Jedná se o přímého nástupce původního Jeepu Willys MB z roku 1941. Nový Wrangler dále rozvíjí terénní schopnosti této 65leté legendy terénních vozů. Drží se osvědčené filozofie, nicméně je postaven na zcela novém nosném rámu, má nový vnější i vnitřní design, moderní motor a přidány nejnovější bezpečnostní a komfortní prvky.
Nový model bude nabízen ve třech verzích – Wrangler X, Sahara a Rubicon. Všem je společný robustní, ale jednoduchý design, vynikající schopnosti v terénu a skutečné potěšení z jízdy bez střechy. Tuhé nápravy, odnímatelné dveře s vystavenými panty, vpřed sklopné čelní okno a netradiční dvojice střech ukazuje, že Wrangler ctí tradiční hodnoty jako svoboda, dobrodružství, nezadržitelnost či důvěra.
Jasně rozpoznatelný Jeep
Přestože design nového Wrangleru je zcela nový, drží se osvědčených a vyžadovaných tvarů a proporcí. Kulatá světla jsou o 20% výkonnější a vhodně ladí s typickou maskou chladiče se sedmi svislými štěrbinami. Přestože nový Wrangler působí na první pohled moderněji, stále si zachovává svoji ryzost, robustnost a terénnost.
Více legendárních terénních schopností
Zvýšená světlá výška a krátké převisy karoserie umožňují novému modelu Wrangler pohyb v tom nejnáročnějším terénu. Přední nájezdový úhel 44,3 stupňů, přechodový úhel 25,4 stupňů a zadní nájezdový úhel 40,4 stupňů jsou hodnoty zajišťující i v tom nejnáročnějším terénu značný nadhled.
Nový Wrangler se vyznačuje též zvětšenou dráhou propružení kol, které se snadno přizpůsobí i velmi členitému povrchu. Jeep Wrangler X a Sahara jsou vybaveny osvědčenými tuhými nápravami vpředu i vzadu. Ještě více na terén orientované provedení Wrangler Rubicon (též součást paketu pro tahání těžkých přívěsů) je vybaveno robustnějšími nápravami a diferenciály vpředu i vzadu. S nimi přichází i zvýšená trojdílná ochrana spodku vozu pro palivovou nádrž, redukční převodovku a převodovku.
Wrangler je prvním vozem Jeep vybaveným elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy (ASBS), který zvyšuje index křižitelnosti náprav. Díky tomu se normovaný index měření křižitelnosti náprav RTI zvýšil z 652 na hodnotu 832 při odpojeném stabilizátoru přední nápravy. Tyto hodnoty značí zvýšení o 28 procent.
Jeep Wrangler X a Sahara jsou vybaveny druhou generací připojitelného pohonu všech kol Command-Trac® NV241 s redukční převodovkou s poměrem 2,72:1. Zadní náprava je vybavena diferenciálem s omezenou svorností Trac-Lok®, čímž se dále zvyšuje účinnost přenosu výkonu motoru na podklad pod koly za všech situací. Jeep Rubicon je vybaven pohonem všech kol Rock-Trac™ NV241 s redukční převodovkou s poměrem 4.0:1. Standardem jsou elektrické závěry diferenciálů vpředu i vzadu a terénní pneumatiky B.F. Goodrich s vnějším průměrem 32 palců.
Více jistoty na silnici
I přes zvýšení terénních schopností nového modelu Jeep Wrangler, bylo dosaženo také zlepšení chování při jízdě po běžných silnicích. Nový Wrangler je totiž postaven na nosném rámu s tuhostí zvětšenou o 100 % a disponuje o 50% tužší karoserií. O 50 mm prodloužený rozvor a 89 mm zvětšený rozchod kol zvyšují stabilitu vozu. Nové řízení s oběhem kuliček, nová geometrie odpružení a uložení podvozku zvyšují ovladatelnost, činí jízdu pohodlnější a snižují hlučnost v interiéru o 20 procent.
Jízda je v novém Wrangleru pohodlnější. Karoserie se v zatáčkách, při akceleraci a při brzdění méně naklání. Odpružení je nyní měkčí, což je zárukou většího pohodlí. Standardní výbavou nového modelu je stabilizační systém ESP zvyšující úroveň aktivní bezpečnosti. ESP, jehož součástí je i aktivní minimalizace rizika převrácení, pracuje ve třech režimech: zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.
Více prostoru a pohodlí v interiéru
U nového modelu došlo ke významnému zvětšení prostoru pro posádku, variability i objemu prostoru pro náklad. Objem prostoru pro vpředu sedící posádku je nyní 1546 l, což je zvětšení o 136 l. Nový model poskytuje též o 130 mm více šířky v oblasti ramen a o 117 mm více v oblasti kyčlí.
Nová přední sedadla jsou navržena tak, aby svoji posádku pevně podpírala i při jízdě náročným terénem. Sedadlo řidiče může být vybaveno výškovým nastavováním. Modely Jeep Wrangler Sahara a Rubicon jsou čalouněné speciální textilií YES, která se velmi snadno udržuje a vyniká dlouhou životností a barevnou stálostí. Zadní sedadla pohodlně odvezou dvojici cestujících. Poskytují o 99 mm více prostoru v oblasti ramen, o 41 mm více v oblasti kyčlí, o 25 mm více pro nohy a o 50 mm více na délku než tomu bylo u předchozí generace stejnojmenného modelu. Zadní sedadla lze navíc snadno sklopit a překlopit, čímž snadno dají vzniknout dalšímu prostoru pro náklad. O 50 mm delší prostor za zadními sedadly významně zvyšuje přepravní schopnosti nového modelu Jeep Wrangler. Vzniklý prostor umožnil instalování uzamykatelné schránky do podlahy zavazadlového prostoru, která zajišťuje bezpečný převoz menších předmětů.
Více možností střechy nad hlavou
Nová pevná střecha hardtop je nyní tvořena třemi částmi – levou a pravou nad sedadly řidiče a spolujezdce a zadním panelem. Díky tomu automobil nabízí více možností, jak uspořádat střechu nad hlavou podle aktuální chuti a počasí. Střešní díl nad řidičem či spolujezdcem lze snadno odmontovat. Novinkou je plátěná střecha Sunrider™, jejíž součástí je možnost odklopení přední části a tím vytvoření obdoby střešního okna s rozměry 1321×762 mm.
Nový, výkonnější motor
Nový motor 3,8 V6 s nahrazuje předchozí čtyřlitrový řadový šestiválec. Nový motor má výkon 205 koní a točivý moment 325 Nm. Wrangler je standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může nahradit i čtystupňová samočinná převodovka. Nový motor je nejen výkonnější a silnější než jeho předchůdce, je zároveň lehčí, kratší a zejména v otáčkách nad 3400 min-1 nabízí více točivého momentu. S větší silou souvisí i schopnost Wrangler utáhnout přívěs o hmotnosti až 900 kg.
Více bezpečí
Stejně jako všechny vozy Jeep, i Wrangler je navržen nejen tak, aby dokázal nehodě aktivně předejít, ale také tak, aby dokázal svoji posádku ochránit v případě nárazu. Wrangler nabízí nejvyšší možnou úroveň ochrany a využívá nejmodernějších bezpečnostních systémů. Svoji posádku tak ujišťuje, že může v naprostém bezpeční jet jakkoliv kamkoliv, tedy přesně v duchu svého sloganu go anywhere, do anything.
Nový Jeep Wrangler disponuje následujícími bezpečnostními prvky:
- Vícestupňové airbagy, boční airbagy umístěné v bocích sedadel
- Protiblokovací systém ABS
- Brzdový asistent
- Normované uchycení dětských sedaček
- Sloupek volantu schopný absorbovat nárazovou energii
- Stabilizační systém ESP s programem minimalizujícím riziko převrácení vozu
Nový Jeep Wrangler bude s levo- a provostranným řízením a pro Evropu též s naftovým motorem. Automobil se bude vyrábět v továrně Chrysler Group v Ohiu ve městě Toledo. Prodej nového modelu Jeep Wrangler začne koncem roku 2006.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií