Na český trh přichází se třemi motorizacemi v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic.
Audi posiluje nabídku motorů pro vozy Q7 o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI druhé generace a upravený turbodiesel V8 TDI, který dostal stejně jako ostatní šestiválcové motory výkonný rekuperační systém pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování. Všechny motory pro Audi Q7 disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.
Úplnou novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních:
Základní varianta 3.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 200 kW (272 k) a maximální točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 2250 do 4750 min-1. Audi Q7 dokáže s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním. Cena této motorizace začíná na 1 253 083 Kč bez DPH (1 503 700 Kč s DPH).
Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300 min-1. Sprint z klidu na 100 km/h lze s těmito výkonovými parametry zvládnout za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se může při další akceleraci zastavit až na hodnotě 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním). Cena je 1 312 500 Kč bez DPH (1 575 000 Kč s DPH).
Nově vyvinutý turbodiesel 3.0 TDI druhé generace
– nemá kromě hodnoty výkonu se svým předchůdcem prakticky nic společného. Díky nejvyššímu výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500 min-1 se může vznětové Audi Q7 3.0 TDI pochlubit nejvyšší rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Průměrná normovaná spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 195 g/km. Cena této motorizace je 1 197 917 Kč bez DPH (1 437 500 Kč vč. DPH). V nabídce je také ekologicky šetrná varianta TDI clean diesel, jejíž cena začíná na 1 224 167 Kč bez DPH (1 469 000 Kč vč. DPH), a která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014.
Snížení spotřeby u osmiválcového motoru 4.2 TDI:
Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů poklesla průměrná normovaná spotřeba paliva také u osmiválcového motoru 4.2 TDI, a to z 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a úctyhodný točivý moment 800 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1750 do 2750 min-1. Ve světle těchto parametrů není překvapením, že hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h snesou srovnání i se sportovními vozy. Zde cena je 1 587 500 Kč bez DPH (1 905 000 Kč vč. DPH).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.