Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli osobité SUV F-Pace…
Je to už sedm let, co Jaguar představil nový F-Pace. Tehdy rozčeřil vody jako umělec street artu. Přinesl zhuštěné touhy po prvním klasickém SUV v historii značky. Bylo to entrée jako žádné jiné. Jaguar nikdy nepostavil nic, co by byť jen z dálky vypadalo jako teréňák. I proto při oslavě 80. výročí značky musel zaujmout.
A zaujal.
F-Pace přilákal mladší zákazníky. Zatímco průměrný věk kupujících Jaguaru byl 54 let, tohle „esúvéčko“ snížilo průměr na 44 let.
Dnes, o sedm let později, F-Pace polyká kilometry v druhé generaci a modelová řada se svými výbavami je široká jako kanál La Manche.
Široká armáda F-Paců
F-Pace začíná na 1 793 000 a končí… o trošku výš a jinde.
Jenže základem se myslí dvoulitrový čtyřválec, a kdo by ho chtěl, když Britové nedávno přišli se vznětovým mild-hybridním řadovým šestiválcem Ingenium? Využívá vyspělý systém sekvenčního sériového přeplňování dvojicí turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Tato technologie přináší výjimečnou odezvu v celém rozsahu otáček. A i díky systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači pracujícímu s tlakem 2 500 barů je výsledkem nenucený výkon kombinovaný s pozoruhodnou spotřebou paliva. Jezdili jsme v F-Pace SE ve městě i na dálnici za 7,5 litru. Motor nabízí stádo 300 koní a mohutný točivý moment 650 Nm. Tyto parametry zajišťují schopnost akcelerovat z nuly na 100 km/h pouze za 6,4 s, respektive dosáhnout maximální rychlosti 230 km/h, a to při spotřebě 7,4 l/100 km a produkci emisí CO2 od 194 g/km.
1,5 milionu důvodů
A to se dá říct, že F-Pace SE, který jsme testovali, s cenou 2,3 milionu je spíš základ.
Kluci a holky v továrně v Sulihull (nedaleko Coventry) totiž umějí mnohem, mnohem vytříbenější klenoty. Kromě výbav S, SE, HSE a R-Dynamic to jsou i novinky 300 SPORT nebo 400 SPORT – zážehové, naftové i plug-in hybridní modely napříč celou nabídkou. Ale absolutní vrchol představuje překoňovaná šelma z dílny speciální divize SVO (Special Vehicle Operations).
A právě z modelu SVR vychází první limitovaná edice nejvýkonnějšího SUV automobilky – Jaguar F-PACE SVR Edition 1988. I tenhle drak ze střední Anglie má kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor o výkonu 550 koní, který akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 286 km/h.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií