Isuzu nyní nabízí Trooper celkem v osmi verzích, a to s tří- nebo pětidveřovou karosérií s rozvorem 2,33 m, resp. 2,76 m a se zážehovým šestiválcem nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem se systémem common-rail ve spojení s mechanickou nebo elektronicky řízenou čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Z tak bohaté nabídky si snad už vybere každý, kdo zatouží po kvalitním voze kategorie off-road. Ještě dodejme, že „krátká“ verze měří 4,4 m, zatímco „dlouhá“ 4,8 m, přičemž výška 1,8 m i šířka 1,8 m jsou u obou identické. Také světlá výška, důležitá pro dobrou průchodnost terénu, je v obou případech 21 cm. Třílitrový turbodiesel propůjčuje vozu enormní schopnosti při jízdě tím nejnáročnějším terénem a hravě zvládá i extrémní stoupání. „Benzínový“ šestiválec patří svým výkonem mezi nejvýkonnější terénní automobily Evropy. V základním provedení jsou vozy vybaveny pětistupňovou mechanickou převodovkou, která velice harmonicky ladí s charakterem motoru, alternativně se používá „automat“.
motor | vznětový přepl. čtyřválec, 16 V | zážehový šestiválec, 16 V |
objem (ccm) | 2999 | 3494 |
výkon (kW při ot./min) | 117/3900 | 158/5400 |
toč.moment (N.m při ot./min) | 333/2000 | 310/3000 |
zrychlení (s) | 15,8 | 9,6 |
rychlost (km/h) | 160 | 180 |
spotřeba (l/100 km) | 10,9 | 15,0 |
(údaje se vztahují ke „krátké“ verzi s pětistupňovou mechanickou převodovkou)
Pohon všech kol pracuje prakticky na stejném principu jako u klasických terénních automobilů. Za normálních podmínek používá pouze pohon zadních kol, teprve v případě lehkého a středně těžkého terénu se elektrohydraulicky přiřadí (během jízdy až do rychlosti 100 km/h) pohon 4×4. Pro náročný terén je k dispozici ještě terénní převod. Při aktivaci 4×4 je točivý moment rozdělen stejným dílem mezi přední a zadní nápravu. Všechny Isuzu používají na zadní nápravě diferenciál s 80% svorností.
Elektronický systém variabilního rozdělení točivého momentu, vyvinutý firmou Isuzu, řídí rozdělení síly motoru na přední kola. Na suchém povrchu jde takřka všechen točivý moment na zadní kola, dokud dvanáct senzorů nezaregistruje prokluz kol. Potom se podle potřeby optimalizovaný točivý moment převede na kola přední nápravy. Tím je vyloučeno protočení zadních kol na kluzkém podkladě. Všechny verze Isuzu Trooper mohou za sebou vézt ještě 3,3tunový brzděný přívěs.
Pro jízdu terénem je rovněž důležitý dobrý výhled z vozu, a proto řidič potřebuje vyvýšenou pozici sezení. Tu může Trooper nabídnout stejně jako prostorný interiér včetně zavazadlového prostoru. „Krátká“ resp. „dlouhá“ verze má základní objem 769 l, resp. 1189 l, při sklopení zadní lavice dokonce 2069 l, resp. 2746 l.
Isuzu Trooper uspokojí svojí výbavou i nejrozmazlenější řidiče. Interiér skrývá v sobě množství komfortních a bezpečnostních elementů. Dva čelní airbagy najdeme už v sériovém provedení zároveň s posilovačem řízení, výškově stavitelným volantem, elektricky ovládanými okny, elektricky nastavitelnými i sklopnými vyhřívanými zpětnými zrcátky, elektricky zasouvací anténou atd. „Dlouhá“ verze má navíc klimatizaci a „automat“ je vybaven i tempomatem.