V prosinci 1922 narýsoval šéfkonstruktér BMW Max Friz první sériový motocykl BMW. Jeho srdcem byl vzduchem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer a poprvé se motocykl BMW R 32 veřejnosti představil v září 1923. Předznamenal začátek výroby motocyklů BMW a odstartoval nebývalý úspěch.
Na oslavu svého 100. výročí BMW Motorrad nyní představuje dva stroje ze světa BMW Heritage – R nineT Roadster a R 18 Cruiser s motorem „big boxer“ v edici 100 Years. V souladu s rokem založení jsou oba modely limitovány na 1923 kusů.
Podmanivý roadster
Redukovaný designový styl modelu R nineT je utvářen stoletím výroby motocyklů a vášní značky pro motor typu boxer. Klasický design roadsteru mistrně zaujme svou kompaktní nádrží a vzpřímenou pozicí, stejně jako vysoce kvalitními materiály a stylovými designovými prvky. Nový model R nineT 100 Years je exkluzivní výroční edicí také díky mnoha dalším speciálním výbavovým prvkům. Srdcem zůstává vzduchem/olejem chlazený dvouválcový motor boxer o výkonu 80 kW (109 k). Ve výroční edici je legendární motor doplněn širokou nabídkou doplňků a propracovaných materiálů.
Classic Chrome a Option 719
Lakování v kombinaci s chromovanými povrchy má v konstrukci motocyklů také téměř stoletou tradici. Chromované povrchy, které se obvykle skládají z měděné, niklové a finální chromové vrstvy, se vyznačují tvrdostí, a tudíž vysokou odolností, velmi dobrou ochranou proti korozi, ale především zářivým zrcadlovým leskem. Díky tomu se chrom stal v kombinaci s vysoce kvalitními laky od konce 20. let 20. století běžným stylistickým prostředkem designérů. Například BMW R 75/5 s chromovanými boky nádrže a bočními kryty je v rámci modelů BMW Motorrad legendou. Novými modely BMW R nineT 100 Years a R 18 100 Years a chromovanými plochami Classic Chrome oživuje bavorská značka tuto nebývale propracovanou souhru laku a chromu.
Nádrž je vyvedena v kombinaci černé barvy s chromem a s bílými dvojitými proužky a je doplněna kolenními opěrkami a logem 100 Years. Plochy Classic Chrome najdeme také na krytu sedla spolujezdce. Kryt předního kola je rovněž lakován černou barvou a je doplněný dvojitou bílou linkou. Vysoce kvalitní vzhled doplňuje dvoubarevné sedlo v kombinaci černá/oxblood (tmavě červená).
Motor „big boxer“
Nepřehlédnutelným prvkem modelu R 18 100 Years je motor boxer o výkonu 67 kW (91 k) s největším zdvihovým objemem, jaký se kdy v motocyklu BMW Motorrad objevil. Po technické i vizuální stránce je BMW R 18 inspirováno slavnými modely BMW a zaměřuje se na to nejdůležitější ze světa motocyklů: puristickou techniku bez zbytečných příkras a motor boxer jako epicentrum potěšení z jízdy. Motor „big boxer“ je ve výročním modelu R 18 doplněn řadou speciálních výbavových prvků a také hodnotně působícími povrchy.
Model R 18 100 Years je doplněn mnoha chromovanými díly z nabídky výbavy Chrome Design. Vysoce kvalitní a odolné pokovení lze nalézt na těchto dílech: řídítcích, páčce řazení a brzdy, představci řídítek, koncovkách řídítek, zrcátcích, hlavním brzdovém válci, brzdových třmenech, krytech bloků motoru, víkách hlav válců a výfukových svodech.
Mezi další speciální prvky BMW R 18 100 Years patří také chromované koncové tlumiče výfuku Akrapovič s perforovanými koncovkami výfuku podobnými roztočené vrtuli ve znaku BMW. Bezpečnost a komfortní cestování zajišťují světlomety Headlight Pro s adaptivním odbočovacím světlem, asistent couvání, elektronický systém pro udržování rychlosti a vyhřívané rukojeti. V rámci volitelné tovární výbavy může být nové BMW R 18 100 Years vybaveno také alarmem, paketem sedla spolujezdce, stupačkami, kontrolou rozjezdu do kopce, uzamykatelným víčkem palivové nádrže či omezením výkonu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií