Inovativní technologie firmy Henkel svědčí monopostu MP4-22

Vodafone McLaren Mercedes opět vítězí

Sezóna světového šampionátu závodů Formule 1 se pro stáj Vodafone McLaren Mercedes vyvíjí více než slibně. Vítězství Fernanda Alonsa na Velké ceně Evropy ještě upevnilo její prvenství a navázalo na úspěšnou bilanci z předchozích závodů. Tým Vodafone McLaren Mercedes se stal jediným, v němž oba jezdci až do deváté Velké ceny bodovali v každém závodě. Úspěch týmu v poháru jezdců i konstruktérů je i zásluhou dlouholetého partnera týmu, společnosti Henkel, jejíž produkty a technologie zdokonalily konstrukci monopostu MP4-22 na více než 300 místech.

Inovativní technologie firmy Henkel svědčí monopostu MP4-22

Stáj McLaren byla první, kdo začal u závodních vozů Formule 1 využívat uhlíková vlákna, z jejichž kompozit se vyrábějí hladce tvarované části vyztužené voštinovými lamelami. Konstruktéři týmu se díky inovativním produktům a technologiím společnosti Henkel stali odborníky na výrobu specializovaných dílů vozu Vodafone McLaren Mercedes MP4-22, počínaje aerodynamicky tvarovanou přídí a konče zadním křídlem.

Během třinácti let spolupráce s týmem vzrostl počet různých aplikací produktů společnosti Henkel v uvedeném voze z přibližně 50 na dnešních více než 300. Inovativní výrobní řešení firmy Henkel hrají stále významnější úlohu při vývoji dílů karosérie vozu z uhlíkových vláken. Při výrobě některých dílů, např. přídě monopostu, spočívá první krok ve vytvoření modelu, ze kterého se pak vyrobí forma. Model musí mít malou povrchovou energii, aby se z formy snadno uvolnil. Proto se modely pokrývají minimálně čtyřmi vrstvami materiálu Frewax, produktu firmy Henkel, který kombinuje unikátní materiál Hysol® Frekote® a vosk.

Formy procházejí povrchovou úpravou materiálem Frekote 55NC, což je semipermanentní separační prostředek, který se chemicky váže na povrch formy a vytvoří mikrovrstvu. Ta zůstává stabilní i při vysokých teplotách tvářecích procesů. Frekote 55-NC, který se používá na všech tvářených komponentech MP4-22, uschne během jedné minuty a umožňuje tak Vodafone McLaren Mercedes vytěžit z každé formy větší produktivitu.

Jelikož se všechny tvářené díly vytvářejí směrem zvenku dovnitř, musí první materiál přicházející do připravené formy zajistit vysoce kvalitní povrch, který se dá dále stříkat. Zároveň musí zvyšovat kvalitu povrchu částí vyztužených pomocí voštinových lamel. V případě MP4-22 je zvoleným materiálem Synskin®, produkt společnosti Henkel s epoxidovým základem pro povrchovou úpravu.

„Zapojení firmy Henkel do závodů Formule 1 zdaleka neznamená jen přítomnost našeho loga na voze Vodafone McLaren Mercedes MP4-22,“ říká Alois Linder, výkonný viceprezident divize Lepidel a Technologií společnosti Henkel. „Naše partnerství s týmem představuje optimální zkušební terén, díky kterému můžeme i nadále rozšiřovat inovativní způsoby využití produktů a technologií Henkel. Ty jsou součástí tisíců průmyslových aplikací a spotřebního zboží, jež každý den ovlivňují naše životy – ať už si to uvědomujeme, či nikoli.“

„Rychlost, hbitost a spolehlivost jsou důležité nejen na okruhu, ale ve všech aspektech závodění ve Formuli 1,“ říká Martin Whitmarsh, generální ředitel Formula 1, Vodafone McLaren Mercedes. „Při vývoji konstrukce vozu proto potřebujeme partnery, na něž se můžeme spolehnout a kteří s námi sdílejí touhu být nejlepší. V nikdy nekončícím zápase o vítězství se naši konstruktéři při vývoji MP4-22 spojili s firmou Henkel.“

O McLaren

McLaren Racing je společnost, která stojí za týmem Vodafone McLaren Mercedes. Vznikla v září roku 1980 spojením Team McLaren a britské společnosti Project Four, jejímž vlastníkem byl Ron Dennis, dnešní předseda představenstva a generální ředitel koncernu McLaren Group. McLaren získal jedenáctkrát mistrovský titul v poháru jezdců Formule 1, mimo jiné i na světovém mistrovství v letech 1997 a 1999, a osmkrát mistrovský titul v poháru konstruktérů Formule 1. Stáj McLaren působí ve Formuli 1 od roku 1966 a s celkovým počtem 152 vítězství ve Velkých cenách je jedním z nejúspěšnějších týmů Formule 1 všech dob. K dnešnímu dni se tým McLaren zúčastnil 624 Velkých cen. Více informací najdete na www.mclaren.com.

Henkel – hnací síla v závodním světě

Společnost Henkel podporuje motoristický sport po celém světě. V roce 2004 se logo Henkel poprvé objevilo na zadním křídle závodních vozů stáje McLaren Mercedes. Znamenalo to další pokračování technické spolupráce s tímto týmem, která začala v roce 1995 díky produktům značky Loctite®. Henkel jakožto oficiální dodavatel poskytuje týmu celou řadu inovativních řešení. Produkty Henkel byly uplatněny ve více než 300 různých aplikací na vozu Vodafone McLaren Mercedes MP4-22, který nyní závodí ve světovém šampionátu Formule 1 – FIA 2007. Při 16denní, 8 000 kilometrů dlouhé rallye Dakar v náročném pouštním terénu vybavila společnost Henkel každou posádku základní nouzovou soupravou obsahující celou řadu různých lepidel, těsnících hmot, přípravků k údržbě, čistících přípravků a lepicích pásek.

Společnost Henkel je již více než 130 let vedoucím výrobcem značek a technologií, které lidem usnadňují život a dělají ho lepším a krásnějším. Firma Henkel působí ve třech strategických oblastech – Péče o domácnost, Kosmetika a Lepidla a technologie – a patří do žebříčku Global 500 companies časopisu Fortune. Ve finančním roce 2006 dosáhl Henkel obratu 12,74 miliard euro a provozního zisku 1,298 milionů eur. 52 000 zaměstnanců po celém světě každý den naplňuje firemní heslo „A Brand like a Friend“ a zasazuje se o to, aby lidé ve 125 zemích důvěřovali značkám a technologiím od společnosti Henkel.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....