Hyundai ve Velké Británii zkoumal jízdní styly řidičů

  • Nový výzkum značky Hyundai odhalil, že existuje ohromujících 36 750 různých způsobů řízení, na které má vliv dokonce i druh automobilu, který vlastníme
  • Výrobce navázal spolupráci s Dr Markem Hadleyem z Univerzity Warwick a odborným instruktorem autoškoly Garym Lambem; společně vytvořili The Drive Different Test (DDT) – ve volném překladu test způsobu řízení – s cílem upozornit na rozšiřování flotily vodíkových, elektrických a hybridních vozů a prozkoumat, jak bude možná vypadat cestování automobilem ve světě s nulovými emisemi po roce 2040
  • DDT porovnává jízdní styly ve vozidlech s alternativními pohony a ve vozidlech, poháněných spalovacími motory na benzin nebo naftu, a zahrnuje software pro sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, senzory držení volantu a umělou inteligenci

Hyundai zveřejnil výsledky nového výzkumu, z nichž vyplývá, že existuje 36 750 různých způsobů řízení. Na jízdní styl řidiče má vliv dokonce i typ vozidla, které řídí. K uvedenému počtu se došlo na základě zjištění šesti nejdůležitějších faktorů, ovlivňujících styl jízdy, a aplikace nově vyvinutých metod, jak každý z těchto faktorů zjišťovat, měřit a kvantifikovat v reálném životě.

Výrobce automobilů zadal také průzkum s dotazováním 2000 motoristů ve Velké Británii. Jeho účelem bylo prozkoumat jejich postoje vůči jízdním stylům, vozidlům s alternativními pohony a dosud častým mylným představám o elektromobilech v situaci, kdy společnost začíná směřovat do budoucnosti motorismu s nulovými emisemi.

Výzkum ukázal, jak britští řidiči v současnosti hodnotí svůj vlastní jízdní styl. Žebříček pěti nejčastějších jízdních stylů je následující:

  1. Sebevědomý 28 %
  2. Rozumný a rozvážný 24 %
  3. Klidný 19 %
  4. Nervózní 7 %
  5. Agresivní 7 %

Muži (31 %) se častěji než ženy (25 %) označovali za sebevědomé řidiče, zatímco ženy se ve větší míře popisovaly jako „nervózní“ za volantem.

Průzkum se zabýval také skupinou majitelů vozidel na alternativní paliva a ohledně jejich postoje k řízení zjistil, že:

  • 92 procent říká, že nikdy netroubí na jiné řidiče
  • více než dvě pětiny (42 %) zpomalí a pustí před sebe autobus
  • více než jedna třetina (37 %) vždy děkuje ostatním řidičům na silnici

Mezi řidiči vozidel s alternativními pohony však nepanuje jen šlechetnost a ohleduplnost. Jedna pětina (20 %) hazarduje a na žlutou zrychlí, aby projela křižovatkou.

Výzkum byl realizován v době, kdy roste na silnicích počet vozidel Hyundai s alternativními pohony, mezi něž patří zcela nové modely IONIQ Electric a KONA Electric, společně s modelem NEXO, jehož palivové články na vodík čistí za jízdy vzduch a nabízejí dojezd více než 640 kilometrů.

Majitelé vozidel na alternativní paliva se častěji považují za klidné (21 %) za volantem oproti řidičům vozidel se spalovacími motory na naftu nebo benzin (19 %). To se zřejmě odráží také v hudbě, kterou poslouchají za jízdy – řidiči vozidel s alternativními palivy si pouštějí klasickou nebo jazzovou hudbu téměř třikrát častěji než jejich protějšky ve vozech na naftu nebo benzin.

Hyundai vyvinul speciální test způsobu řízení DDT (The Drive Different Test), jehož účelem je prozkoumat, jak se budou jízdní styly dále vyvíjet se zvyšováním četnosti vozidel s alternativními pohony na silnicích. Test, probíhající uvnitř vozu, analyzuje šest hlavních parametrů řízení, stanovených odborným instruktorem v autoškole Garym Lambem, a porovnává je ve vozech s pohonem na benzin nebo naftu či s alternativními pohony. Sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, tepová frekvence a plynulost ovládání rukama a nohama tvoří jen několik ukazatelů, zařazených do průkopnického testu, na jehož základě je sestavován jízdní profil motoristy.

Gary Lamb řekl: „Existuje mnoho věcí, které ovlivňují řidičův styl řízení, samozřejmě to jsou technické dovednosti, ale také sebevědomí, zkušenosti, a dokonce i hudba, kterou poslouchá, a dokud opravdu neusedne za volant, nemůžete nikdy předvídat, jakým směrem se jeho jízda bude vyvíjet. Během 25 let práce učitele v autoškole jsem už viděl všechno. Zajímavé je nyní to, že také vozidla s alternativními palivy, mají vliv na náš jízdní styl.“

„Do roku 2040 by měly být ulice našich měst a dálnice plné vozidel s nulovými emisemi. Jsem opravdu zvědavý, jak se tím změní způsob, jímž řídíme, doufejme, že k lepšímu.“

Navzdory rostoucí popularitě vozidel s alternativními pohony mezi lidmi stále koluje řada mýtů a mylných představ, a to zejména o elektromobilech. Výzkum značky Hyundai ukázal, že 22 procent majitelů vozidel na naftu nebo benzin, má obavu ohledně nabíjení elektromobilu. Osmnáct procent z nich dokonce řeklo, že by nebylo bezpečné jet s elektromobilem v bouřce, a 12 procent by se necítilo bezpečně při nabíjení svého telefonu v elektromobilu.

Hyundai je lídrem přechodu k elektrické mobilitě a v současnosti nabízí ve Velké Británii nejširší produktovou řadu vozidel s alternativními pohony. Tato nabídka se navíc bude dále rozšiřovat. Hyundai je jediným výrobcem na světě, který nabízí vozidla s hybridními, externě nabíjitelnými hybridními i elektrickými pohony, včetně akumulátorových elektromobilů a elektromobilů napájených vodíkovými palivovými články. Hyundai navíc zveřejnil svůj investiční plán, který počítá s investicemi ve výši 36 miliard USD v příštích pěti letech a s uvedením 44 elektrifikovaných modelů na trh do roku 2025.

Sylvie Childsová, produktová manažerka ve společnosti Hyundai, k tomu dodala: „Náš výzkum, společně s nárůstem prodejů, ukazuje, že ve Velké Británii je opravdová poptávka po vozidlech s nízkými nebo nulovými emisemi. Touto kampaní chceme veřejnosti ukázat, jak se může jezdit čistěji a hospodárněji, ať si lidé ponechají svá aktuální vozidla na konvenční paliva, nebo se rozhodnou pro koupi elektromobilu, jako je KONA Electric nebo IONIQ Electric.“

„Zjistili jsme, že každý řídí jinak, ale i když existují tisíce různých stylů řízení, všechny nás může spojit společný cíl čistější jízdy a přípravy našich měst na budoucnost s nulovými emisemi.“

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...