Honda S2000 v redakčním testu

Těším se na každé auto, které přebírám k testu, ovšem dvousedadlovou Hondu S2000 jsem přebíral s mimořádnou radostí, protože jsem očekával obzvláště příjemné zážitky při jízdě s vozem, jehož dvoulitrový motor dociluje výjimečný výkon 240 k (177 kW) při 8 300 ot/min. Mé očekávání tento „červený ďábel“ v plném rozsahu splnil.

Honda S2000 v redakčním testu

Mimořádnost Hondy S2000 potvrzuje i zájem kupujících: Za devět měsíců obsadila Honda S2000 mezi 14 nabízenými modely kabrio-roadsterů na našem trhu velmi dobré 4 místo – umístila se za Mazdou MX 5, Mercedesem SLK a těsně za BMW Z-3. Elegantní, dynamická s nízkou přídí, širokými pneumatikami, červená s černou střechou je na silnici nepřehlédnutelná – to se mi plně potvrdilo jak při jízdách s ní tak i, když jsem s ní kdekoliv zastavil.

Honda S2000 v redakčním testu

Když jsem poprvé nasedal za volant Hondy, bylo to pro mě obtížnější než do běžného cestovního vozu. Ale po několikerém vystoupení a nasednutí jsem si zvykl a nedělalo mi to vůbec potíže. Po usednutí do sedadla a připoutání mě výborně anatomicky tvarované sedadlo již předem upozornilo, že v zatáčkách mně bude spolehlivě držet. Všechny sdělovače i ovládače jsou tak umístěny, aby minimálně odváděly pozornost řidiče při jízdě s tímto rychlým vozem. Digitální tachometr uprostřed otáčkoměru přímo před řidičem je velmi dobře sledovatelný při jízdě. Po otočením klíčkem se neděje nic – motor se totiž musí nastartovat zvláštním velkým kruhovým samostatným tlačítkem vlevo na palubní desce – to mi po každé připomnělo, že usedám do čistokrevného sportovního vozu. To ostatně připomíná i tříramenný volant malého průměru zespoda dobře profilovaný, aby neklouzal. Dravý zvuk motoru ihned po nastartování jako by vybízel k rychlé akceleraci. Spojka je tvrdší jak na sportovní vůz patří. Řazení optimálně odstupňované šestirychlostní převodovky jde velmi lehce, dráhy řazení jsou velmi krátké a přesně vymezené. Brzdy se systémem ABS jsou účinné, ani po delším brždění jsem nepozoroval jejich únavu. Celkově se mi vůz velmi dobře vedl. Musel jsem si však stále připomínat, že Honda S2000 má zadní náhon a tedy, že v zatáčkách při nadměrné rychlosti dochází k přetáčivému smyku a je nutné s touto skutečností počítat a včas reagovat ubráním plynu, případně rychlým vyšlápnutím spojky a okamžitým odpovídajícím pohybem volantu v protisměru. K dobrému vedení vozu a držení stopy nesporně přispívá tvrdší pérování, s kterým na horších silnicích i s malými výmoly a nerovnostmi musíme počítat a smířit se s tím, že to ani jinak se sportovním vozem s takovým výkonem nejde – s měkčím pérováním bychom si sportovní jízdu ani nemohli dovolit. Kladem je jistě vybavení vozu diferenciálem s omezenou svorností, podle mého názoru by však zasluhoval tento výjimečný vůz na přání vybavení protikluzovým zařízením ovšem zdůrazňuji vypínatelným.

Honda S2000 v redakčním testu


Motor Hondy S2000 je spíše závodní než sportovní – tomu odpovídají i jeho výkony. Otáčky v nepatrné chvilce vylétnou až k maximu – téměř k 9 000 ot/min. Na jedničku k 70ti km, na dvojku něco málo přes 100 km a na trojku přes 140 km. Maximální rychlost na čtyřku, na pětku ani na šestku jsem nemohl na našich silnicích vyzkoušet. Nejvyšší zrychlení začíná od 6 500 ot/min, tj. když se otáčky motoru blíží k nejvyšší hodnotě točivého momentu 208 Nm, který motor dosahuje při 7 500 ot/min a stejně rasantně zrychluje až do téměř 9 000 ot/min. Neříkám však s tím, že s motorem nejde jet i v nízkých otáčkách. Na šestku jsem s ním po rovině jel plynule rychlostí 55 km, kdy otáčkoměr ukazoval necelých 2 000 ot/min a ani při přidání motor neprotestoval, samozřejmě jeho akcelerace byla podstatně pomalejší. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 240 km/h, která podle mého názoru bude ve skutečnosti ještě o něco vyšší, protože při rychlosti 130 km/h ukazoval otáčkoměr těsně pod 4 000 ot/min.


Honda S2000 v redakčním testu

Při hezkém počasí získává vůz na kráse samozřejmě sklopením střechy, které je velmi jednoduché: motor musí být v běhu a musí být zatažena ruční brzda. Po odjištění dvou jisticích páček na rámu čelního skla a zmáčknutí a držení knoflíku na středovém tunelu vedle řidiče se střecha elektricky cca za 6 sekund sklopí a současně zajedou automaticky i obě okna předních dveří do dolní polohy. Sklopenou střechu můžeme poněkud obtížněji přikrýt krytem, který je normálně uschován v  zadním zavazadlovém prostoru. Jízda se sklopenou střechou pro mě byla dalším hezkým zážitkem, při podvědomém vnímání lahodného běhu motoru jsem mírně zpomalil, abych mohl cele vnímat okolní krajinu a vychutnat tak jízdu s tímto vozem. Vůbec mě nevadilo, že jsem si při tom nemohl pustit rádio, protože by nebylo dobře slyšet – a stejně by pak těch krásných zážitků bylo až moc! Hondu S2000 je též možné na zimu vybavit pevnou střechou.

Spotřebu udávanou výrobcem jsem mírně překročil, bohužel však nelze ji pokládat za objektivní, protože jsem ujel poměrně málo kilometrů. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 9,9 litrů, já jsem měl spotřebu během testu 10,3 litru na 100 km. Nepokládám ji však vzhledem ke zkoušení vozu za nadměrnou, spíše ji s ohledem na charakter vozu hodnotím jako nízkou.


Honda S2000 v redakčním testu

Cena Hondy S2000 je s bohatým základním vybavením 1 590 000 Kč. Jako výbavu na přání lze dokoupit pevnou střechu (95 160 Kč), přední spoiler (22 825 Kč), zadní spoiler (24 319 Kč), kryty prahů (22 628 Kč), plastový štít za opěrky hlavy proti víření vzduchu při otevřené střeše (11 908 Kč), přední mlhová světla, systém alarm.

Při koupi Hondy S2000 je nutné si uvědomit, že kupuji čistokrevný sportovní vůz, že tedy musím počítat s obtížnějším nasedáním do vozu, s tvrdším pérováním (pro sportovní jízdu nutným), s větším (ale příjemným) hlukem motoru, s celkově vyšší hladinou hluku v interiéru i při zavřené střeše a s malým zavazadlovým prostorem.


Velmi by nás v redakci potěšilo, kdybyste nám do redakce zaslali vaše zkušenosti s tímto vozem – nejlépe e-mailem.
 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...