V uplynulém víkendu se v okolí Třebíče uskutečnila Horácká Historic Rallye, která byla poprvé zařazena do Evropského poháru historických automobilů. Kromě toho se její výsledky započítávají do domácího šampionátu i rakouského poháru. Hned na úvod musíme připomenout, že především vozy rakouských jezdců Lampelmaiera, Openhauera (Ford Escort), Theuretsbachera (BMW 2002) nebo našeho Blažka (Ford Escort) patří do skupiny H a ty v evropském poháru nebodují, ale mohou startovat v rámci absolutní klasifikace.
Největšími favority byli pochopitelně manželé Trajboldovi jedoucí se svým špičkovým Porsche 911 žluté barvy, přičemž jejich stříbrný vůz pilotoval Němec Alber. Největším soupeřem měl být Fin Silvasti, loni čtvrtý muž EP s Porsche 911.
První zkoušku vyhrál Lampelmaier, druhou Alber a následující tři opět Lampelmaier, který se tak už po třetí zkoušce ujal vedení před Silvastim. Jenže po páté zkoušce musel Fin odstoupit pro poruchu spojky a jeho místo zaujal Michal Sum (BMW 2002) před Alberem a Openhauerem. V šesté byl Trajbold, kterého trápily technické problémy, zatížen penalizací za předčasný start, čímž se propadl až na 12. pozici.
Po první etapě s osmi zkouškami vedl Lampelmaier před svým krajanem Openhauerem (+ 1.45,2), čtvrté místo patřilo Sumovi (+1.47,2) a Prantlovi (+ 2.07,3), Trajbold se mezitím propracoval na 6. příčku. V tu dobu byli už mimo hru Jirátko s Kolářem, kteří se netrefili na pověstný „Cvrčkův“ můstek a spadli do vodního náhonu k místní elektrárně. Georg Alber ztratil opravou 25 minut a propadl se až na předposlední 27. příčku.
Druhý den si Lampelmaier s přehledem udržoval svůj náskok a tak se spokojil pouze s třemi vyhranými zkouškami. A vůbec jej nevzrušovalo, že v dalších deseti byli nejrychlejší Openhauer (5x), Trajbold (2x) a Alber (1x). V patnácté zkoušce skončila rallye pro skvěle jedoucího Suma, který si v tu dobu udržoval stále třetí příčku. O čtyři zkoušky později jej následoval také Prantl, před něhož se po 13. zkoušce propracoval už Trajbold.
Loňské vítězství tak obhájil Max Lampelmaier s Fordem Escort RS, s nímž například při loňské Ennstal Classic startoval slavný Hannu Mikkola. Prvenství v Evropském poháru patří Trajboldovým před Pekkalou, neboť jezdci mezi nimi Hambálek a Mikulenka startovali pouze s národní licencí. Pěkný výkon podali opět Martin Malý s Mílou Patrmanem z Velkých Hamrů u Tanvaldu. S BMW 1800 začali první etapu sice opatrně, ale v druhé etapě už „zatopili“ a skončili na pěkném osmém místě a druzí ve třídě. Pokud by startovali s mezinárodní licencí, potom by jim patřila dokonce 3. příčka v Evropském poháru. Kromě Fina Pekkaly s Jaguarem E toho příliš neukázala ani trojice účastníků z Itálie, Anglie a Švédska. Zahraniční účast byla vůbec slabou stránkou Horácké Historic Rallye a svědčí o tom, že Evropský pohár historických automobilů je přeci jen na okraji zájmu. Uvidíme, jakou účast přilákají pořadatelé PAMK Klatovy na svoji Rallye Vltava ve dnech 7. až 8. června.
Výsledky:
1. Lampelmaier – Rollmann | Ford Escort RS | 1.26.43,7 |
2. Openhauer – Ettel | Ford Escort RS | + 1.53,9 |
3. Trajbold – Trajboldová | Porsche 911 | + 3.16,5 |
4. Blažek – Machaj | Ford Escort RS | + 4.22,9 |
5. Hambálek – Chládek | Ford Cortina | + 6.37,5 |
6. Mikulenka – Klimeš | BMW 2002 | + 7.34,1 |
7. Pekkala – Rosberg | Jaguar E | + 8.31,2 |
8. Malý – Patrman | BMW 1800 | + 10.19,3 |
9. Harásek – Petr | Š 1000 | + 10.28,6 |
10. Krejča – Novotný | Š 110 L | + 12.03,8 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií