- i30 N Project C: lehčí, nižší a agresivnější verze vrcholného pětidveřového modelu i30 N o výkonu 275 k
 - K dispozici pouze pro evropské zákazníky: Project C je přísně limitován na 600 vozů
 - „C“ v názvu má tři významy: zkušební okruh „Area C“ pro vysokovýkonné vozy ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Namyang; „carbon fibre“ – první využití uhlíkových kompozitů ve voze Hyundai; „centre of gravity“ – nižší těžiště, jímž Hyundai zvyšuje úroveň jízdní dynamiky bez kompromisů
 - Exkluzivní stupeň výbavy je inspirován výzkumným a vývojovým centrem Namyang a Severní smyčkou Nürburgringu, kde byl i testován
 - Debut v expozici značky Hyundai 11. září na Frankfurtském autosalonu 2019
 
Hyundai Motor představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem limitovanou edici i30 N Project C, lehčí, nižší a extrémnější verzi oceňovaného modelu i30 N. Project C je nejnovější interpretací historicky prvního vysokovýkonného modelu značky a zákazníkům nabídne ještě intenzivnější zážitky z řízení modelu i30 N díky nižší hmotnosti a ještě pohotovějším reakcím na povely řidiče – výsledkem jsou ještě větší úsměvy na tvářích nejnáročnějších řidičů. Hyundai i30 N Project C je o 50 kg lehčí (oficiálně: o 50,004 kg lehčí), má o 6 mm nižší světlou výšku a ještě výraznější vnější a vnitřní design.


Video ke zhlédnutí ZDE.
Model i30 N, inspirovaný motoristickým sportem, je prvním vysokovýkonným vozem společnosti Hyundai Motor s logem N, který po svém debutu 2017 vyvolal velké pozdvižení a získal bezpočet prestižních ocenění. Model, vyvinutý na základě pětidveřového i30, poskytuje maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích i na závodních okruzích. Celá filozofie projektu N je emocionálním vyjádřením přístupu společnosti Hyundai Europe, orientovaného na velmi náročné zákazníky, a samotný Project C je jeho dosud nejvěrnějším naplněním.
Jedinečná výbava modelu i30 N Project C zahrnuje zřetelně viditelné karosářské díly z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, opatřené čirým lakem, jenž dává na odiv dokonalou strukturu uhlíkových vláken. Přední spoiler, zadní difuzor, kapota a boční prahy s logem N jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Speciální edice je díky tomu nejen lehčí, ale má také nižší světlou výšku, která dodává vozu větší stabilitu i ohromující vzhled.
Navzdory větší čelní ploše a nižší světlé výšce zůstává u verze Project C součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,32 stejný jako u výchozího modelu i30 N. Originální aerodynamické prvky v horní a spodní části karoserie speciální edice Project C také přispívají k ještě rychlejší, ale zároveň i stabilnější a uspokojivější jízdě zatáčkami.
Jaký význam má v názvu písmeno „C“? Značí zkušební okruh „Area C“ pro vysokovýkonné vozy ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Namyang, který je rodištěm N. Project C navíc jako první sériově vyráběný vůz značky Hyundai používá karosářské díly z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. A v neposlední řadě je efektivní těžiště u verze Project C sníženo o 8,8 mm v porovnání s modelem i30 N o výkonu 275 k. Díky kombinaci uvedených tří „C“ je tento sportovní vůz tak podmanivý.
„Speciální edice i30 N Project C je tak dalším emocionálním krokem ve stopách úspěšného modelu i30 N, který dokazuje, že Hyundai ve snaze nadchnout fanoušky motoristického sportu posouvá hranice ještě dál,“ říká Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí produktové divize společnosti Hyundai Motor Group. „S touto limitovanou edicí jsme strategicky snížili hmotnost vozu na místech, kde je to nejpřínosnější, ještě více jsme zrychlili reakce vozidla a optimalizovali jeho design, abychom dosáhli ještě vyšších výkonů.“


Nižší hmotnost modelu i30 N Project C díky uhlíkovým kompozitům a hliníku
Hyundai nečinil u speciální edice i30 N Project C žádné kompromisy při optimalizaci mimořádně sportovních vlastností modelu i30 N. K zásadnímu snížení neodpružených hmot významně přispívají kovaná závodní kola OZ. Jen samotná impozantní 19“ kola umožnila snížit hmotnost o 22 kg.
K dalšímu odlehčení vozidla přispělo použití uhlíkových kompozitů u kapoty (-7,2 kg), obou bočních prahů (-499 gramů na každé straně), předního spoileru (+240 gramů pro významnou aerodynamickou funkci a skvělý vzhled), nově navrženého integrovaného zadního difuzoru (-386 gramů) a lehčích, manuálně nastavitelných závodních anatomických sedadel Sabelt® vpředu s výztuhami z uhlíkových kompozitů (-7,5 kg u každého sedadla). Sedadla Sabelt také poskytují řidiči a spolujezdci vpředu dokonalou oporu v příčném směru i v ramenní oblasti. Vylepšená poloha sezení podporuje sportovní styl jízdy.
Nejvyšší výkon zůstává na hodnotě 275 k a maximum točivého momentu při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku je 378 Nm, stejně jako u modelu i30 N s paketem Performance. Snížená hmotnost a rychlejší reakce speciální edice i30 N Project C poskytují ovšem řidiči znatelně lepší zpětnou vazbu.


Optimalizovaná dynamika
„Nastavení řízení a podvozku modelu i30 N Project C je považováno za etalon pro nejnáročnější řidiče modelu i30 N,“ vysvětluje Alexander Eichler, vedoucí testování a vývoje vysokovýkonných vozů v technickém centru společnosti Hyundai Motor Europe. „Označení ‚Project C‘ odkazuje na zkušební okruh ‚Area C‘ ve výzkumném a vývojovém centru Namyang. Tento vůz však byl stejně intenzivně podrobován testům v technickém centru Hyundai v Meuspathu u Nürburgringu.“
Hyundai i30 N Project C má o 6 mm nižší světlou výšku a o 8,8 mm níže těžiště díky novému nastavení tlumičů, známých z modelu i30 N, a novým, kratším vinutým pružinám s vyšší tuhostí. Závěsy zadních kol společně s náboji kol jsou překvapivě o 4,66 kg lehčí, protože jsou vyrobeny z hliníku místo oceli. Project C je také vybaven zadní výztuhou v zavazadlovém prostoru z modelu i30 N s paketem Performance, která zvyšuje celkovou stabilitu ve vyšších rychlostech a zejména při prudkých dynamických změnách během agresivního průjezdu zatáčkami.
Všechny jízdní režimy byly pro Project C specificky nastaveny a oba jízdní režimy Sport a N poskytují řidiči intenzivnější a bezprostřednější zpětnou vazbu pro ještě větší potěšení z jízdy. Extrémně dynamický režim N je v tomto případě přizpůsoben mimořádným požadavkům velmi zkušených řidičů na agilitu a předvídatelnost při jízdě na závodním okruhu s kvalitním povrchem.
Elegantní a mimořádně funkční design
Interiér speciální edice Project C zaujme doplňky z materiálu Alcantara®, zejména na volantu, páce parkovací brzdy a řadicí páce. Stejně jako mnoho dalších změn v interiéru kombinuje hlavice řadicí páky z broušeného hliníku ve tvaru dna pístu funkčnost s designem a ideálně padne do ruky při řazení s krátkými dráhami pohybu. Nejen brzdové třmeny, ale i všechny bezpečnostní pásy a další detaily speciální edice Project C září odstínem Deep Orange. Prošívání a pruhy v odstínu Deep Orange osvěžují také vzhled zcela nových anatomických sedadel Sabelt. A v odstínu Deep Orange jsou rovněž páčky na volantu pro ovládání jízdních režimů včetně módu N palcem. Exkluzivitu této limitované edice potvrzuje štítek na straně spolujezdce s pořadovým číslem xxx/600.
Vnějšímu designu dominuje matný odstín tmavě šedé. Všechny díly z uhlíkového kompozitu dávají na odiv strukturu uhlíkových vláken, překrytou lesklým čirým lakem.
Hyundai posouvá se speciální edicí Project C limity modelu i30 N ještě výše. Řidičům tak poskytne zcela nové zážitky a maximální uspokojení z mimořádně dynamické jízdy s pohotovými reakcemi.
Návštěvníci Frankfurtského autosalonu 2019 (IAA) se mohou stát svědky světové premiéry modelu i30 N Project C, která se uskuteční 11. září. Výroba nového modelu bude přísně omezena na 600 vozů. První vozy budou předány zákazníkům na vybraných evropských trzích v závěru letošního roku.



Technické údaje
| ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI s paketem Performance (275 k) | |
| Druh | THETA 2.0 T-GDI, 16V, DOHC E-CVVT | 
| Zdvihový objem | 1998 cm3 | 
| Vrtání x zdvih | 86,0 x 86,0 mm | 
| Kompresní poměr | 9,5:1 | 
| Nejvyšší výkon | 275 k (202 kW) při 6000 min-1 | 
| Nejvyšší točivý moment | 353 Nm při 1450 až 4700 min-1 378 Nm při 1750 až 4200 min-1 s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku  | 
| Plnicí tlak turbodmychadla | max. 2,3 baru | 
| Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 | 
| Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6,0 | 
| Kombinované emise CO2 (g/km; předběžná hodnota EU 2.0)* | 176* | 
| Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*  | 
7,1* | 
| Spotřeba paliva, město (l/100 km)*  | 
9,7* | 
| Spotřeba paliva mimo město (l/100 km)*  | 
5,7* | 
Převodovka
| Motor | THETA 2.0 T-GDI 
 275 k  | 
| Mechanická | 6stupňová | 
Převodové poměry
| THETA 2.0 T-GDI
 275 k  | 
|
| 1. stupeň | 3,083 | 
| 2. stupeň | 1,931 | 
| 3. stupeň | 1,696 | 
| 4. stupeň | 1,276 | 
| 5. stupeň | 1,027 | 
| 6. stupeň | 0,854 | 
| Zpětný chod | 3,588 | 
| Stálý převod | 4,333 (1/2/Z)
 3,250 (3/4/5/6)  | 
Podvozek
| Přední náprava | vzpěry McPherson | 
| Zadní náprava | víceprvková | 
Řízení
| Druh | R-MDPS (hřebenové řízení s elektrickým posilovačem připevněným k hřebenové tyči) | 
| Převod řízení | 12,31:1 (@360°) | 
| Poloměr otáčení | 5,8 metru | 
| Počet otáček volantu mezi rejdy | 2,14 | 
Brzdová soustava
| Brzdy vpředu | kotoučové, 18“ (s paketem Performance) | 
| Brzdy vzadu | kotoučové, 17“ (s paketem Performance) (parkovací brzda) | 
| Hlavní brzdový válec | Φ 23,81 | 
| Rozměr brzdového posilovače | 10“ (levostranné, pravostranné řízení) | 
Kola a pneumatiky
| Kola | Pneumatiky | 
| 8,0J x 19 z lehké slitiny | 235/35 R 19 | 
| Rozchod kol vpředu/vzadu | Project C, standardně s paketem Performance | 
Rozměry (mm)
Exteriér
| Vnější délka | 4371 | 
| Vnější šířka | 1795 | 
| Vnější výška | 1439 | 
| Rozvor náprav | 2650 | 
| Převis karoserie vpředu | 933 | 
| Převis karoserie vzadu | 788 | 
| Světlá výška | 126 | 
| Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) | 0,32 | 
Interiér
| Vpředu | Vzadu | |
| Výška stropu nad sedákem | 994 | 977 | 
| Prostor pro nohy | 1073 | 883 | 
| Šířka v úrovni ramen | 1427 | 1406 | 
Objemy (litry)
| Palivová nádrž | 50 | 
| Zavazadlový prostor (se zadní výztuhou) | Minimální: 381 | 
| Maximální: 1287 | 
Hmotnosti** (kg)
| THETA 2.0 T-GDI
 275 k Project C  | 
|
| Pohotovostní hmotnost | 1395 kg | 
| Celková hmotnost | 1910 kg | 
*Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva na základě oficiální metodiky EU.
**Předběžné údaje výrobce
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

                                        
                                        
						
								
								
								
								
								
				
						
					
						
					
						
					
						
					
						
					

