Kdy je ten správný čas pořídit si nový anebo ojetý automobil?

Svůj názor vyjádřilo v rámci on-line průzkumu Sauto cz, jehož výsledky publikoval na svém blogu Výzkumník|Seznam.cz

V rámci on-line průzkumu

– vyjádřilo své stanovisko celkem 602 dotazovaných, kteří kupovali v posledních 2 letech automobil nebo ho v současnosti vybírají.

Na otázku kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil:

1Sauto1

– odpovědělo 59 % Čechů že to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %).

Průměrný věk vozového parku v ČR

– přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Seznam.cz Výzkumník pátral po důvodech: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu.

Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech.

Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.

A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %):

1Sauto2

V případě nákupu nového auta si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.

Peníze až na prvním místě

Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.

Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy.

To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %).

Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech:

1Sauto3

Zdroj: data Seznam.cz Výzkumník a Michal Zadák, manažer Sauto.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejen bleskurychlé řazení: Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Nejen bleskurychlé řazení: Nový...

Modernizovaný Hyundai i30 N získal nový design se zaměřením na sportovní výkony, emoce a charakter Nový model i30 N bude poprvé k dispozici s osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon

Při srážce chodce s tramvají je na...

Se situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický...

Pokrokový a experimentální: Zcela nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai Nová „Parametrická skrytá světla“ jsou unikátní designovou a technologickou...