Ecce Homo, ještě před několika lety vrchol naší motoristické sezony, se ani letos nezařadí mezi vydařené podniky. Kde jsou ty doby, kdy u nás pravidelně startovali „profesor vrchů“ Mauro Nesti, či další vynikající piloti jako byli Stenger, Vilarino, Irlando, Caprez, Pedrazza, Jeanneret, Gohring, Rossi….
Letos přijelo do Šternberka, k sedmému a osmému podniku domácího šampionátu a třetí vrchařské Evropě pouhých 20 zahraničních jezdců a necelá čtyřicítka domácích. A to není pro pořadatele právě nejlepší vizitka, navíc k velkému zklamání diváků nenastoupili do závodu vynikající Italové Tschager, Regosa, Napioni, Bormolini se svými spidery Osella. Právě kvůli těmto vozům se vždy na Ecce Homo chodilo. Na Moravu dokonce přijeli, ale poté co se neshodli s pořadatelem na splnění bezpečnostních opatření a ani příliš hrbolatá silnice se jim nelíbila, odjeli domů.
Jak jsme se už zmínili, závod se letos započítával do mistrovství ČR, když první podnik absolvovalo také značně prořídlé startovní pole našich jezdců v sobotu, druhý pak v neděli. Na startu se mj. neobjevil ani jeden vůz třídy N do 2000 ccm, v národní formuli startoval pouze jeden, stejně jako v A do 2 litrů apod.
Ve skupině N opět Jiří Voves (Subaru Impreza) porazil Jana Vonku (BMW M3) s více než sekundovým náskokem, když po první jízdě ztrácel desetinu sekundy. V druhé závodě si pořadí vyměnili, přičemž pro zelený věnec si dojeli Tomáš Vavřinec (Ford Escort) a David Komárek (Mitsubishi Lancer). Do jaké míry jsou však nedělní výsledky pravdivé už nikdo nezjistí – závod totiž provázely potíže s měřením časů. Kvůli tomu Vonka absolvoval dokonce opravnou jízdu.
Ve skupině A je situace zcela jasná, zatím všechny závody vyhrál Jaromír Malý (Ford Escort), v sobotu před vozy BMW M3 Lišky a Šenkýře, kteří si v neděli pořadí prohodili. Za nimi dojeli jako obvykle Eda Patera (Ford Escort Kit Car) a Radim Freiberg. Ten s kitovou Felicií vyhrál v obou případech „čtrnáctistovky“ před Janíkem a Srnským s „úzkou“ Felicií.
Překvapivě slušný počet účastníků se schází ve třídě superprodukčních vozů, v níž se o místa na stupních vítězů podělili Vávra, Tichý a Kusý, v neděli pak Vojáček, Vávra a Kusý.
O dalších skupinách CN, D, E a NF nemá cenu se ani zmiňovat, neboť pouze ve velkých formulích jeli tři jezdci, v ostatních zpravidla pouze jeden a o nich bude řeč v rámci absolutní klasifikace. V obou mistrovských závodech byl nejrychlejší dle očekávání Otakar Krámský s Osellou před Josefem Krečmerem s Raltem F3000 a Patrikem Semlbauerem s dvoulitrovým Opel-Lotus.
V „Evropě“ první Krámský
O evropské body přijeli v „enkách“ bojovat pouze Slovák Peter Jureňa (Ford Escort), který také zvítězil před Němcem Rolandem Wankem (BMW M3) a našimi Vonkou a Vovsem. V „áčkách“ si chtěl nejvíce bodů odvézt Chorvat Niko Pulič (BMW M3), ale „rybník mu vypálil“ Jaromír Malý a to přestože si Pulič svůj čas z první jízdy zlepšil o více než sekundu. Ital Giuseppe (Lancia Delta) se dělil až o 7. až 8.příčku. Superprodukční vozy, které jsou zatím výsadou výhradně českých jezdců, měly proto pořadí shodné jako v M ČR. Spidery se sešly pouze tři, a tak vítězství Krámského bylo jen povinností, když druhý Rakušan Schrotter s vozem PRC skončil hluboko v poli poražených a Nevěřil závod nedokončil.
Formulové vozy se stále ještě do Evropy nezapočítávají, přesto jsou však ozdobou každého závodu do vrchu, neboť patří k nejrychlejším. Bohužel nepřijeli Fendrich ani Waldy a Rakušan Walter Leitgeb, držitel rekordu tratě, pokazil první jízdu a tím přišel o možnost obhájit loňské prvenství. Ani nejlepší čas v druhé jízdě nestačil na vítězného Maďara Lászlá Szásze jedoucího rovněž s formulí 3000. Na dalších místech absolutní klasifikace Ecce Homo skončili Krámský, Krečmer, Slovák Krajči (Ralt 23 F3000), Semlbauer, Rakušan Pregartner (Porsche 911), Palmi, Malý a desítku uzavíral Pulič.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií