KM Racing s Martinem Macíkem, Františem Tomáškem a Michalem Mrkvou prošel dakarskými přejímkami – přípravy vrcholí – Buenos Aires slaví

Do startu dalšího ročníku Rallye Dakar už zbývá jen pár hodin.

V areálu nového moderního výstaviště Technopolis na severozápadním okraji Buenos Aires

– se posádka závodního kamionu s číslem 525, ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva, sešla s ostatními členy týmu. První skupinka dorazila už o pár dní dříve, aby vyzvedla všechna týmová vozidla z přístavu. Poslední den roku zahájily hlavní část předstartovní fáze závodu administrativní a technické přejímky. Posádka Martina Macíka prošla díky pečlivé přípravě naprosto bez problémů. Tým nadvakrát oslavil Nový rok. A všichni doufají, že šířící se zvěsti o zrušeném prologu nejsou pravdivé.

Už 29. prosince se první část výpravy týmu KM Racing v přístavu Euroamerica

– shledala s týmovými vozidly, která přivezla loď z Francie. Převzetí závodního Liazu i ostatních vozů z přístavu proběhlo hladce. Naštěstí pořadatelé manipulovali s auty o poznání šetrněji než loni, takže mechanici před technickými přejímkami neměli tolik práce jako v minulém roce a řešili jen pár drobností. Martin Macík dorazil s ostatními členy týmu 30. prosince. Dlouhý let zvládli pánové v dobrém rozmaru. Buenos Aires je přivítalo horkým počasím. Teplota se zde aktuálně pohybuje kolem 38 °C, ale všichni se rychle aklimatizovali. Tým se přesunul do areálu Technopolis a hned se pustil do práce.

Nejvíce času tradičně zabraly administrativní přejímky

Na nich posádka musí postupně doložit několik desítek formálních náležitostí. Praktická část už byla spíše formální. Přesto celý proces trval přes 5 hodin. Tým KM Racing vše s přehledem zvládl mezi prvními. „Jsme připraveni. Auta i posádka jsou v nejlepší kondici a připraveni na start. Panuje zdravá nervozita,“ říká Martin. „Dostali jsme od pořadatelů nové informace, takže už jsme se stihli podívat, co nás letos čeká. Těšíme se hlavně na maratónskou etapu, která je na programu už ve středu 6. ledna. Bude to zajímavé, nebudeme tam mít možnost využít pomoc našich mechaniků. A máme také definitivně potvrzeno, že pár etap pojedeme hodně vysoko, v jednom případě dokonce ve výšce přes 4000 metrů nad mořem,“ prozrazuje Martin Macík.

Martina během dne potěšilo také přátelské setkání s kolegou Nasserem Al-Attiyahem, který loni slavil v Rallye Dakar úspěchy ve svém MINI. Protože se stejným autem Martin brázdí české silnice, bylo o čem povídat. „S Nasserem jsme se potkali snad na všech závodech během sezony a pokaždé jsme měli bivaky vedle sebe. Proto jsme byli rádi, že se zase vidíme. Je to pan závodník, od kterého se mám co učit. Jeho úspěchy jsou plně zasloužené. Řeč samozřejmě padla i na jeho MINI a můj kamion. Vždycky, když se vidíme, musíme se vzájemně pochlubit,“ vypráví Martin.

Rozvrh předstartovních příprav nedovolil týmům příliš bujaré oslavy Nového roku

„Na Silvestra jsme si připíjeli dvakrát. Ve 20 hodin, kdy nastala půlnoc v ČR. A potom znovu, o čtyři hodiny později, když se slavil Nový rok v Buenos Aires. Před tím měl šéf týmu Martin Macík starší proslov, který nabral nečekané grády. A pak už jsme šli všichni poslušně rovnou na kutě,“ popisuje novoroční oslavy navigátor František Tomášek. Zato obyvatelé Buenos Aires i nedočkaví fanoušci rallye oslavili zdejší Nový rok ve velkém stylu.

Teď na závodníky čeká pódium – slavnostní start a hned 2. ledna také důležitý prolog

Posádky by na krátké trati, vedoucí z Buenos Aires do Rosaria, měly předvést svou formu a podle jejich výkonů by se následující den mělo rozvrhnout pořadí na startu. „Mezi závodníky se šíří zvěsti, že se letos kvůli bahnu a vodě nepojede prolog. My doufáme, že nejsou pravdivé a prolog bude. Dobré umístění v něm je důležité pro další vývoj závodu. Každopádně už chceme závodit a těšíme se na start,“ říká Martin Macík, jehož cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

Video z dakarských přejímek najdete zde:

Další aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každou desátou dopravní nehodu zaviní mladí řidiči

Každou desátou dopravní nehodu zaviní...

Dle statistiky dopravní nehodovosti je v ČR prokázána vina mladým řidičům ve věku do 24 let v každé desáté dopravní nehodě. I přes meziročně mírně klesající tendenci je však počet...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 3,5 milionu celosvětově prodaných vozů v roce 2019

3,5 milionu celosvětově prodaných vozů...

Probíhající elektrifikace: 10[1] nově uvedených modelů, první etapa cesty k nabídce 100% elektrifikované modelové řady do roku 2025; Silná pozice v Evropě: podíl na trhu 16,8 %; Mezinárodní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dárky od Volva: datová karta a elektřina na rok zdarma

Dárky od Volva: datová karta a...

Od začátku letošního roku dostane každý nově prodaný vůz Volvo datovou SIM kartu s paušálem 20 GB měsíčně na jeden rok zcela zdarma. S tím jeho majitel získává plnou konektivitu a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Policie České republiky převzala po celé republice 500 vozů ŠKODA OCTAVIA v civilním provedení

Policie České republiky převzala po...

500 vozů ŠKODA OCTAVIA ve výbavovém stupni Ambition s motorem 1,5 TSI a automatickou převodovkou DSG pro Policii ČR Vůbec poprvé přistoupilo Ministerstvo vnitra k využití operativního leasingu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE: Městské SUV s dobrodružným vzhledem

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE: Městské SUV s...

ŠKODA KAMIQ je jako první SUV značky k dostání ve variantě SCOUTLINE Nová výbavová verze s výraznými prvky na karoserii a full-LED zadními světlomety ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE bude mít svou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ceníky modelů Peugeot Plug-in Hybrid – 3008, 508 a 508 SW – pro český trh

Ceníky modelů Peugeot Plug-in Hybrid...

V této zprávě naleznete ceníky modelů Peugeot s pohonem Plug-in Hybrid – Peugeot 3008, 508 a 508 SW. Klienti v ČR mohou již nyní tyto vozy objednávat. První testovací vozy, stejně tak jako...