Jaguar posiluje poptávku po novém vozu F-TYPE uvedením moderního zážehového čtyřválce Ingenium

Cenami ověnčená rodina modelu F-TYPE nyní sahá od základní čtyřválcové verze až po supersport do každého počasí s maximální rychlostní 320 km/h – F-TYPE SVR.

Čistokrevný Jaguar se svým jedinečným charakterem

Kombinace celohliníkového roadsteru a pokročilého, turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru o výkonu 300 koní přináší sportovní DNA Jaguaru s vylepšenou agilitou, zvýšenou efektivitou a nižší cenou.  

Nová verze si uchovává jízdní výkony, jaké od Jaguaru F-TYPE očekáváte

Umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Vysoký točivý moment 400 N.m turbodmychadlem přeplňovaného motoru, který je dostupný už od 1500 min-1, v kombinaci s osmistupňovou převodovkou Quickshift přináší výborné reakce napříč celým spektrem otáček.

Motor Ingenium o výkonu 300 koní je nejen nejvýkonnějším čtyřválcem dostupným v nabídce Jaguaru

– ale má také nejvyšší litrový výkon ze všech motorů F-TYPE: 150 koní z litru objemu. Je zároveň nejhospodárnějším motorem vozů F-TYPE,o 16 % nižší spotřebu paliva než V6 o výkonu 340 koní a hodnota emisí CO2 činí v evropském kombinovaném cyklu pouhých 163 g/km.

 Ian Hoban, ředitel modelové řady, Jaguar F-TYPE říká:

„Zařazení pokročilého čtyřválcového motoru do F-TYPU vytváří vůz s jeho vlastním odlišným charakterem. Výkonové parametry motoru jsou s ohledem na jeho objem výjimečné a vyváženost se sníženou spotřebou paliva a nižší cenou dělají F-TYPE dostupnější než kdykoli před tím.“

Kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva

– dovoluje motoru Ingenium celá řada pokročilých technologií. V hlavě motoru je zabudován moderní elektrohydraulický systém ovládání ventilů, který je vybaven patentovaným algoritmem vyvinutým přímo Jaguarem. Tento systém umožňuje plně variabilní ovládání zdvihu ventilů s ohledem na optimální výkon, točivý moment a efektivitu v celém pracovním rozsahu motoru.

Výfukové svody jsou integrovány do odlitku hlavy motoru

Chladicí kapalina proudící kanály ve svodech zkracuje dobu potřebnou k zahřátí motoru a tím snižuje spotřebu paliva a emise. Svody jsou pečlivě spojeny s dvoukomorovým turbodmychadlem. Tato konstrukce zabraňuje rušivé pulsaci výfukových plynů a zajišťuje daleko rychlejší reakci turbínového kola. Plnící tlak je k dispozici takřka okamžitě a turbo-díra téměř neexistuje, což zajišťuje reagování vozu tak typického pro jízdu F-TYPEM. Aby byla zajištěna co nejlepší výkonnost při rozjezdu, odezva a zároveň byl motor schopen dávat svůj vysoký výkon, je turbodmychadlo osazeno keramickými kuličkovými ložisky. Ty mají minimální možné tření, zejména při studených startech. Vstřikovací systém pracující s tlakem 200 barů má centrálně umístěné vstřikovače. Společně s optimalizovaným rozprášením paliva pomáhá tento systém minimalizovat srážení paliva na stěnách válců a horní straně pístů, čímž zvyšuje efektivitu a snižuje emise.

Stejně jako ostatní motory řady Ingenium, je třistakoňový motor F-TYPU navržen a vyvinut Jaguarem

Vyrábí se ve Velké Británii v Engine Manufacturing Centre, do něhož společnost Jaguar Land Rover investovala 1 miliardu liber, společně se zážehovými čtyřválci s výkonem 200 a 250 koní a čtyřválcovými diesely o výkonu 150, 163, 180 a 240 koní.

Motor Ingenium přispívá ke snížení celkové hmotnosti vozu o 52 kg, přičemž většina z nich ubyla na přední nápravě. Právě to je klíč k vylepšené agilitě čtyřválcového F-TYPU. Pečlivé ladění podvozku s ohledem na nový motor přináší ještě lepší odezvu řízení, kontrolu pohybů karoserie a jízdní komfort.

Volba čtyřválcového motoru ale řidiče nepřipraví o akustickou kulisu

Ta byla vždy důležitou součástí přitažlivosti F-TYPU a nesmí být nijak omezována. Pečlivě laděný aktivní výfukový systém je u základní verze F-TYPU standardem, varianta R-Dynamic má pro ještě podmanivější zážitek z jízdy aktivní výfukový systém přepínatelný.

Erol Mustafa, hlavní produktový inženýr, Jaguar Sports Cars dodává:

„Většina úspory hmotnosti je na přední nápravě, což dělá vůz krásně vyvážený a opravdu agilní – přesně jak se dá očekávat, tento vůz se na nádherných klikatých silnicích cítí jako doma. Spojením se zvukem čtyřválce linoucího se z výfuku vytváří tento konkrétní F-TYPE svůj vlastní charakter. Líbí se mi přemýšlet o něm jako o divočejším a mladším sourozenci šesti- a osmiválcových verzí.“ 

Jaguaru F-TYPE modelového roku 2018 se dostalo vizuálních vylepšení

– aby z něj ještě více vyzařoval výkon. Přepracovaný nárazník společně s full LED světlomety vylepšují oceňovaný design F-TYPU a poskytují větší různorodost jednotlivých variant modelu. Vzadu má čtyřválcová verze jedinečnou koncovku výfuku, která ji odlišuje od dvou uprostřed a čtyř na stranách umístěných koncovek verzí s V6 a V8. Dalším jedinečným prvkem posledního přírůstku v rámci rodiny F-TYPE jsou lehká 18“ kola, která pomáhají snížit neodpruženou hmotu, což přispívá k lepšímu svezení a ovladatelnosti.

Změny v interiéru F-TYPU

zahrnují lehká a tenká sedadla, multimediální systém Touch Pro a nové chromované a eloxované povrchy zvyšující pocit zaměření na řidiče. Elegantní bezrámečkové zpětné zrcátko ještě přidává na celkovém moderním dojmu.

„Zachovat siluetu F-TYPU napříč celou modelovou řadou je pro nás opravdu důležité, ať už je to SVR s maximální rychlostí 320 km/h nebo nová verze s dvoulitrovým čtyřválcem. Je to čistokrevný sportovní vůz od Jaguaru a čistokrevný F-TYPE. Nechtěli jsme DNA jeho designu ředit. Tohle auto má navíc svůj jedinečný charakter a nová koncovka výfuku je toho důkazem,“ uzavírá Ian Callum, designový ředitel, Jaguar.

Nová řada F-TYPE rovněž nabízí

rozšířenou škálu pokročilých jízdních asistenčních systémů opírajících se o vestavění vysoce sofistikované, vpřed směřující stereo kamery. Tyto systémy pomáhají vylepšit bezpečnost a snížit zatížení řidiče. Patří mezi ně autonomní nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent pro udržení v pruhu, čtení dopravních značek, adaptivní omezovač rychlosti a sledování stavu řidiče.

Informace o uvedení na trh

Modernizovaný F-TYPE se čtyřválcem o výkonu 300 koní bude k dispozici od léta 2017 s novou základní cenou od 1 562 715 Kč (včetně DPH). To ve srovnání s F-TYPEM s V6 znamená snížení zaváděcí ceny o 320 000 Kč, což k řadě F-TYPE přivede novou skupinu zákazníků.

Do řady F-TYPE patří:

F-TYPE Coupé a Roadster

  • čtyřválec 2,0 litru, 300 koní, Quickshift, pohon zadních kol
  • V6 3,0 litru, 340 koní, Quickshift, pohon všech kol / manuál, pohon zadních kol
  • V6 3,0 lutru, 380 koní, Quickshift, pohon zadních / všech kol, manuál, pohon všech kol

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...