Při nákupu bylo využito 40-ti procentní podpory z fondů Evropské unie. Přičemž v roce 2010 bylo dodáno prvních 18 kusů a v tomto roce bude do provozu uvedeno zbylých 17.



Všechny nově nakoupené autobusy se speciálním výtahem pro bezproblémovou obsluhu a dopravu imobilních cestujících jsou využívány v rámci spojů, které patří do seznamu „závazku veřejné služby“. Tratě křižují celou Vysočinu a byly vybrány tak, aby zasahovaly do všech větších obcí a měst, ve kterých jsou domovy pro seniory, nebo ústavy se sociálním zaměřením. V dosahu daných linek žije 70 vozíčkářů. Informace o spojích obsluhovaných autobusy s výtahy pro imobilní cestující jsou zatím pro veřejnost dostupné jen na internetu. U konkrétních linek se v systému IDOS ( www.jizdnirady.cz) zobrazí tradiční piktogram vozíčkáře. Od 6. 3. 2011 budou spoje obsluhované těmito autobusy avizovány i v nově vydaných jízdních řádech, které v současné době schvaluje vedení kraje.
Pohybu výtahu je přitom možné využít i při „nájezdu“ kočárku, ale protože je běžné naložení rychlejší, nebylo zatím plošiny za tímto účelem využito. „Vysočina tak předběhla dobu. Myslím si, že ten výtah je super. Je to ulehčení pro vozíčkáře, kteří nemají možnost mít auto, nebo jejich zdravotní stav neumožňuje řízení.“: říká Muž roku 2009 Martin Mach, který se po úrazu pohybuje pomocí vozíčku a byl u slavnostního uvedení autobusů do provozu.
Ve vozovém parku koncernu ICOM transport a.s. je v současné době celkem 48 autobusů značek Mercedes Benz a Irisbus, které lze označit za bezbariérové. Speciály s výtahem jsou doplněny 30 nízkopodlažními autobusy. Většina z nich – 23 autobusů – je využívána pro MHD. Největší kolona jezdí v rámci dceřiné společnosti TRADO Bus v Třebíči, kde je celkem 13 autobusů využíváno pro potřeby MHD.