Přes příznivý trend to ale zůstává na nás řidičích, aby nehod v roce 1998 nepřibývalo:
Graf – dopravní nehody za 4. čtvrtletí let 96-97 v %
- Sám jsem se jednou tvrdě, několikrát za peníze a mnohokrát pohledem na zdeformované vraky přesvěděil, že přehnaně pospíchat se navyplácí.
- Bezpečnostní pás není sice žádná ozdoba, ale mne zachránil minimálně před odřeninami či zlomeným nosem – a znám člověka jemuž vloni možná zachránil život (přinejmenším ho zachránil od otřesu mozku, zlomeniny lebky či krční páteře). A také jsem viděl čelní sklo vozu, které řidič při nehodě v šedesátce bez pásů vyboulil o dvacet centimetrů.
- Po litru vína či pár sklenkách alkoholu nebo půllitrech piva si člověk neuvědomí, že nebude řídit ani jako v autoškole. Nejezděte autem do hospody, na zábavy a oslavy – jakmile se napijete, vždycky si řeknete že se vám nemůže nic stát. Přijít o řidičák je ale v tomhle případě to nejmenší nebezpečí.
- Auto nemusí být vždy dokonale naleštěné, ale světla a brzdy by měly fungovat, řízení a podvozek by měly být v dokonalém stavu, pneumatiky nemají zbytečně předepsanou hloubku vzorku a stanovený tlak.
- Sviťte, kdykoliv to považujete za nutné – za šera, za mrholení, za slabé mlhy, v tunelech, a raději častěji než méně často. A mlhová světla jsou určena do mlhy – za dobrých povětrnostních podmínek zbytečně oslňují, a jet půl hodiny po Praze za autem s rozsvícenými zadními mlhovkami, v zrcátku auto s rozsvícenými předními mlhovkami – to řidiče dostatečně znervózní – a nervózní řidič je stejně nebezpečný jako opilec nebo hazardér.
- Povinné je použití i zadních pásů – obzvláště na dálnicích při vyšších rychlostech, kdy často při nehodě dojde k převrácení vozidla na to upozorněte své spolujezdce. A pokud vozíte děti, několik tisíc za homologovanou dětskou sedačku není taková investice, abyste si ji nemohli dovolit.