Se studií Defender Project Special Vehicle X představuje Land Rover na bázi klasického off-roadu Defender 90 prototyp, který v sobě interpretuje všechny typické prvky britské značky. To znamená robustnost, upřímnost a chuť po dobrodružství.
Land Rover X pohání pětiválcový turbodiesel 2.5 se vstřikováním „pumpa – tryska“ známý z modelů Discovery a Defender. Jeho modifikací vzrostl největší točivý moment o 25 procent z 300 na 375 N.m, který je k dispozici už při 2000 otáčkách. Jeho sílu přenáší na všechna čtyři kola pětistupňová mechanická převodovka s redukcí a centrálním diferenciálem s uzávěrou. Ve zvlášť náročném terénu může řidič červeným tlačítkem aktivovat ještě uzávěry diferenciálů přední a zadní nápravy. Přitom se samočinně vypíná elektronická kontrola trakce ETC.
Optimální průchodnost terénem, což umožňuje mj. značné zkřížení náprav, je už od prvních modelů tradiční vlastností všech Land Roverů. Projekt Defender Vehicle X jde v tomto směru ještě o krok dál. Dvoustupňové, ze sportu odvozené šroubové pružiny v kombinaci se speciálními hydraulickými tlumiči, umožňují totiž použít ještě dimenzovanější pružiny. Tím se jednak zkřížení náprav ještě zvětšuje, a také světlost je vyšší.
Land Rover vybavuje projekt také speciálně pro terénní auta vyvinutým čtyřkanálovým systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD a na všech kolech působící elektronickou kontrolou trakce ETC.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií