I v nouzovém stavu je vhodné přemýšlet o návštěvě pneuservisu

Zatímco v předchozích letech pneuservisy v dubnu praskaly ve švech, letos jsou poloprázdné. Mimořádná opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru se na ně sice nevztahují, takže zůstávají v provozu, ale zákazníci se mají jiné starosti nebo se jejich služby bojí využívat. Některá servisní pracoviště kvůli tomu již dokonce přerušila činnost.

 „Zdá se, že většina řidičů z různých důvodů odkládá přezouvání pneumatik až na dobu po odvolání nouzového stavu. To je pochopitelné, musí se však připravit na to, že servisy potom nebudou schopny uspokojit všechny, takže budou na přezutí dlouho čekat,“ upozorňuje marketingový manažer společnosti Goodyear Česká republika Boris Tománek.

„Nechceme řidiče nabádat k zvyšování rizika nákazy, přesto jim doporučujeme, aby na návrat do normálu postupně připravovali nejen sebe, ale i svůj vůz a uvažovali o přezutí ještě v režimu nouzového stavu,“ dodává Boris Tománek. Využijí-li služby ověřeného pneuservisu, například člena sítě Premio, nemusejí se podle něj o svou bezpečnost obávat. „Servisy striktně dodržují všechna bezpečnostní opatření a některé nabízejí i novou službu kompletní dezinfekce vozu ozónem; možná už i kvůli ní se vyplatí do servisu zajet. “

I když se vůz nepoužívá nebo používá jen minimálně, je správné se i během nouzového stavu průběžně starat o jeho údržbu, upozorňuje dále Boris Tománek. Goodyear řidičům doporučuje, aby se s ním nejméně jednou za tři měsíce projeli. Stání ve stejné pozici může totiž pneumatiky na zatíženém místě mírně zdeformovat, což by se pak mohlo negativně projevit při jízdě.  Také kontrola tlaku nahuštění není ani při nečinnosti vozu zbytečná, občas je vhodné pneumatiky dofouknout na maximální doporučený tlak udávaný na jejich bočnici. „A samozřejmě by vozidlo mělo být zaparkováno na pokud možno pevném, suchém a čistém povrchu a po dobu odstavení z provozu úplně vyloženo, aby se maximálně omezilo zatížení pneumatik,” dodává zástupce značky Goodyear.

Přezout na letní je nutné

Zimní pneumatiky jsou za určitých podmínek povinné až do konce března, ale hned počátkem dubna – nebo když průměrné denní teploty překonávají doporučenou hranici 7°C – je za normálních okolností správné opět přezout na letní. Měkčí směs a vysoký počet lamel zimních pneumatik mají totiž v teplejším počasí za následek větší hlučnost, vyšší počet záběrových hran se zase projevuje negativně na hodnotě spotřeby. Při vyšších teplotách se zimní pneumatiky navíc přehřívají, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy.

„Jezdí-li řidiči v létě na zimních pneumatikách, nejenže si zbytečně opotřebovávají dezén, ale navíc má jejich vůz zbytečně vyšší spotřebu, při dešti je hůře ovladatelný a jízda je za každého počasí výrazně méně pohodlná. Pro co nejrychlejší výměnu za letní pneumatiky hovoří i vyšší bezpečnostní rizika při jejich používání v létě, konkrétně jejich významně delší brzdná dráha,“ připomíná Boris Tománek.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dva miliony najetých kilometrů pro Spectre

Dva miliony najetých kilometrů pro Spectre

Model Spectre, plně elektrické super kupé značky Rolls-Royce, má najeto už 2 miliony kilometrů. Dokončuje tak třetí fázi nejnáročnějšího testovacího programu, jaký byl ve 118leté historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Civic e:HEV se stává autem roku 2023!

Honda Civic e:HEV se stává autem roku 2023!

Civic e:HEV, se dnes stal absolutním vítězem v anketě Auto Roku 2023! Odborná 20členná novinářská porota vybírala původně mezi 26 nominovanými vozy v kole prvním a poté byl výběr zúžen na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bugatti Chiron Profilée: Au revoir za 235 milionů

Bugatti Chiron Profilée: Au revoir za 235...

Bugatti Chiron Profilée, poslední dostupný vůz s motorem W16, se prodal za neuvěřitelnou cenu 9 792 500 eur. Tento prodej na aukci RM Sotheby’s, která se konala 1. února v Paříži, dělá z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km dlouhým driftem na ledě dva rekordy

Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km...

Škoda vytvořila s SUV modelem Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Expert Toyoty: Elektromobily svět...

Svět nebude v blízké budoucnosti bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, ale zároveň se bude potýkat s nedostatkem lithia potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 poptávka podle...