Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu v AAA AUTO standardem

V roce 2008 měla klimatizaci přibližně polovina prodaných ojetých vozů, v minulém roce již více než 80 % automobilů.

Standardy při nákupu ojetého vozu se každým rokem zvyšují

Zatímco v roce 2008 byl podle statistik AAA AUTO vybaven klimatizací pouze přibližně každý druhý prodaný ojetý automobil, v loňském roce se klimatizace nacházela v 83 % vozů, které si našly nového majitele. Nejprodávanějšími modely zůstávají Škoda Fabia a Octavia.

Bezpečnostní prvky i prvky výbavy

– které se ještě v roce 2008 řadily k nadstandardní výbavě, patřily v roce 2014 mezi běžnou výbavu prodávaných ojetých vozů. Klimatizaci mělo ve výbavě 83 % prodaných vozů oproti 49 % v roce 2008. „Jelikož lidé tráví v automobilech během dne mnoho času, pozorujeme, že naši zákazníci mají stále častěji zájem o vozy s bohatší výbavou, než tomu bylo před několika lety,“ uvádí Karolína Topolová, ředitelka společnosti AAA AUTO. Prvkem, který zaznamenal nejvýraznější nárůst, byl tempomat, jenž se v loňském roce nacházel v 38 % prodaných vozech ve srovnání se 7 % v roce 2008.

Ze statistik AAA AUTO dále vyplývá:

Zatímco požadavky na výbavu automobilů se v čase zvyšovaly, preference ohledně značek se změnily jen minimálně. Již v roce 2008 byla neprodávanějším ojetým vozem Škoda Fabia s necelými 15 %, následovaly ji Škoda Felicia a Škoda Octavia. V roce 2014 bylo ze všech prodaných ojetých vozů nejvíce Fabií s 10,98 %, Octavií bylo prodáno pouze o dvě setiny procenta méně a na třetím místě se umístil VW Passat, který byl v roce 2008 až na 13. místě. „Fabie a Octavie patří dlouhodobě k jasným bestsellerům naší společnosti, a proto je i automobilka Škoda neochvějnou jedničkou v našich ročních prodejích s téměř 30% podílem. Následují ji značky Volkswagen s 9 % a Ford s 8,5 %, které bodují se svými modely Golf a Passat, respektive Focus a Mondeo,“ komentuje prodeje jednotlivých značek za rok 2014 Karolína Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Takto byl nový Leon zamaskován

Takto byl nový Leon zamaskován

Nový kompaktní model značky SEAT se několik dnů před svou světovou premiérou ukázal s nevšední kamufláží ve stylu mozaiky 20 metrů čtverečních speciálního litého vinylu uchovalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na standardních pneumatikách Goodyear

KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na...

Extrémně náročný ročník potvrdil odolnost koster s technologií Goodyear Minulý pátek si tým KAMAZ-master dojel pro první a druhé místo ve slavné Rallye DAKAR a po dvanácti nesmírně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Spuštění nové mezinárodní kampaně Peugeot e-208 s Novakem Djokovičem

Spuštění nové mezinárodní kampaně...

Značka Peugeot spouští novou mezinárodní reklamní kampaň „Move to Electric“, do které zapojila svého ambasadora Novaka Djokoviče. Ten právě odehrál první zápas na Australian Open, jenž se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I V OSTRAVĚ

ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I...

Značka DS je nově blíže zákazníkům z Moravy. Ve spolupráci s partnerskou společností KODECAR  Ostrava otevřela autorizovaný DS SERVIS a nové místo, kde lze vyzkoušet i objednat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zdánlivě malý Hyundai i10 skrývá velká překvapení

Zdánlivě malý Hyundai i10 skrývá...

Po úspěšném předprodeji prvních 100 kusů, který musel být kvůli velkému zájmu dokonce zdvojnásoben, nyní nová generace modelu Hyundai i10 vstupuje na český trh. Model i10 disponuje svěžím...