
Model Daewoo Kalos zvítězil i letos ve své kategorii kompaktních vozů v designerské anketě „Korea Design Power Index“ (KDPI), kterou pořádá vlivné korejské sdružení „Korean Management Association“. V této renomované soutěži zvítězil Kalos už v roce 2003. Výsledek ankety „Korea Design Power Index“, která byla poprvé vyhlášena před pěti lety, stojí na vyjádření dvaceti tisíc respondentů žijících v šesti největších korejských městech, samozřejmě včetně Soulu.
Základní stylistický koncept modelu Daewoo Kalos je dílem známého turínského studia Italdesign. Jeho zakladatel a ředitel Giorgetto Giugiaro říká: „Kalos je charakteristický poměrně jednoduchými, ale výraznými liniemi a také díky krátkým převisům karoserie jsou jeho proporce velmi harmonické. Tento model má svoji nezaměnitelnou identitu. Jedním z typických designerských prvků je třetí boční okno, které vůz opticky odlehčuje a prodlužuje.“
Kalos je nejprodávanějším modelem automobilky GM Daewoo v Evropě – během prvních šesti měsíců tohoto roku se modely Kalos podílely 41 procenty na celkových prodejích značky GM Daewoo. „Kalos je ztělesněním filozofie naší značky,“ říká Erhard L. Spranger, výkonný ředitel GM Daewoo Europe. „Tento model nejenom skvěle vypadá, ale je také výborně vybavený a nabízí vynikající poměr mezi pořizovací cenou a nabízenými hodnotami.“
„I když ve třídě malých kompaktů se v poslední objevila řada zcela nových modelů, Kalos byl znovu oceněn za svůj atraktivní design,“ říká Chang-Yoon Park, vedoucí výzkumného týmu sdružení „Korean Management Association“. „Respondenti-zákazníci nejvíce vyzdvihovali jeho osobitost, moderní styl a inovativnost.“