I v nouzovém stavu je vhodné přemýšlet o návštěvě pneuservisu

Zatímco v předchozích letech pneuservisy v dubnu praskaly ve švech, letos jsou poloprázdné. Mimořádná opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru se na ně sice nevztahují, takže zůstávají v provozu, ale zákazníci se mají jiné starosti nebo se jejich služby bojí využívat. Některá servisní pracoviště kvůli tomu již dokonce přerušila činnost.

 „Zdá se, že většina řidičů z různých důvodů odkládá přezouvání pneumatik až na dobu po odvolání nouzového stavu. To je pochopitelné, musí se však připravit na to, že servisy potom nebudou schopny uspokojit všechny, takže budou na přezutí dlouho čekat,“ upozorňuje marketingový manažer společnosti Goodyear Česká republika Boris Tománek.

„Nechceme řidiče nabádat k zvyšování rizika nákazy, přesto jim doporučujeme, aby na návrat do normálu postupně připravovali nejen sebe, ale i svůj vůz a uvažovali o přezutí ještě v režimu nouzového stavu,“ dodává Boris Tománek. Využijí-li služby ověřeného pneuservisu, například člena sítě Premio, nemusejí se podle něj o svou bezpečnost obávat. „Servisy striktně dodržují všechna bezpečnostní opatření a některé nabízejí i novou službu kompletní dezinfekce vozu ozónem; možná už i kvůli ní se vyplatí do servisu zajet. “

I když se vůz nepoužívá nebo používá jen minimálně, je správné se i během nouzového stavu průběžně starat o jeho údržbu, upozorňuje dále Boris Tománek. Goodyear řidičům doporučuje, aby se s ním nejméně jednou za tři měsíce projeli. Stání ve stejné pozici může totiž pneumatiky na zatíženém místě mírně zdeformovat, což by se pak mohlo negativně projevit při jízdě.  Také kontrola tlaku nahuštění není ani při nečinnosti vozu zbytečná, občas je vhodné pneumatiky dofouknout na maximální doporučený tlak udávaný na jejich bočnici. „A samozřejmě by vozidlo mělo být zaparkováno na pokud možno pevném, suchém a čistém povrchu a po dobu odstavení z provozu úplně vyloženo, aby se maximálně omezilo zatížení pneumatik,” dodává zástupce značky Goodyear.

Přezout na letní je nutné

Zimní pneumatiky jsou za určitých podmínek povinné až do konce března, ale hned počátkem dubna – nebo když průměrné denní teploty překonávají doporučenou hranici 7°C – je za normálních okolností správné opět přezout na letní. Měkčí směs a vysoký počet lamel zimních pneumatik mají totiž v teplejším počasí za následek větší hlučnost, vyšší počet záběrových hran se zase projevuje negativně na hodnotě spotřeby. Při vyšších teplotách se zimní pneumatiky navíc přehřívají, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy.

„Jezdí-li řidiči v létě na zimních pneumatikách, nejenže si zbytečně opotřebovávají dezén, ale navíc má jejich vůz zbytečně vyšší spotřebu, při dešti je hůře ovladatelný a jízda je za každého počasí výrazně méně pohodlná. Pro co nejrychlejší výměnu za letní pneumatiky hovoří i vyšší bezpečnostní rizika při jejich používání v létě, konkrétně jejich významně delší brzdná dráha,“ připomíná Boris Tománek.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone a Microsoft zvyšují bezpečnost inovativním, inteligentním systémem sledování stavu pneumatik

Bridgestone a Microsoft zvyšují...

Bridgestone vyvinul v partnerství se společností Microsoft jedinečný systém pro rozpoznání poškozené pneumatiky, který používá platformu Microsoft pro síťově propojené automobily, MCVP...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný a dynamičtější: Nový Tiguan slaví světovou premiéru

Elektrifikovaný a dynamičtější: Nový...

Nový Tiguan nyní i s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Tiguan eHybrid1 může jet s výhradně elektrickým pohonem, a tedy s nulovými lokálními emisemi, rychlostí až 130 km/h Nový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor odhaluje podrobné informace o vyspělých pohonech a systémech nového modelu Santa Fe

Hyundai Motor odhaluje podrobné informace...

Nové Santa Fe, prezentované začátkem června s novým robustním, ale současně sofistikovaným designem, je vybaveno novými prémiovými technologiemi a nejmodernějšími bezpečnostními prvky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inovativní, dynamické a elektrické: Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback

Inovativní, dynamické a elektrické:...

Světová novinka ve velkosériové výrobě: Pohon se třemi elektromotory mobilizuje výkon až 370 kW a točivý moment až 973 N.m Nová generace elektrického pohonu quattro s variabilním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka KIA uzavřela partnerství s hokejovou legendou Jaromírem Jágrem

Značka KIA uzavřela partnerství s...

Značka KIA se stala oficiálním partnerem Jaromíra Jágra a dodavatelem vozů pro hokejový klub Rytíři Kladno Rytíři Kladno budou mít k dispozici více než desítku vozů KIA včetně vlajkové...