
Vůbec poprvé uvedl Michelin v Německu, Itálii a několika východoevropských zemích včetně České republiky kampaň „Nahustěte své pneumatiky!“, která má ve Francii již patnáctiletou tradici.
Na dálničních parkovištích nabízeli odborníci Michelinu řidičům bezplatnou kontrolu pneumatik, která zahrnovala kontrolu správného tlaku vzduchu i celkového stavu pneumatik. Technici také porovnávali stav pneumatik v jednotlivých státech.
Nejvážnější situace je ve východoevropských zemích, ale ani Francie a Německo nezaznamenaly o moc lepší výsledky. Zatímco v Itálii mělo 15 % z kontrolovaných vozidel podhuštěné pneumatiky, ve Francii a v Německu to platilo pro více než 65 % vozidel, navíc 50 % jich mělo kritickou hodnotu tlaku. Výsledky v České republice, na Slovensku a v Mad’arsku však odborníky doslova šokovaly. Měření ukázala, že 89 % českých řidičů jezdí s nesprávně nahuštěnými pneumatikami, přičemž v třech čtvrtinách případů byl rozdíl mezi stanovenou a naměřenou hodnotou více než 0,5 bar, což je považováno za kritickou, velmi nebezpečnou hodnotu. Podobné údaje byly zjištěny i na Slovensku a v Mad’arsku.
V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem. Situace je tedy kritická, nicméně ke zlepšení není zapotřebí výdajů ze strany řidičů, ale pouze změna přístupu. Pravidelná kontrola tlaku není otázkou peněz nýbrž zodpovědnosti.
Výhodou správného nahuštění pneumatik je i jejich pomalejší opotřebení a úspora paliva. Proto by se měl tlak kontrolovat každé dva týdny nebo přinejmenším jednou za měsíc a před dlouhými cestami by kontrola měla být samozřejmostí.