Mistrovství České republiky – extrémní závody nákladních vozidel v terénu – Český TOI TOI Truck Trial 2004, má za sebou poslední závod. Adrenalin a víkend bez mraků plný slunce přilákal do prostor přírodní motokrosové trati AVZO – TOMAS Chříč na pět tisíc diváků. V patnácti pečlivě připravených sekcích soutěžilo třicet posádek všech sedmi kategorií a protože terén byl velmi obtížný, přišli si na své i fanoušci technického trialu. V kategoriích prototypů P2 a P1 jezdili Truck Trialové speciály nejen po kolech, ale občas i po střeše.



Startovní číslo 700, Vladimír Jacháček a Michal Polák nasbírali v kategorii P2 se svým vozem Šílený Max celkem 1673 trestných bodů. Vůz Pinocchio s číslem 611, posádky Martin Kuna a Mirek Pouzar dojel s 2617 trestnými body druhý. Vítězi kategorie P1 se stali František Slunéčko a Jana Ševčíková s vozem Mouchoď II.
Mezi sériově vyráběnými vozy se bojovalo doslova o každý bod. Třetí místo v kategorii S1 získala posádka Martin Bílý a Josef Bílý na Unimogu 406 s celkovým počtem 1392 trestných bodů. Druhé místo patří posádce s 997 nasbíranými trestnými body. Vůz Unimog 416 sedlá posádka Vojtěch Herstus a Ivo Juřica. O 160 trestných bodů lépe skončili a na prvním místě se umístili Václav Kabourek a Milan Kočí, také na voze Mercedes Unimog.
V es dvojkách se nejprve podívejme na budkaře závodu. Titul si vysloužili Robert Poselt a Petr Kropáček s Ifou 4×4 W50 několika efektními pády.
Místo třetí vybojovali Karel Fiala a Jan Šebor se svou modrou Ifou, když nasbírali 1621 trestných bodů. O necelých 500 bodů lepší byli Bohumír Čáp a Radovan Švanda na Avii 31 4×4. Ti odjeli všechny sekce s 1126 trestnými body a jak sami přiznali, tento závod jeli hlavně pro diváky, protože z prvního místa v celkovém pořadí je už nikdo nemohl sesadit.
Post nejvyšší v posledním závodě sezóny získala posádka vozu Praga UV 80, Pavel Cacák a Martin Sviták. Získali pouze 746 trestných bodů, což byl druhý nejmenší počet bodů v celém Truck Trialovém poli, bez rozdílu kategorií.
Es trojky byly v Chříči nejpočetnější skupinou, jezdí v ní vozy Tatra, Praga a Liaz. Bronzovou příčku s počtem 1212 trestných bodů získali Václav a Jakub Adámkovi na voze Tatra 138. Stříbrní byli Jaroslav Dána a Jan Roubík s počtem 1052 trestných bodů na Tatře 148. Na celé čáře ovšem kategorii S3 v Chříči vyhrála Praga V3S. Petr Ryba a Roman Mašek nasbírali celkem pouze 798 trestných bodů.
V kategorii S4 si Pavel Vrbický a Miloš Fučík přijeli pojistit prvenství v národním mistrovství. Získali rovných 1700 trestných bodů a jejich jízdy opět prověřovali, co vše šestikolová Tatra 813 vydrží a zvládne.
Královská kategorie S5 hostila 7 posádek a to výhradně na vozech značky Tatra 813 8×8 kolos. Třetí místo obsadili Pavel Jíška, Petr Kmeť a Pavel Kmeť se 1462 trestnými body. Bratři František a Václav Svobodovi jeli velmi dobře a tak získali pouze 1093 trestných bodů a to stačilo na Stříbrné umístění. Zlatou pozici a zároveň nejmenší počet trestných bodů v celém startovním Truck Trialovém poli získali Rostislav Drahokoupil a Vladimír Krčil. Na své konto si připsali pouze 629 trestných bodů.
Letošní ročník Českého Truck Trialu je tedy již za námi a my se brzy seznámíme s absolutním pořadím Truck Trialového poháru 2004.
(Josef Melen, Tiskový servis)