Joint venture GM-AvtoVAZ v ruském Togliatti zahajuje výrobu

Na ruský trh vyjíždí zcela nový model Chevrolet Niva.

Včera byla oficiálně zahájena výroba v novém společném podniku GM-AvtoVAZ v Togliatti v Rusku. Slavnostního ceremoniálu, který proběhl ve zcela nových provozech, kde jsou umístěny výrobní linky modelu Chevrolet Niva, se zúčastnili i John F. Smith, Jr., šéf General Motors Corporation a zástupci ruské vlády.


Chevrolet Niva vnáší na ruský trh zcela novou kvalitu. Tento nový SUV model s pohonem všech kol byl vyvinut domácími odborníky a bude se vyrábět ve špičkově vybavených provozech v Togliatti. Jeho cena by měla být asi 8000 USD. V této cenové kategorii se na ruském trhu prodává nevíce automobilů.


„Skutečnost, že jsme zde ve zcela nových provozech svědky zahájení výroby úplně nového modelu, a to pouhých patnáct měsíců po podpisu smluv, demonstruje zájem, nadšení a úsilí, které byly tomuto projektu věnovány,“ prohlásil Jack Smith. „Zároveň tento projekt dokumentuje, jak velkou váhu přisuzujeme naší přítomnosti na ruském trhu. Chceme využívat místní zdroje i vývojové odborníky a počítáme, že takto připravované modely se na výrazně sílícím ruském trhu dobře uplatní.“


V prvním roce plné výroby by měl společný podnik GM-AvtoVAZ vyrobit asi 35 000 vozů Chevrolet Niva. Do roku 2005 by už výroba měla dosáhnout hranice 75 000 vozů ročně. Nový Chevrolet Niva se nejprve objeví na domácím – ruském – trhu, a to ještě do konce tohoto roku. Export do Evropy, stejně jako do zemí středního východu, Asie a latinské Ameriky se rozběhne v říjnu roku 2003 .


Do konce roku 2002 bude podnik v Togliatti zaměstnávat asi čtyři stovky pracujících, po plném náběhu výroby to bude asi 1200 lidí a dalších více než 600 stovek zaměstnanců najde práci u smluvních dodavatelů. Dodavatelé konstrukčních dílů a příslušenství vytvoří asi 2000 nových pracovních míst.


GM-AvtoVAZ je společným podnikem koncernu GM, AvtoVAZ a Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD). Vynaloženými investicemi ve výši 332 milionů USD se řadí mezi nejvýznamnější investiční akce zahraničních firem mířící do ruského automobilového průmyslu. V joint venture drží GM i AvtoVAZ podíl 41,5 procenta, zbývajících 17 procent akcií drží Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...