La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Team v úterý 21.října všichni čeští závodníci úspěšní

Den po smůlovaté cestě do Morelie bylo Subaru Vojty Štajfa znovu v plné kondici.

Vojta Štajf vyhrál třídu Historica A Plus

– a na svého soupeře Raula Gonzalese po penalizaci stáhl 1:15 minuty. Nejlepší čas z našich jezdců měl však Petr Kačírek, jehož BMW se lepší etapu od etapy a dnes obsadil 18. místo absolutně a zároveň třetí ve třídě Historica B.

Štajf odstartoval do etapy

– se zhruba devítiminutovou penalizací, způsobenou neprojetými odpoledními erzetami předešlé etapy. Gonzáles tak dostal relativně komfortní náskok v čele třídy. Vojta mu ovšem v dnešním dopoledním bloku na technických erzetách nadělil minutu a půl a Mexičan zpozorněl, při každém setkání jen uznale pokyvoval.Odpoledne si mírně vylepšil bilanci na zkoušce, která obsahovala táhlé úseky do kopce, na nichž byl dvoulitrový motor proti objemu 1,6 litru v Subaru přece jen ve výhodě. Celkově však při večerním vyhlášení Vojta poprvé vystoupil na nejvyšší stupínek ve třídě. V absolutním pořadí dnes skončil dvacátý.

Vojta k průběhu etapy dodal:

„Podstatné je, že i po dnešku máme všechna tři auta v soutěži, pátý den Carrery. Nám to dnes náramně jelo a mám z toho radost. Hlavně dopolední blok techničtějších erzet jsem si hodně užíval, zatáčkovité úseky z kopce mému autu opravdu sedí, má totiž výborné brzdy a opravdu povedené jízdní vlastnosti. Gonzales zase uznale pokyvoval, ale my se tvářili jen tak, že máme co dohánět. Odpoledne nám asi 20 sekund vrátil na táhlých úsecích, tam mu prostě nemůžeme stačit. Vedoucí Studebakery tam letí na hranici povolených 250 kilometrů v hodině, my jsme dnes dosáhli našeho rychlostního rekordu 172 kilometrů v hodině. (do hovoru se vkládá navigátor Vládík Zelinka: moc si nefandi, já si všiml jen 169!). Celkově jsme rádi za to, že jsme si upevnili druhé místo ve třídě a za normálních okolností se na to první už nedostaneme, to by se Gonzalesovi muselo něco stát. Nebýt včerejší prasklé poloosy, jsme už před ním. Přece jen, jsme tu poprvé a na zkušenou, a tak jsme rádi za to, co máme.“

Nejlepší výsledek z Čechů v úterý zajel

– Petr Kačírek, jehož třída je nejnabitější, a tak i přes 18. místo celkově získal třetí příčku v klasifikaci třídy Historica B. Jeho BMW 3,0 CS netrápilo vůbec nic a jízdu si dle svých slov dokonale užil. „Dnes nám opravdu skvěle pomohl náš klasický evropský rozpis, který Vojta napsal vloni při návštěvě zdejších tratí, zítra už takovou výhodu mít nebudeme. Dnes to byly krásné zkoušky v malebné přírodě a jelo se nám skvěle,“ shrnul své dojmy Petrův navigátor Jarda Jugas.

Jarda Petrásek se úspěšně zabíhá po dvouetapovém půstu.

V úterý obsadil celkově 37. příčku. „Je pravda, že občas nám zkrátka schází výkon motoru, už tím, že jedeme s dvoulitrovým motorem ve třílitrové třídě, kam spadáme díky tomu, že máme šest válců a ne čtyři. Ale jinak pro mě byl dnešek velkým zážitkem, ať už jde o rychlostní zkoušky nebo atmosféru při dojezdu etapy v historickém centru Guanajuata,“ řekl po dojezdu. Je zajímavé, že během 100 kilometrů se zcela změnil ráz podnebí, teploty stouply i na 35 stupňů, což bude zřejmě určující okolností i do dalších etap. „Více než horko mi vadí úroveň zdejší organizace a kvalita přípravy itinerářů,“ říká Karel Jirátko.

Unikátní hornické město Guanajuato, proslulé systémem podzemních tunelů a nesmírně komplikovanou dopravní situací v historickém centru, je patrně nejkrásnějším městem z těch, jimiž Carrera Panamericana projíždí. Závodníci se v něm ovšem příliš nezdrží a ráno vystartují do dlouhé etapy do Zacatecas, které ještě vloni tvořilo cíl celé soutěže. Letos to bude jinak, nejtěžší rychlostní zkoušky si totiž pořadatelé vyhradili do etapy poslední, která povede pouští a horami a skončí ve městě Durango.

Sdílejte s námi naše nadšení na našem Facebooku, kde kromě aktuálních fotografií najdete i kratší zajímavosti a zejména video, shrnující konkrétní etapy!

Sdílejte s námi naše nadšení!

Autor: Jiří Vintr, Media manažer týmu, media@panamericanarally.cz

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový symbol svobody na čtyřech kolech

BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový...

BMW Group při zahájení Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 představilo světovou premiéru designérské studie BMW Concept Touring Coupé. Uzavřený dvoumístný vůz, který byl vyvinut...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW R 18 Roctane: Majestátní cruiser ve stylu bagger

Nové BMW R 18 Roctane: Majestátní...

BMW představuje nový R 18 Roctane, pátého člena rodiny R 18.Velký cestovní cruiser ve stylu bagger doplňuje stávající rodinku modelů R 18, R 18 Classic, R 18 B a R 18 Transcontinental. A opět...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt Car2Car: Od šrotu zpět k surovině

Projekt Car2Car: Od šrotu zpět k surovině

Principy oběhového hospodářství v automotive nabírají reálnějších kontur v kooperaci soukromého, státního i vědeckého sektoru. BMW Group stojí v čele nového projektu financovaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW i7 M70 xDrive: Elektrická dokonalost

BMW i7 M70 xDrive: Elektrická dokonalost

BMW M představuje čistě elektrickou výkonnou verzi, která bude nejvýše postavenou sedmičkové řady. BMW i7 M70 xDrive se tak stává nejvýkonnějším vozem s čistě elektrickým pohonem v celém...