Kdo zastaví Collarda s Boillionem??

Již třetí vytrvalostní závod na 1000 km mají za sebou účastníci letošního ročníku Le Mans Endurance Series ( LMES ).

Závody LMES jsou určeny především prototypům, které známe z Le Mans, ale také dalším vozům kategorie GT1 a GT2, které vídáme i v MMČR na okruzích. Jejich až sedmilitrové motory dokáží předvést slušný odpich a zajímavé na těchto závodech bývají i výměny jezdců v depu a povinné dotankovávání paliva, které se někdy neobejde bez ohnivé vložky a ani práce mechaniků na výměně gum nepostrádá kus adrenalinu, vše totiž záleží na rychlosti a o výsledku závodu se může rozhodnout právě při zastávkách v depu.

Kdo zastaví Collarda s Boillionem??
Kdo zastaví Collarda s Boillionem??
Kdo zastaví Collarda s Boillionem??

Při 3. závodě Le Mans Endurance Series se sešlo na startu plných 44 vozů v kategoriích LMP1 a LMP2 pro prototypy a LMGT1 s LMGT2 pro plechová auta. Mezi zajímavé vozy můžeme zařadit prototyp Radical SR9 Judd V8, který je dílem zcela novým. Přestože vozy Radical startují o Evropě v mnoha sériích, tak oproti starším vozům Radical tento vůz disponuje silným motorem. Radical startuje jen namátkou v seriálu VdeV, ale s motocyklovými motory, které mají obsah 1300-1600ccm3. Radical Cup možná znáte i z německých okruhů, kde se letos také zabydlel.

Mezi novinkami jsme zahlédli také další prototyp z anglických dílem, a to prototyp Protran RS06/H AER V8 3600TT, který však posádce McGarrity-Cope-Collins mnoho radosti posledním místem v cíli nenadělal.

Celkem nezadržitelnou letošní dvojici, která ovládá závody LMES nedokázal překvapit nikdo ani na Nürnburgringu. Duo Collard-Boillion, ještě tentokrát doplněné o krajana Erika Hélaryho splnilo svůj cíl a do cíle 1000 km závodu opět dorazilo s vozem Pescarolo C60 Hybrid Judd 4998ccm3 na prvním místě. K vítězství jim stačilo odkroužit 189 okruhů. Jen o 3 kola méně měla v cíli druhá posádka Gabbiani-Ortiz-Minassian, která pilotovala prototyp Creation CA06/H002 s pětilitrovým motorem Judd. Třetí místo na stupních vítězů tentokráte trochu překvapivě patřilo Janu Lammersovi s Alexem Youngem z Malajsie, kteří již dlouho žádný podobný úspěch nezaznamenali. Tato dvojice dorazila do cíle se zhruba 2 minutovým odstupem a japonský vůz Dome dovezl do cíle starší čtyřlitrový motor Judd GV4 a pneumatiky Dunlop. S již pětikolovým odstupem dojeli bramboroví jezdci Berridge-Evans-Owen z britského týmu Chamberlain Synergy na prototypu Lola B06/10 AER 1995 Turbo.

Do LMES se také podíval jeden z velmi dobrých prototypový pilotů Švéd Stefan Johansson, který si z Německa odvezl se svým týmovým kolegou Hideki Nodou z Japonska na stroji Zytek páté místo v kategorii LMP1. Až šesté místo zbylo na Primata s Fässlerem, když jejich Courage LC70 nezopakoval své pěkné druhé místo ze SPA. Ani tovární tým Courage Competitons neměl na růžích ustláno a Frei-Gounon-Fisken s Courage LC70 Mugen dokončili až na celkovém 14. místě.

Ve třídě LMP2 dominovali Amaral-Castro-Burgueno z Portugalska, kteří se svou Lolou B05 AER 1995 Turbo odjeli 183 okruhů. Druhý s kolovou ztrátou skončil americký tým Binnie Motorsport, ve kterém s další Lolou poháněnou tentokrát motorem Zytek, jela trojice Binnie-Timany-Hancock. Bronzový stupínek v LMP2 obsadili Martin Short s Joao Barbosou na novém Radicalu SR9 Judd XV V8. V závodě se ovšem vůbec nedařilo vozům Courage C65, které skončily až na 6. místě v LMP2 a celkově na 26. místě s posádkou Barazi-Vegers-Belloc. Tato posádka tak neobhájila své vítězství ve třídě ze závodu v Turecku.

V GT1 vozech zvítězil vůz Aston Martin DBR9 a ve stáji Labre v něm jeli Lamy-Gardel a Vosse. Druzí dorazili do cíle v GT1 přátelé lyžaře Alphanda na Corvette C5-R. Třetí místo a další pěkný úspěch do sbírky pak zaznamenal Pražan Robert Pergl, spolu s Rusem Vassilievem a Peterem Koxem z týmu Convers Menx na Ferrari F550. Až za nimi skončil Sallen S7-R týmu Oreca, jenž s piloty Ortellim a Ayharim vyhrál závod v Turecku.

V GT2 vládli Italové Zonca-Bellichi-Cioci na stroji Ferrari F430 V8 a známe je také od nás z brněnských závodů Euro F3000 a cestovních vozů. Jako druhá protnula cílovou pásku dvojice Lieb-Camanthias na Porsche 996. Bleekemolen s Hezemansem na nezvyklém voze Spyker Squadron C8 Mader Audi projeli na místě třetím. Giovanni Lavaggi z Itálie, který startoval kdysi v Interserii, tentokráte přesedlal z prototypu do vozu specifikace GT2 a spolu s Danielsem a Goodingem na Porsche 996 GT3R dojeli pátí od konce. Neklasifikován zůstal nejen Ital Randacchio s Lucchini Nicholson McLaren V8, ale také oba vozy Courage C65 z týmu Paula Belmonda a bronzový tým GT2 ze Spa Kuismanen-Menten-Palttala na Corvette C6-R.

Výsledky Le Mans Endurance Series Nürnburgring:

  • Boillion-Collard-Hélary – Pescarolo C60 Hybrid Judd – LMP1
  • Gabbiani-Ortiz-Minassian – Creation CA06 Judd GV5S2 – LMP1
  • Lammers-Yoong – Dome Judd GV4 – LMP1
  • Berridge-Evans-Owen – Lola B06/10 AER 1995 Turbo – LMP1
  • Amaral-Castro-Burgueno – Lola B05/40 AER 1995 Turbo – LMP2
  • Binnie-Timpany-Hancock – Lola B05/40 Zytek – LMP2
  • Johansson-Noda – Zytek 06S Zytek – LMP1
  • Short-Barbosa – Radical SR9 Judd XV V8 – LMP2
  • Erdos-Newton – Lola EX264 – AER 1995 Turbo – LMP2
  • Lamy-Gardel-Vosse – Aston Martin DBR9 6000cm3 – LM GT1
  • Policand-Goueslard-Alphand – Corvette C5-R Chevrolet – LM GT1
  • Primat-Fassler – Courage LC70 Judd GV5S2 – LMP1
  • Pergl-Vassiliev-Kox – Ferrari F550 Maranello – LM GT1

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...