Ještě ostřejší: Modernizované modely Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback

  • RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* s dynamickým vnějším designem
  • Nový koncept ovládání s velkým displejem MMI touch
  • Motor V6 Biturbo s 331 kW (450 k) a 600 N.m, 0100 km/h za 3,9 sekundy

Audi představuje modernizované modely RS 5 Coupé (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1; kombinované emise CO2 v g/km: 208) a RS 5 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,2; kombinované emise CO2 v g/km: 209). Vnější design je díky novým detailům ještě atraktivnější. Oba modely sázejí na novou technologii ovládání MMI touch s velkým centrálním displejem. Zárukou ohromujících jízdních výkonů je i nadále motor V6 Biturbo s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k) a maximálním točivým momentem 600 N.m (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,2 – 9,1; kombinované emise CO2 v g/km: 209 – 208). V České republice začne prodej modernizovaného modelu Audi RS5 Coupé a RS5 Sportback na počátku roku 2020.

Static Photo,
Colour: Turbo blue / Glacier white.

„Modernizací modelů RS 5 Coupé a RS 5 Sportback úspěšně završujeme oslavy našeho 25letého jubilea a obnovu naší produktové řady,“ říká Oliver Hoffmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Sériově dodávaný trvalý pohon všech kol quattro jim propůjčuje výjimečné postavení v segmentu.“

Dynamický: vnější design

Ještě dynamičtější vnější design obou modelů RS 5* je rozpoznatelný na první pohled. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší, čímž navazuje na čistý design velkých sourozenců RS 6* a RS 7*. Naznačená štěrbina pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomíná klasický model Audi Sport quattro z roku 1984. Podběhy kol, rozšířené o 40 milimetrů, propůjčují modelu RS 5* impozantní vzhled. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s laserovými světlomety Audi mají tmavě tónovaná krycí skla, která oba modely RS zřetelně odlišují od výchozího modelu A5. Velké otvory pro přívod vzduchu s výraznými konturami mají nově tvar pětiúhelníku.

Nově navrženy byly rovněž boční prahy a difuzor na zádi, v němž ústí dvě velké koncovky výfukové soustavy. Stylistické pakety s ozdobnými prvky, opatřenými povrchovou úpravou leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit, propůjčují vnějším dílům karoserie na přídi, zádi a bočních prazích ještě individuálnější vzhled. Na přání mohou být čtyři kruhy a nápisy RS černé. Novými barvami v paletě laků jsou modrá Turbo a červená Tango. Pro kupé se dodává střecha z uhlíkových kompozitů s viditelnou strukturou tkaniny z uhlíkových vláken, která snižuje hmotnost vozidla o téměř čtyři kilogramy.

Skvělý vzhled: interiér

Interiéru modernizovaných modelů RS 5* dominují horizontální linie a tmavé barevné odstíny. Sportovní sedadla RS jsou sériově čalouněna Alcantarou a kůží, na přání jemnou kůží Nappa. Červenými nebo šedými doplňky oživí vnitřní prostor stylistický paket RS. Ovládací prvky, jako je volant nebo páka voliče převodovky, a kolenní opěrky jsou v tomto případě obšity Alcantarou s červeným nebo šedým kontrastním prošíváním.

Místo otáčení stačí dotek: nový koncept ovládání

Nový koncept ovládání obou modelů RS 5* je soustředěn na displeji MMI touch s úhlopříčkou 10,1 palce. Velký displej s akustickou zpětnou vazbou vyčnívá volně do prostoru a je mírně natočen k řidiči. Je-li vůz vybaven vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus, poskytuje řidiči specifický ukazatel RS informace o teplotách provozních náplní pohonu, podélném i příčném zrychlení, sportovním diferenciálu quattro a tlaku i teplotě v pneumatikách.

Na přání je k dispozici digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus (12,3 palce). Řidič má u něj na výběr několik různých režimů zobrazování – včetně specifického sportovního designu RS, u něhož má stupnice otáčkoměru charakteristický zalomený tvar a je doplněna vizuálním ukazatelem vhodného okamžiku řazení. Pokud řidič zvolí tlačítkem RS Mode na volantu jeden ze dvou nových individuálních režimů RS, otevřou se specifické ukazatele RS ve sportovním designu a zobrazují například maximální hodnoty zrychlení. Exkluzivní ukazatele RS poskytuje také na přání dodávaný průhledový displej.

Static photo;
Color: Turbo blue

Trakce, dynamika a stabilita: pohon

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo se vyznačuje nesmírnou hnací sílou, vysokým výkonem a současně i pozoruhodnou hospodárností. Srdce modelů RS 5 (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km**: 9,2-9,1; kombinované emise CO2 v g/km**: 209-208) poskytuje i nadále nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a již od 1900 min-1 působí na klikový hřídel maximum točivého momentu, 600 N.m. Oba modely RS 5* zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, na přání mohou jet nejvyšší rychlostí až 280 km/h.

Rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro. Řidič může dávat povely k řazení novými, většími hliníkovými páčkami na volantu. Pohon quattro propůjčuje oběma modelům RS* za každého počasí rozhodující výhodu z hlediska trakce, dynamiky a stability. Ještě sportovnější jízdní vlastnosti dodá vozu na přání dodávaný sportovní diferenciál na zadní nápravě, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Cockpit

Vysoká preciznost: podvozek

Oba modely RS 5* jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem RS s tuhou charakteristikou. Na přání se dodává sportovní podvozek RS plus s hydraulickým systémem DRC (Dynamic Ride Control) pro eliminaci podélného a příčného náklonu karoserie. Odpružení pracuje s ocelovými vinutými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí proudění oleje v tlumiči vnějšího předního kola proti náklonu karoserie, což vylepšuje ovladatelnost.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava) doplňuje známé režimy comfort, auto a dynamic o dva nové módy RS1 a RS2. Jakmile řidič nastaví oba režimy podle svých přání na dotykovém displeji MMI a uloží je, může je aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu, aniž by musel znovu ovládat MMI touch response. Systém ovlivňuje činnost důležitých technických modulů, jakými jsou motor, převodovka, tlumiče, řízení, dynamické řízení, sportovní diferenciál a zvuk motoru.

Modernizované modely RS 5* jezdí na 19“ kolech. Na přání se dodávají nová 20“ kola ve třech variantách, z nichž jedna je kompletně leskle černá a další je lakována matně bronzovým odstínem. U sériově dodávané brzdové soustavy svírají černě nebo červeně lakované třmeny ocelové kotouče. Audi nabízí jako alternativu pro přední nápravu brzdové kotouče z keramického materiálu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jejich třmeny mohou být lakovány šedou, červenou nebo modrou barvou.

Dynamic photo;
Colour: Turbo blue

Sportovní luxus: výbava 

Vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus používá nové technologie na základě třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy. Portfolio Audi connect doplňuje navigaci četnými internetovými službami. Některé z více než 30 nabízených asistenčních systémů jsou součástí sériové výbavy. Ostatní se dodávají buď jako samostatné položky výbavy na přání, nebo v paketech pro jízdu a parkování.
Prodej modernizovaných modelů RS 5* v České republice bude spuštěn na počátku roku 2020 a cena ještě nebyla stanovena. Standardem bude, stejně jako u všech nových modelů Audi v České republice, prodloužená čtyřletá záruka s nájezdem 120 000 km.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...