organizací, kteří mají co do činěněí s bezpečností provozu se radují: Poprvé v celé historii měl vloni počet nehod klesající tendenci. Nehod bylo vloni přes 198 tisíc, zatímco v roce 1996 přes 201 tisíc – největší vliv má zřejmě zavedení padesátky v obci, spojený samozřejmě s obavami řidičů z represí, výskytem většího počtu policistů v ulicích měst, kde dochází k největšímu počtu nehod a dalšími souvisejícími jevy. Jaký vliv bude mít letošní mírná zima nelze samozřejmě bez hlubších analýz příčin nehod odhalit.

Přes příznivý trend to ale zůstává na nás řidičích, aby nehod v roce 1998 nepřibývalo:

Leden - měsíc statistik

Graf – dopravní nehody za 4. čtvrtletí let 96-97 v %

  • Sám jsem se jednou tvrdě, několikrát za peníze a mnohokrát pohledem na zdeformované vraky přesvěděil, že přehnaně pospíchat se navyplácí.
  • Bezpečnostní pás není sice žádná ozdoba, ale mne zachránil minimálně před odřeninami či zlomeným nosem – a znám člověka jemuž vloni možná zachránil život (přinejmenším ho zachránil od otřesu mozku, zlomeniny lebky či krční páteře). A také jsem viděl čelní sklo vozu, které řidič při nehodě v šedesátce bez pásů vyboulil o dvacet centimetrů.
  • Po litru vína či pár sklenkách alkoholu nebo půllitrech piva si člověk neuvědomí, že nebude řídit ani jako v autoškole. Nejezděte autem do hospody, na zábavy a oslavy – jakmile se napijete, vždycky si řeknete že se vám nemůže nic stát. Přijít o řidičák je ale v tomhle případě to nejmenší nebezpečí.
  • Auto nemusí být vždy dokonale naleštěné, ale světla a brzdy by měly fungovat, řízení a podvozek by měly být v dokonalém stavu, pneumatiky nemají zbytečně předepsanou hloubku vzorku a stanovený tlak.
  • Sviťte, kdykoliv to považujete za nutné – za šera, za mrholení, za slabé mlhy, v tunelech, a raději častěji než méně často. A mlhová světla jsou určena do mlhy – za dobrých povětrnostních podmínek zbytečně oslňují, a jet půl hodiny po Praze za autem s rozsvícenými zadními mlhovkami, v zrcátku auto s rozsvícenými předními mlhovkami – to řidiče dostatečně znervózní – a nervózní řidič je stejně nebezpečný jako opilec nebo hazardér.
  • Povinné je použití i zadních pásů – obzvláště na dálnicích při vyšších rychlostech, kdy často při nehodě dojde k převrácení vozidla na to upozorněte své spolujezdce. A pokud vozíte děti, několik tisíc za homologovanou dětskou sedačku není taková investice, abyste si ji nemohli dovolit.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum...

Příprava auta na zimu by určitě neměla končit tím, že splníme ze zákona povinnost mít auto přezuté na zimní pneumatiky. Co ještě je třeba udělat? Od 1. listopadu až do konce března byste...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...