Kia spouští program ‚Creativity Drive‘ s cílem podpořit kreativitu budoucích generací

  • Kia ‚Creativity Drive‘ čerpá ze studií poukazujících na postupný útlum kreativity od dětství k dospělosti
  • ‚Hackathon Kia‘ propojuje kreativce Kia, specialisty na vzdělávání, tvůrce a inovátory s cílem vyvolat pozitivní změny ve společnosti
  • Řešení vzešlé z hackathonu, jenž je dokladem zasazení automobilky Kia podporovat kreativitu, bude uvedeno v praxi napříč Evropou a podrobeno testům pro ověření výsledku
  • Kreativní vyjádření též bylo stěžejní prioritou týmu stojícího za vývojem modelu EV6; je to právě kreativita, díky níž spatřují světlo světa nové nápady a koncepty jako Kia EV6
  • Model EV6 je prvním vyhrazeným elektromobilem Kia s akumulátorovým pohonem, který používá vyspělý 800V systém rychlonabíjení a disponuje dojezdem 510 km

Kia spustila program ‚Creativity Drive‘ s cílem zkoumat jedinečný aspekt každého z nás: kreativitu. ‚Creativity Drive‘ je však i ctižádostivým cílem Kia podporovat a chránit kreativitu pro budoucí generace. Za tímto účelem se Kia spojila s předními inovátory, tvůrci a specialisty v oblasti vzdělávání k prozkoumání možných způsobů podpory kreativity ve vývoji dětí.

Ke kampani ‚Creativity Drive‘ byla Kia inspirována několika nedávnými studiemi, které poukazují na postupný útlum kreativity lidí od dětství k dospělosti. Podle studie, kterou pro NASAnedávno zpracovali Dr. George Land a Beth Jarmanová, je většina dospělých o 96 % méně kreativní než pětileté děti. Naši kreativitu během stárnutí pravděpodobně potlačuje způsob výuky.

V reakci na tento výstup Kia nedávno uspořádala ‚Hackathon Kia‘, tedy dvoudenní virtuální akci s cílem vyřešit výzvu, která je důležitá pro celou společnost: ‚Jak můžeme podnítit takovou změnu, aby byla kreativita v rámci vzdělávání mladých lidí považována za stejně důležitou věc jako gramotnost?‘ Akce za podpory Hyper Island, švédských specialistů na transformativní učení, spojila kreativce Kia, specialisty na vzdělávání a tvůrce s cílem najít odpověď na zmíněnou výzvu.

Účastníci hackathonu byli rozděleni do tří týmů. Součástí každého týmu byl vždy jeden pokrokový tvůrce posouvající stávající hranice prostřednictvím kreativity v rámci svého každodenního života: Dr. Merritt Mooreová, americká balerína a kvantová fyzička; Lucy McCraeová, výtvarnice se specializací na sci-fi, filmařka, vynálezkyně a architektka lidských těl; a Dr. Nelly Ben Hayounová, oceňovaná návrhářka zkušeností, filmařka, výtvarnice, veřejná mluvčí a výzkumnice. Všechny týmy během dvoudenní akce probíraly, konzultovaly a rozvíjely své nápady, aby následně představily řešení panelu porotců pod vedením Gregoryho Guillauma, viceprezidenta návrhářského centra Kia Design Center Europe.

Nejlepší ze tří vizionářských řešení, prezentovaných jednotlivými týmy v rámci hackathonu Kia, lze označit za brilantní a intuitivní. Vychází z jednoduchého předpokladu, že naše školství se zaměřuje primárně na to, aby děti dokázaly najít správné odpovědi na pevně dané otázky. Tým namísto toho navrhl, že mnohem efektivnější cestou k rozvoji kreativity a řešení problémů je podporovat děti v kladení otázek. Uvedený předpoklad vedl tým k nápadu používat kartičky podněcující kladení otázek ze strany dětí. Kia nyní bude spolupracovat s kreativními partnery a dalšími odborníky, aby nápad ještě rozvinula a uvedla do praxe v terénních zkouškách napříč Evropou s cílem vytvořit inspirující a efektivní nástroj napomáhající ke zvyšování kreativity budoucích generací.

Komentuje Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe: „Kia věří v sílu inovací, inspirace a kreativity, což také denně vidím u nás, kde nepolevujeme ve vytváření pokrokovějších řešení trvale udržitelné mobility. Prostřednictvím ‚Kia Creativity Drive‘ chceme podporovat mladé lidí po celém světě, aby byli tak kreativní, nakolik jim to jejich myšlení dovolí. Jsme přesvědčeni o tom, že má-li společnost pokračovat ve svém rozvoji, musí kreativita nejen pouze přežívat, ale v myslích budoucích generací přímo vzkvétat.“

Program ‚Creativity Drive‘ následuje krátce po restartu značky Kia v úvodu letošního roku, kdy Kia představila nové firemní logo, slogan značky a zbrusu novou designovou filozofii – Spojené protiklady. Cílem smělé budoucí transformace a záměru značky Kia je vybudovat si vedoucí pozici v automobilovém průmyslu příštích let cestou modernizace prakticky všech aspektů jejího podnikání, od značení a designu přes funkčnost, technologie nebo uživatelské prostředí až po udržitelný výkon.

Kreativita v oblasti technologií též sehrála klíčovou úlohu ve vývoji modelu EV6, prvního vozu uvedeného v rámci nové strategie značky Kia. Stylový crossover se pyšní vyspělým 800V systémem rychlonabíjení, umožňujícím vůz dobít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut, jakožto i reálným dojezdem přes 510 kilometrů. Kia EV6 je první vyhrazený elektromobil s akumulátorovým pohonem značky Kia využívající zbrusu novou modulární platformu pro elektromobily (E-GMP). Značka má dále v plánu do roku 2026 rozšířit svoji modelovou nabídku o 11 nových akumulátorových elektromobilů – sedm postavených na architektuře E-GMP a čtyři varianty odvozené od stávajících modelů. Nový model EV6 si již zákazníci mohou objednávat, přičemž první dodávky pro Evropu se očekávají v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2021.

* Chcete-li se dozvědět více o Hackathonu, navštivte Kia InspirationLab ZDE.

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech

 

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...