Již 3 000 000 vozů Škoda bylo vyrobeno od roku 1991

Včera ve 13 hodin 20. června 2001 sjela po krátké oslavě z výrobního pásu moderního závodu v Mladé Boleslavi třímiliontá Škodovka.

Již 3 000 000 vozů Škoda bylo vyrobeno od roku 1991

Byla to stříbrná limuzína Škoda Octavia ve výbavě Elegance s benzinovým motorem 1,8 Turbo o výkonu 110 kW, kterou si objednal zákazník z České republiky.

Přehled vyrobených vozidel:

Model Výroba v letech 1991 – 2001 Počet vyrobených vozů
Favorit 1991 – 1994 475 003
Forman 1991 – 1995 222 793
Pick up 1991 – 1995 70 894
Felicia 1994 – 2001 912 810
Felicia Combi 1994 – 2001 351 436
Pick up 1995 – 2001 124 565
Felica Fun 1996 – 2000 4 016
Felicia Van Plus 1995 – 2000 5 160
VW Caddy 1996 – 2000 18 952
Octavia 1996 – 2001 376 493
Octavia Combi 1997 – 2001 169 241
Fabia 1999 – 2001 217 450
Fabia Combi 2000 – 2001 49 112
Fabia Sedan 2001 2 075
Celkem 3 000 000


Již 3 000 000 vozů Škoda bylo vyrobeno od roku 1991

Z dříve ročně vyráběných 170 tisíc vozů se zvýšila výroba na 250 %. Současně vyráběné modely Fabia a Octavia se dodávají v desítkách variant, s různými motory, různými výbavami a různými barvami podle přání zákazníků. Důkazem vysoké kvality a moderní konstrukce uvedených modelů je vysoký zájem zahraničních zákazníků o vozy Škoda – v současné době jsou Škodovky vyváženy do 67 zemí světa a jejich celkový vývoz je 82 % z celkového počtu vyrobených vozů. Z uvedenými radostnými výsledky nás seznámil předseda představenstva Škoda Auto Ing, Vratislav Kulhánek, který zdůraznil, že těchto výsledků bylo dosaženo především v důsledku využívání nejmodernější organizační a výrobní technologie, které byly v krátkém čase uplatněny díky špičkové kvalifikaci českých inženýrů a techniků. V závěru pak připomněl, že v krátké době bude zahájena výroba dalšího modelu Škoda, představeného na autosalonech v Ženevě a v Brně. Tímto modelem většího vozu vstupuje tak Škodovka do vyšší třídy osobních vozů,

Vedoucí výroby vozů Škoda Pavel Radda mimo jiné vyzdvihl špičkovou kvalitu vozů Škoda, které bylo dosaženo díky úsilí pracovníků Škoda Auto na všech úsecích – od vývoje, přípravy, řízení a kontroly výroby až po svědomitou práci pracovníků na výrobních pásech.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...