9stupňová převodovka
– přestože má o tři rychlostní stupně navíc, je o 6 mm delší a váží o 7,5 kg méně než dosavadní 6stupňová převodovka. Inovativními prvky, které se musely vejít do malého prostoru jsou hydraulické lamelové čerpadlo, dvě patentované zubové spojky, které nahradily tradiční masivnější spojku, a uložené soukolí převodovky.
Zvýšení převodových stupňů ze šesti na devět výrazně zvyšuje úsporu paliva a snižuje emise CO2. Menší skoky mezi rychlostními stupni zlepšují reakci během zrychlování i kvalitu řazení, řízení a jízdy. Díky vyššímu maximálnímu stupni se snižuje spotřeba paliva a hladina hluku. Nejnižší rychlostní stupeň v 9stupňové převodovce je mnohem níže než u stávající 6stupňové převodovky a je navržen pro off road, tažení a některé další extrémní podmínky na silnici, jako je například stoupání či výška, což dává řidiči zvýšený pocit kontroly.
Dosavadní 6stupňová převodovka řadí sekvenčně, 9stupňová převodovka má funkci přeskočení stupňů pro mnohem rychlejší podřazování během razantního zpomalování nebo na základě významnějšího podnětu od řidiče. Měnič točivého momentu se systémem vícestupňových tlumičů se stará o plynulejší rozjezd.
Inovativní systém adaptivního řazení se během několika vteřin sladí s řidičem.
Při svižné jízdě se zostří a stejně rychle, jak řidič přejde k uvolněnějšímu stylu jízdy, se systém plynule přepne do hospodárnějšího režimu.
Režim Fast-Off měří rychlost otevírání ventilů a předpovídá další požadavky řidiče na vyšší výkon. Pokud je to zapotřebí, přidrží daný rychlostní stupeň. Jestliže dá řidič při příliš vysoké rychlosti podnět k podřazení, převodovka si to „zapamatuje“ a podřadí tak, aby rychlost poklesla na příslušnou hodnotu.
Land Rover se stal hlavním partnerem projektu společnosti ZF.
9stupňová převodovka se vyrábí v závodu ZF Gray Court v Jižní Karolíně.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií