Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce

Nejluxusnější Lexus se stálým pohonem všech kol nabízí nejvyšší míru pohodlí a bezpečnosti, výkon 327 kW a výtečné jízdní vlastnosti při relativně nízké spotřebě paliva a emisích.

Jízda s Lexusem LS 600h L předčila mé očekávání a byla pro mě mimořádným řidičským zážitkem až srdeční záležitostí. Nerad jsem ho vracel po týdenním testování českému zastoupení značky Lexus.

Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce

Čtyřmístný Lexus LS 600h L je nejluxusnějším modelem z ucelené řady modelů s hybridním pohonem Lexus Hybrid Drive, která obsahuje: RX 400h, první vysoce výkonné hybridní SUV na světě, vysoce výkonný sedan GS 450h a model LS 600h, jehož prodlouženou verzi LS 600h L nám bylo umožněno testovat.

Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce

Nový Lexus LS 600h, který byl představen na podzim minulého roku na Autosalonu ve Frankfurtu, stojí na samotném vrcholku současných automobilových technologií. Testovaný LS 600h L je prvním modelem značky Lexus s prodlouženým rozvorem kol. Cestující na zadních sedadlech si tak může užívat zábavy a současně odpočívat díky opěradlům s možností lůžkové úpravy, s masážní funkcí a opěrkou pro nohy i chodidla, což jsou mimořádné prvky výbavy.

Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce
Hybridní sedan Lexus LS 600h L v testu redakce

Benzinový motor 5,0 l V8 dosahuje výkon 290 kW při 6400 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 520 Nm při 4000ot/min. Motor používá systém duálního vstřikování paliva Lexus D-4S (vstřikování do sacího kanálu a přímé vstřikování) a systém sání VVT-iE. Výsledkem je vyšší výkon při současném snížení emisí, hluku a vibrací. Emise CO2 jsou 219 g/km.

Elektrický motor systému Lexus Hybrid Drive dosahuje výkon 165 kW a maximální hodnotu točivého momentu 520 Nm. Generátor má napětí 650 V a vysokonapěťový Nikl-metal-hybridový akumulátor 288 V.

Dvojstupňová elektronicky řízená samočinná převodovka s plynule měnitelným převodem zaručuje hladký, lineární přenos síly motoru a zcela plynulé zrychlení. Převodovka umožňuje i manuální řazení Doplňuje ji pohon všech kol s centrálním mechanickým samosvorným diferenciálem TORSEN, který zaručuje výbornou ovladatelnost vozu a stabilitu za všech situací, o čemž jsem se během testu plně přesvědčil.

Systém Lexus Hybrid Drive zabezpečuje dobíjení baterií při sjíždění svahů a při dojezdu vozu. Významně tak snižuje průměrnou spotřebu vozu. Při sjíždění svahů lze při ručním přeřazení na nižší rychlosti omezit brzdění a ještě snížit průměrnou spotřebu. O hodnotách dobíjení akumulátorů průběžně informuje v kW analogový ukazatel, který současně ukazuje celkový odebíraný výkon benzinového a elektrického motoru pro pohon vozu. Mimoto lze sledovat na přehledné barevné obrazovce celý hybridní systém: kdy běží benzinový motor, kdy elektrický motor, kdy oba a kdy se nabíjejí akumulátory.

Toto propracované spojení jednotlivých komponent spolu s mimořádně nízkým koeficientem aerodynamického odporu 0,27 zajišťuje kombinovanou spotřebu paliva pouhých 9,3 l/100 km, což je při celkové hmotnosti 2730 kg a výkonových parametrech Lexusu spotřeba relativně nízká. Spotřebu uváděnou výrobcem jsem během testu nepřekročil. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekund.

Vybavení Lexuse je maximální z hlediska bezpečnosti, obsluhy, pohodlí a komfortu všech cestujících.

Řízení vozu usnadňuje vybavení všemi současnými dostupnými technickými systémy – od elektrického posilovače s variabilním převodem řízení až po inteligentní tempomat, který udržuje řidičem zvolenou bezpečnou vzdálenost za jedoucím autem a dokonce při jeho zastavení sám bez zásahu řidiče zastaví. Vedle dnes již běžných komfortních prvků vybavení Lexuse obsahuje systém integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM), který získává data z mnoha snímačů strategicky rozmístěných v celém automobilu, včetně otáček kol, tlaku brzdové kapaliny a pohybu karoserie vozidla. Podle nich potom VDIM aktivuje potřebné stabilizační a bezpečnostní systémy, jako např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronickou distribuci brzdné síly EBD, protiprokluzový systém TRC, řízení stability vozidla VSC a posilovač řízení a dosahuje tak optimálního stavu, kterého by nebylo možné dosáhnout při nezávislé činnosti jednotlivých systémů.

Dále výbava obsahuje bezklíčové otevírání vozu i startování, snadné nastupování a vystupování automatickým vysouváním a zasouváním volantu, multifunkční barevnou obrazovku, přední hlavové opěrky elektricky nastavitelné ohřívané a větratelné, zadní hlavové opěrky elektricky nastavitelné, klimatizované zadní sedadla elektricky nastavitelné s pamětí, elektricky nastavitelné bederní opěrky řidiče a spolujezdce, parkovací systém s barevnou obrazovkou, elektricky ovládanou zadní sluneční clonu, která se při zařazení zpátečky sama zasune, automatické dovírání dveří a víka zavazadlového prostoru, audiosystém Mark Levinson Reference Surround s 19 reproduktory, navigační systém, hlasové ovládání audia, navigace a klimatizace atd.

Přestože je standardní výbava Lexuse LS 600h L velmi bohatá, volitelná výbava obsahuje další příplatkové položky a pakety jako ku příkladu paket přednárazové preventivní bezpečnostní výbavy, relaxační paket pro zadní sedadla, zábavní systém pro zadní sedadla a další.

Základní cena Lexusu LS 600h L je 3 094 000 Kč, vybavení volitelnými položky stojí až 362 000 Kč a jednotlivé nabízené pakety od 45 000 do 180 000 Kč.

Pro informaci uvádím rozměry testovaného vozu: délka 5030 mm, šířka 1875 mm a výška 1480 mm. Rozvor je 3090 mm.

Prémiová značka Lexus, která je v současnosti jednou z nejdynamičtějších značek na českém automobilovém trhu představuje nový a zcela unikátní projekt v komunikaci se svými současnými i budoucími zákazníky a také s odbornými médii – LEXUS LOUNGE by L´Angolo. Tento unikání marketingový projekt vychází z celkové filozofie značky Lexus, charakterizované sloganem „V touze po dokonalosti‘. Vzájemná osobní komunikace se zákazníky značky Lexus se přesouvá realizací tohoto projektu do reprezentativního, neformálního a velmi příjemného prostředí pražské luxusní restaurace L´Angolo, která se nachází nedaleko historicky významného Staroměstského náměstí v Dlouhé ulici č.7. Lifestylové komunikační centrum LEXUS LOUNGE by L´ANGOLO zahájilo oficiální provoz v druhé polovině února letošního roku.

Pracovníci centra zákazníky seznámí názorně a podrobně s jednotlivými modely Lexus, jejich výbavou a obsluhou i cenami. V případě zájmu můžete kontaktovat Lexus Centrum, kde si samozřejmě můžete domluvit i testovací jízdy s modely Lexus. Telefon 605 050 550, e-mail: lexus-lounge@lexus.cz

Podrobné informace na www.lexus.cz.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...