Krok k trvale udržitelné mobilitě: spuštění pilotního projektu hybridních vozů Plug-in ve Štrasburku

Toyota ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk spustila velký pilotní projekt praktického používání hybridních vozů Plug-in ve Štrasburku.

Projekt zahrnuje cca 100 hybridních vozů s technologií Plug-in (PHV), včetně příslušné dobíjecí infrastruktury, které budou využívat organizace z veřejné i soukromé sféry ve Štrasburku a okolí.

Krok k trvale udržitelné mobilitě: spuštění pilotního projektu hybridních vozů Plug-in ve Štrasburku
Krok k trvale udržitelné mobilitě: spuštění pilotního projektu hybridních vozů Plug-in ve Štrasburku
Krok k trvale udržitelné mobilitě: spuštění pilotního projektu hybridních vozů Plug-in ve Štrasburku

Projekt podporuje Výzkumný fond spravovaný Francouzskou agenturou pro životní prostředí a hospodaření s energiemi (ADEME). Tento projekt je součástí většího, celosvětového projektu společnosti Toyota, který bude zahrnovat celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in používaných mj. v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii. Hlavním cílem společnosti Toyota je dále zkoumat technologie a vlastnosti vozů PHV.

V partnerské spolupráci firem EDF a Toyota se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii a o rok později se rozšířily i na území Velké Británie. Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů PHV. Pilotní projekt umožní získat od zákazníků cenné názory k této nové koncepci v rámci příprav na širší komerční využití v budoucnu.

EDF za podpory své filiálky Electricité de Strasbourg (ES) bude v rámci projektu spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí více než 150 dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, na soukromých parkovištích partnerských organizací, na parkovištích pro veřejnost i podél veřejných komunikací. Některá vozidla budou používat inovativní systém dobíjení, jehož autorem je EDF. Tento systém sleduje komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, a tak při dobíjení garantuje maximální bezpečnost. Dalším cílem je usnadnit identifikaci vozidla a fakturaci za odebranou elektřinu.

Do programu se zapojí i německý poskytovatel elektřiny EnBW (Energie Baden-Württemberg AG, EDF Group), díky kterému se projekt rozšíří do spolkové země Bádensko-Württembersko, kde se bude využívat deset vozů PHV a kde bude zavedena příslušná dobíjecí infrastruktura. Jako partner pilotního projektu si město a městská oblast Štrasburk pronajme pět vozů PHV. Štrasburk již zajistil zřízení veřejných dobíjecích stanic a dobíjecích míst podél veřejných komunikací, a též finančně podpoří místního poskytovatele služby sdílení vozů při pronájmu tří vozidel PHV. Zbývající vozidla budou pronajata nejrůznějším veřejným institucím a soukromým společnostem.

V případě organizace ADEME tento projekt spadá do programu „ukázek výzkumu“, jehož smyslem je testovat technologie budoucnosti umožňující snižovat emise skleníkových plynů. Automobilový průmysl dnes musí řešit zásadní problémy a hledat alternativy k tradičním spalovacím motorům. Tento program je jedním z jedenácti projektů vybraných v rámci poptávky Fondu pro financování pilotních projektů pro vozidla s nízkými emisemi, zahájených organizací ADEME v roce 2008. Tento experiment v podmínkách reálného provozu je zásadní nejen k ověření funkčnosti použitých technologií, ale i jejich přijetí běžnými uživateli a přípravě na budoucnost. Ve vozech s pohonem PHV je použita technologie plně hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“: na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plně hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony. Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti.

Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 g CO2/km v kombinovaném cyklu dle nových evropských norem. „Hybridní technologii Plug-in chápeme jako klíčový krok na cestě k trvale udržitelné mobilitě,“ uvedl dnes Takeši Učijamada, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation (TMC). „Vůz PHV vycházející z plně hybridního systému pohonu Toyota je tou nejpraktičtější cestou k intenzivnějšímu využívání elektřiny v osobní dopravě. Nyní musíme prozkoumat přijetí této nové technologie na trhu, a tak při příležitosti zahájení ve Štrasburku s radostí spouštíme náš celoevropský program limitovaného pronájmu. V rámci tohoto programu poskytneme 200 vozů vybraným zákazníkům z veřejné i soukromé sféry v 18 evropských zemích.“ Henri Proglio, předseda představenstva a generální ředitel EDF, dále vysvětlil: „Máme v plánu využít inovační potenciál EDF k vývoji elektromobilů a zajištění trvale udržitelné mobility s nižší mírou znečištění. Pro EDF je dnes zahájený pilotní projekt s Toyotou, městem Štrasburk, agenturou ADEME a dalšími partnery a uživateli hned trojnásobnou světovou premiérou. EDF je pyšná na to, že se může zúčastnit skvělého průmyslového projektu, který staví na zkušenostech výrobce, poskytovatele energie a veřejných organizací.“ Roland Ries, starosta města Štrasburk a viceprezident pro městskou oblast zodpovědný za dopravu, k tomu uvedl: „Jménem města a městské oblasti bych rád vyjádřil potěšení z toho, že budeme v následujících třech letech místem realizace tohoto jedinečného experimentu. Projekt hybridního vozu Plug-in ve společné režii firem Toyota a EDF ukazuje, jak je dnes důležité aplikovat technické objevy a pokrokové iniciativy v oblasti udržitelného rozvoje. V případě Štrasburku se nejedná o první akci tohoto druhu. Moderní a pohodlná tramvajová doprava a infrastruktura přátelská vůči cyklistům zavedená před více než 20 lety již vydobyla městu postavení průkopníka. Nyní bychom si velice přáli, aby Štrasburk pokračoval na zvolené cestě a účastnil se dalších pokrokových akcí, jako je tato v oblasti trvale udržitelné dopravy. Štrasburk má povinnost udržet si své zvláštní postavení, kterého se v této oblasti těší, a to v rámci Francie i celé Evropy.“

EDF Group, jedna z největších energetických společností v Evropě

– nabízí komplexní energetické služby v různých oblastech podnikání: výrobě, přenosu, distribuci, dodávkách a obchodování s energiemi. EDF je předním výrobcem elektrické energie v Evropě. Ve Francii má zejména jaderné a vodní elektrárny, kde se při výrobě 95 % elektrické energie neprodukují žádné emise CO2. Filiálky EDF zajišťující přenos a rozvod elektřiny ve Francii dnes provozují 1.285.000 km sítí nízkého a středního napětí (venkovní i kabelová vedení) a dále kolem 100.000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina EDF zajišťuje dodávku energií a služeb pro více než 38 mil. zákazníků na celém světě, z toho více než 28 mil. ve Francii. Konsolidované tržby Skupiny EDF v roce 2009 dosáhly 66,3 mld. eur, z toho 49 % pocházelo z tržeb na evropských trzích mimo Francii. EDF je kótována na Pařížské burze (Paris Stock Exchange) a je uváděna na indexu největších firem CAC 40. www.edf.com

Toyota Motor Europe (TME) NV/SA

– řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří 80.000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 7 mld. eur. Aktivity automobilky Toyota na území Evropy podporuje síť 31 marketingových a prodejních zastoupení v celkem 56 zemích, celkem cca 3.000 dealerů a 9 výrobních závodů. Toyota v roce 2009 prodala na evropských trzích celkem 882.000 vozů značky Toyota a Lexus. Další informace najdete na stránkách www.toyota.eu

Francouzská agentura pro životní prostředí a hospodaření s energiemi (ADEME)

– je veřejnou agenturou fungující pod společnou kontrolou francouzského Ministerstva ekologie, energetiky, trvale udržitelného rozvoje a moří a Ministerstva pro vzdělání, vysoké školství a výzkum. Agentura ADEME se angažuje v realizaci projektů veřejného zájmu v oblastech životního prostředí, energií a trvale udržitelného rozvoje. ADEME poskytuje odborné zkušenosti a poradenství podnikatelským subjektům, místním úřadům a komunitám, vládním orgánům a veřejnosti jako takové, ve snaze umožnit těmto subjektům zavádění a konsolidaci environmentálních aktivit. V rámci své činnosti pak tato agentura pomáhá s financováním různých projektů, od výzkumu po realizaci, v oblastech nakládání s odpady, ochrany půdy, energetické účinnosti a obnovitelných energií, kvality ovzduší a snižování hluku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...