V průběhu prvních testů vozu TS030 HYBRID pociťoval Hiroaki nepříjemné potíže se zády kvůli vyšším odstředivým silám ve voze LMP1.
Po poradě s lékaři informoval tým TOYOTA Racing o svém rozhodnutí nepřipojit se k týmu na letošním závodu 24 hodin Le Mans, aby se mohl plně zdravotně zotavit před zahájením sezóny 2013.
TOYOTA Racing nyní vyhodnocuje možné náhradníky a své rozhodnutí potvrdí okamžitě poté, co bude změna ratifikována ze strany ACO.
Hiroaki Ishiura:
„Toto rozhodnutí bylo nesmírně těžké, protože účast na Le Mans v pozici pilota je můj sen, ale zdraví musí mít přednost. Cítím, že můj zdravotní stav mi letošní účast s vozem LMP1 na Le Mans nedovoluje, nicméně soustředím se na brzké zotavení, protože příští rok chci v týmu TOYOTA Racing skutečně jet. Prozatím soustředím svoje síly výhradně na Super GT a 24 hodin na Nürburgringu, nicméně tým TOYOTA Racing budu podporovat alespoň zpovzdálí.“
Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu:
„Rád bych vyjádřil díky Hiroakimu za jeho morální integritu za této obtížné situace. Jako tým nás jeho rozhodnutí určitě netěší, nicméně máme radost z toho, že zůstává ve sféře motorsportu TOYOTY prostřednictvím jeho aktivit v Super GT a 24 hodin na Nürburgringu. Jeho rychlost, konzistentní výsledky a týmový duch nás během jeho krátkého působení v týmu TOYOTA Racing silně oslovil, takže s potěšením uvítáme, když se k týmu v příštím roce opět vrátí.“
O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:
Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 13 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 36 vozů této značky. TOYOTA třikrát získala pódiové umístění, pokaždé za dojezd na druhém místě. Při započtení těchto výsledků skončila Toyota celkem devětkrát mezi šesti nejlepšími. V kvalifikaci získala TOYOTA čtyřikrát startovní pozici v první řadě, včetně jedné pole position. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID LMP1 s hybridním pohonem, který se zúčastní všech soutěží šampionátu.
Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala
– společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy automobilky TOYOTA.
Sledujte tým na Twitteru (@Toyota_Hybrid) a Facebooku (www.facebook.com/toyotamotorsport).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií