Přední kola kupé XYR pohání zcela nový motor z hliníkové slitiny, rozvodu DOHC s vícebodovým vstřikováním paliva EFI, o objemu 1,8 litru s největším výkonem 134 kW při 7600 ot/min. Byl vyvinut ve spolupráci s Yamahou, která již v minulosti s Toyotou spolupracovala. Podílela se totiž na vzniku dvoulitrového šestiválce pro první skutečnou sportovní Toyotu – typ 2000 – GT z roku 1967. Nový agregát nabízí vzhledem k objemu špičkový výkon, na čemž má významný podíl technická novinka v podobě systému sání VVTL-i. Toto zařízení kombinuje variabilní proměnné časování s nastavitelným zdvihem ventilů, a to v závislosti na otáčkách motoru. Díky tomu lze z nízkého objemu vyvinout výjimečně vysoký výkon, a přitom zachovat přijatelnou úroveň spotřeby paliva a nízký podíl emisí ve výfukových plynech.
Obzvláště malá je hmotnost tohoto mrštného kupé: 1134 kg. To představuje velmi výhodný výkonový poměr 8,46 kg na každý kilowatt. Proto vůz s rozvorem 259 cm a nezávisle zavěšenými všemi koly nabízí výjimečně jízdní vlastnosti. Pro co nejlepší chování na silnici konstruktéři použili vpředu nápravu typu McPherson, vzadu najdeme dvojitá lichoběžníková ramena. Kola z lehké slitiny mají průměr 17 palců, samozřejmostí je čtveřice účinných kotoučových brzd. Vnitřek vozu byl navržen s ohledem na zajímavý design a jednoduchou ovladatelnost. Nechybějí výrazné číselníky na přístrojové desce, samozřejmostí je sportovní střih předních sedadel. ToyotaXYR je dlouhá 433 cm, široká 174 cm a vysoká 131 cm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií