Jak značka DKW změnila automobilový svět

Před 40 lety se poprvé objevila reklama na vozy Audi se sloganem „Vorsprung durch Technik“ (Náskok díky technice).

Důvodů k tomuto kroku existovalo v roce 1971 již hojně.

Například DKW, jedna ze společností, z nichž vznikla současná automobilka Audi, představila v roce 1931 na autosalonu v Berlíně model F1, první velkosériově vyráběný automobil na světě s pohonem předních kol.

Jörgen Skafte Rasmussen převzal v srpnu 1928 většinu akcií společnosti Audi Werke AG v Cvikově. Rasmussen si sliboval oživení prodeje od montáže osmiválcových motorů, vyráběných pod jeho vedením, do velkých automobilů Audi. Avšak v důsledku silné americké konkurence a dopadů světové hospodářské krize se závody Audi dostávaly od konce roku 1929 do stále větší finanční tísně. Bylo proto nezbytné vyvinout konkurenceschopný produkt, který by zajistil další existenci.

V říjnu 1930 se Rasmussen rozhodl pro rychlý vývoj zcela nového malého vozu.

Mezi konstrukční znaky patřil kapalinou chlazený dvouválcový motocyklový motor DKW, pohon předních kol a lehká ocelová karoserie. Rasmussen vyhradil na celou konstrukci maximálně šest týdnů. Projekt „F1“ se vydařil. Koncem listopadu 1930 vyjel nový model DKW s pohonem předních kol na svou první zkušební jízdu. V únoru 1931 představila značka DKW svou novinku u příležitosti autosalonu IAA v Berlíně. Do prodeje byly uvedeny rozmanité verze a model F1 se stal přes noc prodejním šlágrem a nejžádanějším modelem společnosti Auto Union. Do ukončení jeho produkce v roce 1942 sjelo z výrobních linek Audi cca 270 000 těchto automobilů.

Modely DKW s pohonem předních kol vytvořily také základ pro poválečnou obnovu společnosti Auto Union v Západním Německu. V letech 1949 až 1966 bylo v závodech Ingolstadt a Düsseldorf (v závodu Düsseldorf do roku 1962) vyrobeno celkem 887 000 osobních vozů DKW. Poté přešla kompletní výroba na modelovou paletu Audi představenou v létě 1965. Avšak úplně poslední osobní vozy DKW přišly na svět daleko od své původní domoviny. V licenci Auto Union sjížděly z výrobních linek v Argentině a Brazílii až do roku 1968.

Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi.

Obrat za rok 2009 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 Audi Group plánuje investovat celkově 11,6 miliardy EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“.

Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...