INEX SPEDITION: Školení řidičů nese ovoce

INEX SPEDITION má celkem sedmnáct vozů značky Scania a počet zaměstnanců třicet dva.

Majitel společnosti Josef Dvořák si stěžuje na nedostatek kvalitních řidičů v Česku a naopak si pochvaluje, jak skvělým tahem bylo pro firmu odborné školení Scania Optimum Jízda.

INEX SPEDITION: Školení řidičů nese ovoce
INEX SPEDITION: Školení řidičů nese ovoce

Kamiony INEX SPEDITION můžeme potkat na silnicích a dálnicích v celé Evropě. Přepravují nejrůznější zboží po celé Evropské unii, Norsku i Švýcarsku – zákazníkům dodávají dřevěné palety, strojírenský a elektrotechnický materiál, potraviny a další komodity.

Nedostatek kvalitních řidičů

Základním předpokladem pro dobré fungování každé dopravní firmy je dostatek kvalitních a spolehlivých řidičů. „S řidiči je svým způsobem velký problém, protože v Česku už nejsou žádné základny na jejich výchovu. Dříve se řidiči přirozeným způsobem rekrutovali z řad automechaniků ČSAD nebo absolventů základní vojenské služby, ale dnes je kvalitních řidičů velký nedostatek,“ konstatuje Dvořák.

Dle jeho slov spousta kvalitních řidičů ve věku mezi 40-50 lety už ani nechce jezdit. Přestože je povolání truckera pro mnohé velmi aktraktivní a skrývá v sobě například cestování a poznávání celé Evropy, většina řidičů dospěje do stádia, kdy dá přednost své rodině a raději zvolí rodinný život.

INEX SPEDITION ale žádné velké problémy s kvalitními řidiči nemá. „Jsem přesvědčený, že naši řidiči jsou kvalitní. Nemáme tady v podstatě žádnou fluktuaci,“ s potěšením dodává Dvořák. Právě jeho firma patří mezi ty, jejichž řidiči absolvovali profesionální školení o bezpečnosti a ekonomičnosti provozu, které nabízí Scania. „Řidič dnes vlastně tvoří jméno firmy, protože komunikuje se zákazníky,“ vysvětluje Dvořák proč se řidiče pečlivě vybírá a poté investuje do jejich školení.

Investice, která se vyplatí

„V naší firmě klademe hlavní důraz na spotřebu paliva, protože ceny pohonných hmot rapidně vzrostly a v současné době tvoří až 35 procent veškerých nákladů,“ pozoruje Dvořák. Jeho slova doplňuje Irenej Štalmach, šéfinstruktor programu Scania Optimum Jízda: „Někteří truckeři si myslí, že 1 litr ušetřené nafty jim nestojí za to, aby změnili svůj zažitý styl jízdy. My ale víme, že taková úspora cenu má.“ To také potvrzuje Dvořák: „Efekt těchto školení se prokázal velice rychle.“

Úspora desítek tisíc korun každý rok

Prvotní oznámení o školení Scania Optimum Jízda se u řidičů firmy INEX SPEDITION nepotkalo s velkým pochopením. Zpočátku hlavně mezi těmi staršími panovala značná nedůvěra. „Měli pocit, že po třiceti letech za volantem je mladý školitel nemá co učit,“ vysvětluje Dvořák důvod, který vedl k tomuto postoji. Zároveň ale oceňuje profesionální a kvalitní tým školitelů švédské automobilky Scania. „Irenej Štalmach je opravdový odborník a svou profesionalitou všechny naše řidiče přesvědčil o užitečnosti tohoto školení.“

„Dříve byla průměrná spotřeba našich vozů při obvyklé tonáži přes dvacet tun a pravidelné rotaci destinací 32,028 litru, avšak po školení se snížila na 30,687 litru na 100 km,“ uzavírá Dvořák. Při průměrně ujetých 150 000 km ročně tak dopravní firmy ušetří na každém kamionů několik desítek tisíc korun ročně.

Soutěž o nejnižší spotřebu

Školení řidičů ve Scanii se z INEXu zúčastnilo již celkem 20 řidičů. „Se školením jsme začali před dvěma lety a jak se rozrůstáme a přibíráme nové řidiče, tak pokračujeme i v jejich školení ,“ říká Dvořák. Řidiči měli možnost získat teoretické školení doplněné o praktické zkušenosti školitelů. „Všechny naše řidiče toto školení velmi zaujalo, protože po absolvování kurzu naši řidiči vyhlásili interní soutěž o nejnižší spotřebu,“ dodává Dvořák jednu zajímavost.

Investování ušetřených peněz

Správně proškolený řidič dokáže své firmě ušetřit desítky tisíc korun každý rok. Firmy je tak mohou využít na další investice nebo například rozšíření či modernizaci svého vozového parku. „Veškeré finance, které ušetříme díky školení Scania Optimum Jízda rozhodně investujeme zpět do vozidel, například do satelitní navigace, dalších systémů kompletního fleet managementu a také do zvyšování komfortu pro řidiče,“ uzavírá Josef Dvořák.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...