Hyundai Motor v rámci expanze vylepšuje design a provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell Truck

  • Nákladní Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 přichází s odvážným designem masky chladiče a vylepšenými provozními vlastnostmi
  • Hyundai do Evropy v roce 2021 dodá dalších 140 vozidel XCIENT Fuel Cell v souladu se svým plánem uvést jich na trh 1600 do roku 2025
  • Při budování vodíkového ekosystému Hyundai v Evropě, Severní Americe a Číně využívá více než 20 let zkušeností s palivovými články

Společnost Hyundai Motor Company dnes zveřejnila fotografie modernizovaného modelu XCIENT Fuel Cell, celosvětově prvního velkosériově vyráběného nákladního vozidla s vodíkovým pohonem.

Model s nulovými emisemi bude díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem ještě atraktivnější pro firemní zákazníky s vozovými parky na celém světě.

„Hyundai Motor k realizaci své vize ekologické vodíkové společnosti využívá více než 20 let zkušeností s technologií palivových článků“ řekl Jaehoon (Jay) Chang, generální ředitel a prezident divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai přispěje svým modelem XCIENT Fuel Cell 2021 k širokému přijetí užitkových vozidel s pohonem na vodík.“

Hyundai zahájí výrobu vozidel XCIENT Fuel Cell 2021 letos v srpnu.

Lepší zážitky z jízdy díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem

Hyundai upravil design i provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell, a zvýšil tak jeho konkurenceschopnost.

Modernizovaný vnější design naznačuje dynamické a ekologické provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell. Nová maska chladiče, ozdobená chromovanými prvky v lineárním a odvážném tvaru písmene „V“ a vícerozměrnými síťovými vzory, dodává nákladnímu vozidlu s technicky vyspělým elektrickým pohonem napájeným palivovými články na silnici jedinečný vzhled, ale současně také plní technickou funkci. Modrá barva na rámečku masky chladiče a dalších grafických prvcích dává jasně najevo, že XCIENT Fuel Cell používá ekologickou vodíkovou energii.

XCIENT Fuel Cell 2021 je vybaven systémem palivových článků na vodík o celkovém výkonu 180 kW. Systém sestává ze dvou 90kW sad palivových článků, které byly pro tento model těžkého nákladního vozidla nově optimalizovány. Systém palivových článků nabízí ještě větší odolnost a delší životnost a také zvyšuje celkovou hospodárnost vozidla. Hyundai tím vychází vstříc požadavkům zákazníků, kteří provozují flotily užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dynamickou jízdu.

Sedm velkých nádrží na vodík nabízí celkovou kapacitu 31 kg paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři vysokonapěťové sady akumulátorů s kapacitou po 72 kWh. XCIENT Fuel Cell 2021 má maximální dojezd cca 400 km[1]. Doplnění vodíku do prázdných nádrží zabere 8 až 20 minut v závislosti na venkovní teplotě.

XCIENT Fuel Cell 2021 bude dodáván nejen v konfiguraci 4×2 jako jeho předchůdce, ale nově také jako podvozek 6×2.

XCIENT Fuel Cell vyjíždí na silnice v Evropě, Severní Americe a Číně

Hyundai plánuje, že představením vylepšeného modelu urychlí uvádění svého těžkého nákladního vozidla s palivovými články do provozu na celém světě.

Hyundai v loňském roce dodal do Švýcarska celkem 46 vozidel XCIENT Fuel Cell. Tato nákladní vozidla ujela do května 2021 celkem více než 750 000 km. Nákladní vozidla s pohonem na vodík tak snížila emise oxidu uhličitého o cca 585 tun[2] v porovnání s vozidly s pohonem na naftu.

Hyundai doveze do konce letošního roku do Švýcarska dalších 140 vozidel nového modelu XCIENT Fuel Cell v rámci svého plánu uvést v Evropě do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai Hydrogen Mobility, společný podnik firem Hyundai Motor a H2 Energy, pracuje na uvedení modelu XCIENT Fuel Cell na další evropské trhy.

„Zákazníci jsou velmi spokojeni s kvalitou a jízdním komfortem těchto nákladních vozidel, o která je velký zájem i mimo Švýcarsko. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že v příštím roce se nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell objeví na silnicích i v dalších evropských zemích,“ říká Mark Freymueller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility.

Základní technické údaje:

* POZNÁMKA: Specifikace a výbava se mohou změnit bez předchozího oznámení.

XCIENT Fuel Cell 2021
Model 4×2 Cargo 6×2 Cargo
Druh vozidla nákladní (podvozek s kabinou) nákladní (podvozek s kabinou)
Druh kabiny pro regionální provoz (bez prostoru pro přespání) pro regionální provoz (bez prostoru pro přespání)
Systém pohonu levostranné řízení/4×2 levostranné řízení/6×2
Rozměry [mm]
Rozvor náprav 5130 5000 + 1350
Vnější (podvozek s kabinou)
délka 9745 9745
šířka 2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko) 2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko)
výška 3730 (se standardním spoilerem)

3900 (s přídavným spoilerem)

3730 (se standardním spoilerem) 3900 (s přídavným spoilerem)
Hmotnosti [kg]
Max. celková hmotnost 19 500 27 500
Zatížení nápravy vpředu/vzadu 8000/11 500 8000/11 500 + 8000
Max. celková hmotnost soupravy 36 000 40 000
Provozní vlastnosti (předběžné údaje)
Max. rychlost 85 km/h 85 km/h
Pohon  
Sada palivových článků 180 kW (2x 90 kW) 180 kW (2x 90 kW)
Sada akumulátorů 630 V/72 kWh 630 V/72 kWh
Elektromotor 350 kW/2237 Nm 350 kW/2237 Nm
Převodovka   Allison ATM (6stupňová) Allison ATM (6stupňová)
Nádrže na vodík
Kapacita (využitelná) 31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %) 31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %)
Brzdová soustava
Provozní brzdy kotoučové kotoučové
Pomocná brzda retardér + rekuperace kinetické energie retardér + rekuperace kinetické energie
Podvozek
Odpružení vpředu/vzadu vzduchové pružiny vzduchové pružiny
Pneumatiky vpředu/vzadu 315/70 R 22,5 315/70 R 22,5
Výbava
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Front Collision-avoidance Assist) standardní výbava standardní výbava
Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) standardní výbava standardní výbava
Elektronicky řízená brzdová soustava EBS (Electronic Braking System) +

asistent pro řízení jízdní dynamiky vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control)

standardní výbava (ABS je součástí systému VDC) standardní výbava

(ABS je součástí systému VDC)

Pasivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) standardní výbava standardní výbava
Airbag řidiče standardní výbava standardní výbava
Řízení s elektrohydraulickým posilovačem MAHS (Motor Assist Hydraulic Steering) volitelné volitelné

 

[1] XCIENT Fuel Cell používá při plnění vodíku tlak 350 barů.

[2] Údaj byl vypočten na základě dat nákladního vozidla poháněného vznětovým motorem, které patří do stejné kategorie jako XCIENT Fuel Cell a má průměrné emise 0,78 kg oxidu uhličitého na kilometr.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor uvádí módní kolekci „Re:Style 2021“ využívající odpadové materiály z automobilové výroby

Hyundai Motor uvádí módní kolekci...

Hyundai Motor Company představuje v partnerství s obchody L’Eclaireur a Boon the Shop celkem 12 módních návrhů zhotovených z odpadových materiálů vznikajících při výrobě vozidel Re:Style...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor vdechuje život mobilitě budoucnosti v metaversu Hyundai Mobility Adventure na Robloxu

Hyundai Motor vdechuje život mobilitě...

Hyundai Motor v říjnu oficiálně spustí metaverse „Hyundai Mobility Adventure“ Otevřená beta verze je přístupná již od 1. září, aby si ji uživatelé mohli vyzkoušet a sdílet své dojmy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě modelu IONIQ 5

Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě...

Hyundai v novém videu nabízí pohled na výrobní proces modelu IONIQ 5 IONIQ 5 nabízí zákazníkům řadu elektrifikovaných benefitů díky exkluzivní platformě Hyundai E-GMP pro elektromobily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai NEXO podruhé překonal světový rekord v dojezdu

Hyundai NEXO podruhé překonal světový...

Hyundai NEXO, řízený týmem australského zastoupení Hyundai, stanovil nový světový rekord v nejdelším dojezdu na jednu nádrž pro vozidla s vodíkovým pohonem Rekordní jízda s nulovými emisemi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor odhaluje zcela nový BAYON, stylový a elegantní crossover s prvky SUV

Hyundai Motor odhaluje zcela nový BAYON,...

Hyundai představil zcela nový model BAYON, který má stylovou a elegantní karoserii crossoveru s prvky SUV BAYON nabízí kompaktní exteriér, prostorný interiér a řadu vyspělých prvků výbavy v...