„Kouzelné“ nové Audi A4 Avant představeno včera 17. října novinářům
Nové Audi A4 Avant přichází na náš trh. Měl jsem možnost si jej vyzkoušet v krátkých testovacích jízdách – právě proto jsem do titulku tohoto článku přidal slovo „kouzelné“.
Klikněte na obrázek a otevře se vám v novém okně větší! |
Na tiskové konferenci, kterou uvedl ředitel dovozní organizace Volkswagen Group pan Rudolf Javurek, nás podrobně seznámil s novou Audi A4 Avant pan Martin Arendarčík, vedoucí divize Audi. V diskusi mimo jiné i uvedl pro podnikatele potěšující zprávu, že v krátké době budou moci zakupovat tento vůz po schválených úpravách i s možností odpočtu DPH. Na parkovišti nás čekalo šest Audi A4 Avant s různými motory.
Klikněte na obrázek a otevře se vám v novém okně větší! |
Design nového Audi A4 Avant navazuje na předchozí modely, avšak nový model na mně zapůsobil ještě ve větší míře svou nevtíravou nadčasovou elegancí, která současně ještě více zdůrazňuje sportovní charakter tohoto vozu. Při pohledu na předek vozu mně zaujaly světlomety s čirým sklem a mírně předsunutá maska chladiče, která pod nárazníkem na horní část masky plynule navazuje. Při pohledu z boku podtrhuje dynamiku a sportovní charakter vozu stoupající křivka chromovaných orámovaných bočních oken, vystupující blatníky kol a litá kola zvětšených průměrů. Jednoduše stylizovaná zadní část vozu spolu s chromovaným krytem prahu zadních dveří opticky vůz rozšiřuje.
Nové Audi A4 Avant má delší rozvor, je širší a vyšší – s tím koresponduje prostornější interiér, který poskytuje cestujícím více místa v prostoru ramen, nad hlavou i pro nohy. Při testovací jízdě jsem ocenil ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů a anatomicky tvarované sedadlo s výborným bočním držením i při rychlé jízdě v prudkých zatáčkách. Na místě řidiče mně zaujalo promyšlené řešení loketní opěrky ve výplni dveří, na jejíž ploše jsou vhodně umístěny ovládače bočních oken a vnějších zrcátek. Naproti tomu u spolujezdce tato loketní opěrka ve dveřích přechází plynule do robustního madla, kterého se spolujezdec může za jízdy přidržovat. Zajímavé je i řešení uložení rolovacího krytu zavazadlového prostoru, který je připevněn na zadní stěnu opěradel a sklápí se spolu s ním ,což je velmi jednoduché. Samozřejmě je možno kryt s pouzdrem i celý vyjmout z vozu. Vtipné je i uložení výstražného trojúhelníku do zadních vyklápěcích dveří – není třeba tedy vyndávat z úložného prostoru zavazadla, abychom se k němu při naloženém vozu dostali. Přínosná je i možnost výklopných zadních dveří do dvou poloh, zvýšená poloha o 15 cm umožňuje nakládat zavazadla i „dlouhánům“ bez rizika nárazu hlavou do dveří. Zavazadlový prostor se oproti předchozímu modelu zvětšil na 442 litrů a po sklopení zadních sedadel na 1184 litrů. Další zajímavostí je dvojité dno zavazadlového prostoru pro uložení znečištěných věcí.
Klikněte na obrázek a otevře se vám v novém okně větší! |
Audi A4 Avant, které byly pro nás připraveny k vyzkoušení měly výkonné turbodieslové motory. Avant s motorem 1,9 TDI s výkonem 96 kW (130 k) s přímým vstřikováním paliva do válců systémem „čerpadlo-tryska“ má přední náhon a pětirychlostní manuální převodovku. Výrobce uvádí nejvyšší rychlost s tímto motorem 204 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/ za 10,1 sekund a kombinovanou spotřebu pouze 5,6 l/100 km. Avant se šestiválcovým dvacetičtyřventilovým motorem 2,5 V6 TDI s výkonem 132 kW (180k) s přímým vstřikováním paliva do válců systémem „čerpadlo-tryska“ má pohon na všechna čtyři kola a šestirychlostní manuální převodovku. Výrobce uvádí nejvyšší rychlost s tímto motorem 222 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/ za 8,7 sekund a kombinovanou spotřebu pouze 7,8 l/100 km. Měli jsme možnost vyzkoušet
i Avant s novým šestiválcovým třicetiventilovým benzinovým motorem 3,0 V6 s maximálním výkonem162 kW (220 k). Výrobce uvádí nejvyšší rychlost s tímto motorem 243 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/ za 7,1 sekund a kombinovanou spotřebu pouze neuvěřitelných 9,6 l/100 km.
Nové Audi A4 Avant může být osazeno i benzinovými motory 2,0 s výkonem 96 kW, dále 1,6 s výkonem 75 kW, 1,8 T s výkonem 110 kW a dieslovými se sníženým výkonem 2,5 V6 TDI na 114 kW a 1,9 TDI na 74 kW. Uvedené dieslové motory se sníženým výkonem mají i nižší průměrnou spotřebu paliva.
Nové Audi A4 Avant s předním pohonem je dodáváno i s novou bezstupňovou převodovkou multitronic, která dokáže měnit převodový poměr absolutně plynule bez sebemenšího škubnutí a mimoto umožňuje volbu i manuálně a to šest pevně definovaných převodových poměrů a to dokonce i mimo sekvenčního řazení pomocí tlačítek na volantu. Tato převodovka vykazuje dokonce nižší spotřebu paliva oproti převodovkám manuálních.
Základní ceny nové Audi A4 Avant podle druhu motoru, převodovky a zvoleného pohonu kol jsou od 939 000 Kč (Audi A4 Avant s dieslovým motorem 1,9 TDI o výkonu 74 kW, s pětirychlostní manuální převodovkou a pohonem předních kol) do 1 511 900 Kč (Audi A4 Avant s benzinovým motorem 3,0 V6 o výkonu 162 kW, s pětirychlostní automatickou převodovkou tiptronic s možným manuálním řazením a pohonem všech kol – quattro). Uvedené základní ceny obsahují bohatou výbavu, tu však je možné rozšířit o řadu dalších položek za příplatek. Jen pro zajímavost uvádím, že Audi A4 Avant je možné zakoupit podle druhu zvoleného motoru, převodovky a pohonu kol celkem ve dvaceti kombinacích.
18. října 2001, Jan Hamza st.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.