Hyundai ve Velké Británii zkoumal jízdní styly řidičů

  • Nový výzkum značky Hyundai odhalil, že existuje ohromujících 36 750 různých způsobů řízení, na které má vliv dokonce i druh automobilu, který vlastníme
  • Výrobce navázal spolupráci s Dr Markem Hadleyem z Univerzity Warwick a odborným instruktorem autoškoly Garym Lambem; společně vytvořili The Drive Different Test (DDT) – ve volném překladu test způsobu řízení – s cílem upozornit na rozšiřování flotily vodíkových, elektrických a hybridních vozů a prozkoumat, jak bude možná vypadat cestování automobilem ve světě s nulovými emisemi po roce 2040
  • DDT porovnává jízdní styly ve vozidlech s alternativními pohony a ve vozidlech, poháněných spalovacími motory na benzin nebo naftu, a zahrnuje software pro sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, senzory držení volantu a umělou inteligenci

Hyundai zveřejnil výsledky nového výzkumu, z nichž vyplývá, že existuje 36 750 různých způsobů řízení. Na jízdní styl řidiče má vliv dokonce i typ vozidla, které řídí. K uvedenému počtu se došlo na základě zjištění šesti nejdůležitějších faktorů, ovlivňujících styl jízdy, a aplikace nově vyvinutých metod, jak každý z těchto faktorů zjišťovat, měřit a kvantifikovat v reálném životě.

Výrobce automobilů zadal také průzkum s dotazováním 2000 motoristů ve Velké Británii. Jeho účelem bylo prozkoumat jejich postoje vůči jízdním stylům, vozidlům s alternativními pohony a dosud častým mylným představám o elektromobilech v situaci, kdy společnost začíná směřovat do budoucnosti motorismu s nulovými emisemi.

Výzkum ukázal, jak britští řidiči v současnosti hodnotí svůj vlastní jízdní styl. Žebříček pěti nejčastějších jízdních stylů je následující:

  1. Sebevědomý 28 %
  2. Rozumný a rozvážný 24 %
  3. Klidný 19 %
  4. Nervózní 7 %
  5. Agresivní 7 %

Muži (31 %) se častěji než ženy (25 %) označovali za sebevědomé řidiče, zatímco ženy se ve větší míře popisovaly jako „nervózní“ za volantem.

Průzkum se zabýval také skupinou majitelů vozidel na alternativní paliva a ohledně jejich postoje k řízení zjistil, že:

  • 92 procent říká, že nikdy netroubí na jiné řidiče
  • více než dvě pětiny (42 %) zpomalí a pustí před sebe autobus
  • více než jedna třetina (37 %) vždy děkuje ostatním řidičům na silnici

Mezi řidiči vozidel s alternativními pohony však nepanuje jen šlechetnost a ohleduplnost. Jedna pětina (20 %) hazarduje a na žlutou zrychlí, aby projela křižovatkou.

Výzkum byl realizován v době, kdy roste na silnicích počet vozidel Hyundai s alternativními pohony, mezi něž patří zcela nové modely IONIQ Electric a KONA Electric, společně s modelem NEXO, jehož palivové články na vodík čistí za jízdy vzduch a nabízejí dojezd více než 640 kilometrů.

Majitelé vozidel na alternativní paliva se častěji považují za klidné (21 %) za volantem oproti řidičům vozidel se spalovacími motory na naftu nebo benzin (19 %). To se zřejmě odráží také v hudbě, kterou poslouchají za jízdy – řidiči vozidel s alternativními palivy si pouštějí klasickou nebo jazzovou hudbu téměř třikrát častěji než jejich protějšky ve vozech na naftu nebo benzin.

Hyundai vyvinul speciální test způsobu řízení DDT (The Drive Different Test), jehož účelem je prozkoumat, jak se budou jízdní styly dále vyvíjet se zvyšováním četnosti vozidel s alternativními pohony na silnicích. Test, probíhající uvnitř vozu, analyzuje šest hlavních parametrů řízení, stanovených odborným instruktorem v autoškole Garym Lambem, a porovnává je ve vozech s pohonem na benzin nebo naftu či s alternativními pohony. Sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, tepová frekvence a plynulost ovládání rukama a nohama tvoří jen několik ukazatelů, zařazených do průkopnického testu, na jehož základě je sestavován jízdní profil motoristy.

Gary Lamb řekl: „Existuje mnoho věcí, které ovlivňují řidičův styl řízení, samozřejmě to jsou technické dovednosti, ale také sebevědomí, zkušenosti, a dokonce i hudba, kterou poslouchá, a dokud opravdu neusedne za volant, nemůžete nikdy předvídat, jakým směrem se jeho jízda bude vyvíjet. Během 25 let práce učitele v autoškole jsem už viděl všechno. Zajímavé je nyní to, že také vozidla s alternativními palivy, mají vliv na náš jízdní styl.“

„Do roku 2040 by měly být ulice našich měst a dálnice plné vozidel s nulovými emisemi. Jsem opravdu zvědavý, jak se tím změní způsob, jímž řídíme, doufejme, že k lepšímu.“

Navzdory rostoucí popularitě vozidel s alternativními pohony mezi lidmi stále koluje řada mýtů a mylných představ, a to zejména o elektromobilech. Výzkum značky Hyundai ukázal, že 22 procent majitelů vozidel na naftu nebo benzin, má obavu ohledně nabíjení elektromobilu. Osmnáct procent z nich dokonce řeklo, že by nebylo bezpečné jet s elektromobilem v bouřce, a 12 procent by se necítilo bezpečně při nabíjení svého telefonu v elektromobilu.

Hyundai je lídrem přechodu k elektrické mobilitě a v současnosti nabízí ve Velké Británii nejširší produktovou řadu vozidel s alternativními pohony. Tato nabídka se navíc bude dále rozšiřovat. Hyundai je jediným výrobcem na světě, který nabízí vozidla s hybridními, externě nabíjitelnými hybridními i elektrickými pohony, včetně akumulátorových elektromobilů a elektromobilů napájených vodíkovými palivovými články. Hyundai navíc zveřejnil svůj investiční plán, který počítá s investicemi ve výši 36 miliard USD v příštích pěti letech a s uvedením 44 elektrifikovaných modelů na trh do roku 2025.

Sylvie Childsová, produktová manažerka ve společnosti Hyundai, k tomu dodala: „Náš výzkum, společně s nárůstem prodejů, ukazuje, že ve Velké Británii je opravdová poptávka po vozidlech s nízkými nebo nulovými emisemi. Touto kampaní chceme veřejnosti ukázat, jak se může jezdit čistěji a hospodárněji, ať si lidé ponechají svá aktuální vozidla na konvenční paliva, nebo se rozhodnou pro koupi elektromobilu, jako je KONA Electric nebo IONIQ Electric.“

„Zjistili jsme, že každý řídí jinak, ale i když existují tisíce různých stylů řízení, všechny nás může spojit společný cíl čistější jízdy a přípravy našich měst na budoucnost s nulovými emisemi.“

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zdánlivě malý Hyundai i10 skrývá velká překvapení

Zdánlivě malý Hyundai i10 skrývá...

Po úspěšném předprodeji prvních 100 kusů, který musel být kvůli velkému zájmu dokonce zdvojnásoben, nyní nová generace modelu Hyundai i10 vstupuje na český trh. Model i10 disponuje svěžím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA Electric zapsána do Guinnessovy knihy rekordů

Hyundai KONA Electric zapsána do...

Zápis do Guinnessovy knihy rekordů (GUINNESS WORLD RECORDS™) se podařil v kategorii „Nejvyšší nadmořská výška dosažená v elektromobilu“ Hyundai KONA Electric je prvním elektricky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Silničních vozidel bylo vloni v Česku vyrobeno více než 1,45 milionu

Silničních vozidel bylo vloni v Česku...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. prosince 2019. Výroba silničních vozidel v Česku jen mírně poklesla....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia a Hyundai učinily strategickou investici do firmy Arrival za účelem společného vývoje elektrických užitkových vozů

Kia a Hyundai učinily strategickou...

Dohoda urychluje transformaci značek Kia a Hyundai se zaměřením na čistou mobilitu Investice ve výši 100 milionů eur podporuje společný vývoj ekologických dodávek a dalších produktů pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA Electric prvním elektromobilem na Mount Everestu

Hyundai KONA Electric prvním...

Elektromobil Hyundai KONA se vydá na nejvyšší horu světa, slavný Mount Everest. Cílem cesty, dle očekávání, ale nebude vrchol samotné velehory. KONA Electric by měla dojet do základního...