Horké peklo, nehoda, defekt a Martin Macík na Dakaru nakonec poskočil na celkové 12. místo

Dakar 12. 1. 2016 – 9. etapa – Belen – Belen

V 9. etapě se dakarští závodníci opravdu zapotili

A to doslova. Po kroupách, sněhu a písečných bouřích bylo tentokrát na programu obrovské horko. Teploty přes 40 stupňů ve stínu a rozžhavený písek v kombinaci se zcela rozbitou tratí udělaly z aktuální etapy horké peklo, kterým se několika závodníkům nepodařilo vůbec projet. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva bojovali ze všech sil, i když jim tentokrát náhoda příliš nepřála a postavila jim do cesty hned dvě nehody, jejichž řešení vyžadovalo velké fyzické nasazení. Do cíle nakonec posádka týmu KM Racing dojela na 21. místě. Ale vzhledem k faktu, že pondělní 9. etapa byla náročná pro všechny závodníky a problémy různého charakteru postihly většinu týmů, kluci v průběžném hodnocení poskočili na cenné 12. místo.

Martin Macík se svou posádkou v pondělí startoval do náročné 9. etapy z 13.místa

A tentokrát to nebyla žádná legrace. „Máme za sebou extrémně těžkou etapu a musím říct, že jsme si během ní poprvé sáhli na dno našich sil,“ popisuje Martin Macík. „V úvodu jsme předjeli dva kamiony. A potom to začalo. Zapadli jsme, ale auto nám, naštěstí, pomohl vykopat jeden z projíždějících závodníků, kterému tímto velice děkujeme. Vydali jsme se znovu na cestu a pomalu se začali prokousávat vpřed,“ popisuje vývoj závodu pilot Liazu Martin Macík.

Na trati bylo obrovské vedro a terén, kterým kamiony projížděly, byl hodně rozbitý

„Jen pro ilustraci, přes sto kilometrů jsme jeli na jedničku, víc se nedalo,“ popisuje Martin. „Auto bylo totálně rozžhavené. A pak přišlo další nadělení. Museli jsme měnit kolo, protože nám začalo utíkat. Myslím, že částečně za to mohlo to obrovské horko. Byla to hodně náročná situace, protože nám došla voda, byli jsme už fyzicky vyčerpaní z řešení předchozí nehody, přehřátí, měli jsme mžitky před očima a vůbec se nedalo dýchat. Všude kolem byla mračna vápenatého prachu, který nás dusil. Za zhruba 25 minut jsme kolo vyměnili, naskočili do auta, šlápli na to a zase začali předjíždět auta před námi. Zastavily nás až červené praporky pořadatelů, které signalizovaly předčasný konec etapy,“ popisuje Martin.

„Tímto děkuji mému trenérovi Pavlu Provázkovi za dokonalou fyzickou přípravu před závodem, protože díky ní jsem dnes našel dostatek sil vše zvládnout,“ vzkazuje Martin. V bivaku teď budou mechanici zjišťovat, v jakém stavu je po dojetí 9. etapy liazka, která si dnes na rozbitém terénu také užila své. Každopádně, přes noc si kluci odpočinou, doplní síly i tekutiny a zítra bude jejich cesta letošním nevyzpytatelným Dakarem pokračovat dalším dobrodružstvím.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru na:

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor a značka elektromobilů IONIQ dodávají světu odvahu ke změně

Hyundai Motor a značka elektromobilů...

Nové video „I’m in Charge“ v rámci kampaně nové značky IONIQ předkládá výpovědi módní návrhářky Marie Cornejo a dobrodruha Davida de Rothschilda Kampaň „I’m in Charge“ oslavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...