- V roce 2019 se na evropských trzích prodalo 502 845 vozů značky Kia
- 11 let nepřetržitého růstu a podíl na trhu 3,2 %, nejvíce v dosavadní historii
- Bezmála dvojnásobný prodej elektromobilů oproti roku 2018
- 46% zvýšení prodeje modernizované modelové řady Ceed
- Společnost Kia Motors Europe nyní dohlíží na devět nových trhů značky Kia (východní Evropa a Kavkaz – vedle zemí EU a členských států EFTA)
Podle nových údajů, které dnes uveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA), Kia Motors na evropských trzích poprvé prodala přes půl milionu vozů za rok.
Celkové evropské* roční prodeje Kia v objemu 502 845 kusů představují nárůst o 1,7 % a současně 11. rok nepřetržitého růstu značky. V loňském roce Kia zároveň dosáhla ve státech EU a členských státech EFTA historicky nejvyššího tržního podílu na úrovni 3,2 %.
K rostoucím prodejům napomohl rostoucí zájem zákazníků o stále širší nabídku hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických modelů Kia, stejně tak jako prodejní úspěchy nedávno uvedených nových a modernizovaných modelů, jako např. Ceed a Stonic.
Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Rok 2019 byl pro značku Kia významný, jelikož jsme představili naše první elektromobily nové generace a současně uvedli nové odvozené varianty a nové pohony pro některé z našich nejoblíbenějších modelových řad. Kia jako jedna z prvních naskočila do vlaku elektrifikace celého odvětví a nyní těží z touhy spotřebitelů snižovat dopady na životní prostředí i provozní náklady spojené s cestováním automobilem.“
„Naši zákazníci nám říkají, že myšlenku ‚přechodu na elektřinu‘ chápou; díky rozvoji naší produktové strategie i strategie značky dokážeme nabídnout elektrifikovaná vozidla, která neobětují kvalitu, design či charakter,“ dodává Herrera.
„Změny v naší globální produkci a dodavatelských kanálech v roce 2020 nám umožní vypořádat se s nesnázemi, které dodávky elektromobilů doprovázejí. V loňském roce Kia prodala bezmála dvojnásobek elektromobilů ve srovnání s rokem 2018 a jsem si jist tím, že díky rostoucí nabídce dokážeme na rychle bující poptávku reagovat,“ uzavírá.
Výrazný nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel
K loňským úspěchům značky Kia přispěl i narůstající zájem zákazníků o vyspělá hnací ústrojí. Prodeje hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických vozů značky v roce 2019 narostly z 58 029 na 66 386 kusů (+14,4 %).
Nejprodávanější elektrifikovanou modelovou řadou značky zůstalo i nadále Niro (zahrnuje hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrické provedení), pro nějž se rozhodlo celkem 57 519 zákazníků (+27,1 % oproti roku 2018). U modelu Niro Hybrid bylo evidováno 37 475 kusů (+8,2 %), vedle dalšího růstu díky variantě Plug-in Hybrid (10 144 kusů, +1,9 %) a čistě elektrickému provedení e-Niro (9 900 kusů).
Vzhledem k zahájení prodeje nového čistě elektrického modelu e-Soul koncem roku (pouze na vybraných trzích) se celkové prodeje elektromobilů Kia bezmála zdvojnásobily ze 7 064 v roce 2018 na 13 132 kusů v roce 2019 (+85,9 %). Navýšení prodeje bylo zaznamenáno i u řady Optima Plug-in Hybrid (v provedení sedan a Sportswagon), pro kterou se vloni rozhodlo 5 635 zákazníků (+23,2 %).
Nový bestseller značky Kia: rodina vozů Ceed
V roce 2019 se v zemích EU a členských státech EFTA stala nejprodávanějším produktem značky modelová řada Ceed, u níž prodejci zaznamenali celkem 110 201 kusů – což znamená meziroční nárůst o 46,0 %. V závěsu se držel předchozí bestseller Kia Sportage s velmi dobrými ročními prodeji na úrovni 109 838 vozidel.
Narůstající zájem o modernizovanou modelovou řadu Ceed navazuje na úspěšné uvedení pětidveřového provedení ProCeed s karoserií typu ‚shooting brake‘, resp. městského crossoveru XCeed v loňském roce, nicméně k nárůstu prodeje došlo v roce 2019 u všech čtyř karosářských provedení. U pětidveřového hatchbacku Ceed a kombi Ceed Sportswagon činily prodeje 45 917 (+12,7 %), resp. 34 041 (+22,0 %) kusů. Od zahájení prodeje v prvním čtvrtletí 2019 se prodalo na 19 644 vozů s označením ProCeed – tedy 11x více, než v roce 2018 činily celkové prodeje předchůdce, třídveřového modelu pro_cee’d. V posledním čtvrtletí 2019 byl též zahájen prodej modelu XCeed, pro nějž se v posledních třech měsících roku rozhodlo 10 599 zákazníků.
Třetím nejprodávanějším modelem značky se v Evropě opět stal městský vůz Picanto, jehož prodeje na úrovni 75 187 kusů zůstaly přibližně stejné jako rok předtím (75 315 kusů). Narůstající zájem o malé SUV s označením Stonic přinesl v roce 2019 zlepšení prodeje o 19,8 % na 66 749 kusů (předtím 55 742).
Nové evropské trhy pro regionální centrálu Kia
Regionální evropská centrála Kia sídlem v německém Frankfurtu nedávno převzala odpovědnost za několik nových trhů z celé Evropy a regionu Kavkazu (vedle zemí EU a členských států EFTA). Evropské vedení firmy nyní pokrývá celkem 39 trhů a nově se stará o Turecko, Ukrajinu, Ázerbájdžán, Srbsko, Bosnu, Černou Horu, Gruzii, Makedonii, Moldavsko a Albánii. V roce 2019 vzrostly prodeje modelů Kia v rámci všech 39 trhů o 1,8 % z 510 650 na 519 789 vozidel.
* Zdroj: Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), země EU + členské státy EFTA (Evropské sdružení volného obchodu)
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”