Leden – měsíc statistik

Všichni představitelé organizací, kteří mají co do činěněí s bezpečností provozu se radují: Poprvé v celé historii měl vloni počet nehod klesající tendenci. Nehod bylo vloni přes 198 tisíc, zatímco v roce 1996 přes 201 tisíc – největší vliv má zřejmě zavedení padesátky v obci, spojený samozřejmě s obavami řidičů z represí, výskytem většího počtu policistů v ulicích měst, kde dochází k největšímu počtu nehod a dalšími souvisejícími jevy. Jaký vliv bude mít letošní mírná zima nelze samozřejmě bez hlubších analýz příčin nehod odhalit.

Přes příznivý trend to ale zůstává na nás řidičích, aby nehod v roce 1998 nepřibývalo:

Leden - měsíc statistik

Graf – dopravní nehody za 4. čtvrtletí let 96-97 v %

  • Sám jsem se jednou tvrdě, několikrát za peníze a mnohokrát pohledem na zdeformované vraky přesvěděil, že přehnaně pospíchat se navyplácí.
  • Bezpečnostní pás není sice žádná ozdoba, ale mne zachránil minimálně před odřeninami či zlomeným nosem – a znám člověka jemuž vloni možná zachránil život (přinejmenším ho zachránil od otřesu mozku, zlomeniny lebky či krční páteře). A také jsem viděl čelní sklo vozu, které řidič při nehodě v šedesátce bez pásů vyboulil o dvacet centimetrů.
  • Po litru vína či pár sklenkách alkoholu nebo půllitrech piva si člověk neuvědomí, že nebude řídit ani jako v autoškole. Nejezděte autem do hospody, na zábavy a oslavy – jakmile se napijete, vždycky si řeknete že se vám nemůže nic stát. Přijít o řidičák je ale v tomhle případě to nejmenší nebezpečí.
  • Auto nemusí být vždy dokonale naleštěné, ale světla a brzdy by měly fungovat, řízení a podvozek by měly být v dokonalém stavu, pneumatiky nemají zbytečně předepsanou hloubku vzorku a stanovený tlak.
  • Sviťte, kdykoliv to považujete za nutné – za šera, za mrholení, za slabé mlhy, v tunelech, a raději častěji než méně často. A mlhová světla jsou určena do mlhy – za dobrých povětrnostních podmínek zbytečně oslňují, a jet půl hodiny po Praze za autem s rozsvícenými zadními mlhovkami, v zrcátku auto s rozsvícenými předními mlhovkami – to řidiče dostatečně znervózní – a nervózní řidič je stejně nebezpečný jako opilec nebo hazardér.
  • Povinné je použití i zadních pásů – obzvláště na dálnicích při vyšších rychlostech, kdy často při nehodě dojde k převrácení vozidla na to upozorněte své spolujezdce. A pokud vozíte děti, několik tisíc za homologovanou dětskou sedačku není taková investice, abyste si ji nemohli dovolit.

Související články

Auto v zimě: Teplý interiér neznamená...

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový olej ty správné vlastnosti, které navíc zabraňují opotřebení....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne, a navíc i v průběhu zimy kolísá podle aktuálního počasí. „Každoročně vidíme, že když napadne sníh,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 550 koní pro nové BMW M3 CS. Cena: 3 965 000 korun

550 koní pro nové BMW M3 CS. Cena:...

BMW M bude i v roce 2023 rozšiřovat své produktové řady o mimořádně atraktivní speciální modely. Tím je i nové BMW M3 CS, vysokovýkonný model v prémiovém segmentu střední třídy. S...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a kosmická agentura JAXA vyvinou „systém oběhu obnovitelné energie“

Honda a kosmická agentura JAXA vyvinou...

Společnost Honda podepsala smlouvu o výzkumu a vývoji s japonskou kosmickou agenturou Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) týkající se „systému oběhu obnovitelné energie“, který má...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design nových elektromobilů CUPRA: Udržitelnost a digitální technologie

Design nových elektromobilů CUPRA:...

CUPRA ve svých budoucích modelech s elektrickým pohonem – Terramar, Tavascan a UrbanRebel – zkombinuje přírodní materiály jako len a konopí, s trvalou udržitelností a digitální technologií....