Rozsáhlý pozemek čítající 2,5 km2 je lemován vysokým, bíle natřeným plotem, který poskytuje více než dostatečné záruky pro dodržení soukromí. Testovací okruh a samotná hala jsou od něj vzdáleny zhruba 100 m, přičemž terénní nerovnost znemožňuje jakékoliv neautorizované spatření hájemství automobilky. Vstup do areálu obstarává 13 bran, od nichž vede série mnohokráte zakroucených silnic. Po obvodu celého závodu jsou umístěné plochy vyhrazené pro vyrobené vozy, na něž se nejedno oko rádo podívá. Postupným přibližováním k výrobními centru působí nová výrobní hala jako gigantický skleník. Velké prosklené plochy dodávají maximum denního světla do vnitřních prostor, čímž zpříjemňují pracovní prostředí. Při vstupu mimoúrovňovým vchodem Vás mile potěší její design vyvedený v dřevě a mramoru stejně tak, jako účelné rozmístění prostor. Obvodem prochází samotný výrobní pás (barva dřeva) nad nímž se pohybuje soustava žlutých dopravníků, prostředek obsahuje dobře vybavenou kuchyň a druhá část haly poskytuje prostory pro výstupní kontrolu. Poněkud překvapující je nízký hluk celé výrobní linky, občasně rušený zatroubením klaksonů linoucího se především z výstupní kontroly, mající za úkol vychytat nedostatky produktů.
Nejefektnější je proces v odborné hantýrce nazývaný svatba, kdy jsou sesazovány kompletní karoserie s podvozky. Po něm následuje konečná fáze vybavování interiérů, vkládání skel, zavádění elektroniky, … Aby nedocházelo k odírání předmětů (hodinek, nástrojů, apod.) o karoserii, a tím tedy i poškozování laku, mají boční stěny speciální ochrannou fólii zamezující tomuto nechtěnému kontaktu. Dělníkům jsou k ruce výrobní celky montované dodavatelskými firmami přímo v závodě, čímž se zlepšuje vzájemná komunikace s automobilkou a zrychluje dodávka dílů. Prostory jsou těmto firmám pronajímány za stejných podmínek jako nebytové prostory. V současné době produkuje závod 450 Octavií / Octavií Combi denně. Jelikož se stále nedaří pokrýt poptávku, uvažuje vedení o zvýšení produkce alespoň o 35%, což ponese sebou nemalé organizační a kapacitní problémy. Vyvstane tím požadavek na celotýdenní provoz.
Zaměstnanci jsou za svou práci odměňováni nejen platem převyšujícím celostátní průměr (min 12 500,- Kč), ale i celou řadou výhod. Mají 8% slevu na jeden vůz za rok, 15% slevu na náhradní díly, z nichž se dá sestavit rovněž jeden vůz, k dispozici dostávají bezúročnou půjčku ve výši 150 000,- Kč na zakoupení nového bytu či 50 000,- Kč na rekonstrukci. Stravování obstarává vyhlášená firma Eurest za základní cenu 15,50 /oběd.