„International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

  • Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k
  • Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a pro pohon na CNG“
  • Patnácté vítězství motoru Audi TFSI v nepřetržité řadě

Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

Porota ve svém zdůvodnění napsala, že je tento čtyřválec „jedním z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

Zkratka TFSI symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování, což je kombinace, kterou značka Audi zavedla do velkosériové výroby v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě.  S prvním motorem 2.0 TFSI, který poháněl model A3 Sportback, zahájila značka svou strategii „downsizingu“, tedy snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním. V roce 2007 následovala nová generace motorů s interním označením EA (Entwicklungsauftrag – vývojový úkol) 888, která byla koncipována pro globální trhy. Tento motor byl vyráběn v maďarském závodě Győr, v čínském Ta-lienu a dalších výrobních závodech.

Globální motor je vhodný pro podélné uložení ve větších modelech Audi i pro uložení napříč, a to i v modelech koncernových značek Volkswagen, Škoda a SEAT. Konstrukce je průběžně optimalizována zaváděním inovativních technických řešení. Aktuální verze čtyřválce se vyznačuje zejména hospodárnými technologiemi Audi. Speciální spalovací proces s interním označením „cyklus B“ je koncipován pro částečné zatížení, které v praktickém provozu převažuje. Při klidném stylu jízdy dosahuje 2.0 TFSI hospodárnosti maloobjemového motoru, při sportovní jízdě nabízí dynamiku velkého agregátu.

V současnosti pohání jednotka 2.0 TFSI mnoho verzí deseti modelových řad Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). A úspěšný příběh pokračuje. Na Ženevském autosalonu 2019 představila značka Audi mimo jiné Q5 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení* – 2.0 TFSI v tomto případě spolupracuje s výkonným elektromotorem. Další oblastí využití tohoto čtyřválce jsou modely g-tron* střední třídy, které spalují zemní plyn (CNG), resp. Audi e-gas – palivo, které Audi vyrábí ve velkých množstvích trvale udržitelným způsobem ve vlastních provozech.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...