Všechny tři vozy hned napoprvé soutěž dokázaly dokončit.
Vojtěch Štajf zvítězil v klasifikaci třídy Historica A Plus
– Petr Kačírek skončil čtvrtý v hodnocení třídy Hostorica B. Jaroslav Petrásek zajížděl i v sedmé etapě stabilně časy okolo 32. místa absolutně. Podrobnější výsledky se teprve dozvíme.
Koloniální architektura centra Duranga před velkou katedrálou byla svědkem velkého finále Carrery Panamericany. Pro Vojtu Štajfa měla pozitivní průběh – s výjimkou úvodní erzety, v níž prohrál s Karmannem domácího Raula Gonzálese, dokázal svůj včerejší náskok ještě navýšit a zaslouženě potřetí vyhrál klasifikaci etapy. To samozřejmě stačilo na prvenství ve třídě dvoulitrových čtyřválců, byť se Vojta musel vyrovnat s určitým výkonovým handicapem. „Dnes byly na programu opravdu pěkné zkoušky, ale ta nejdelší šla opět až do výšky 2900 metrů nad mořem a auto na ní zoufale nejelo. Mysleli jsme si, že máme něco s motorem, ale zažili to tam všichni. Ostatní zkoušky jsme si už vychutnali a ještě mnohem více si vychutnáváme slastný pocit z dojezdu do cíle Carrery, mezi tisícovkami nadšených fanoušků!“
Petr Kačírek zajel znovu výbornou etapu bez výkyvů
– bohužel na celkové třetí místo v klasifikaci třídy Historica B mu chybělo jen zhruba 5 sekund. „V naší nejpočetnější třídě startují už opravdu výkonné stroje. Pro mě je čtvrté místo v téhle konkurenci podobně hodnotné jako pro Vojtu vítězství. Kdyby mi to někdo řekl před závodem, měl bych ho za blázna. Přece jen jsme nenatestovali ten objem kilometrů, jaký jsme chtěli. A auto poměrně spolehlivě drželo až do cíle a my si pocit z dojezdu tak těžko závodu náramně užíváme,“ dodal Petr v cíli.
Jarda Petrásek dovezl své Porsche
– spolehlivě do cíle i poslední etapy a jak sám řek, poslední etapu si náležitě užil. Podrobnější informace o Jardově celkovém pořadí bude známa až druhý den.
Český tým tedy v Mexiku uspěl
– byt tu startoval poprvé, ve stopách slavného krajana Jaroslava Juhana a s velmi specifickou a ne zcela odzkoušenou technikou. Ukázalo se, že příprava šla správným směrem. Zůstává tedy bytelný základ vozidel a výhled na příští Carreru Panamericanu! Nejen fanoušci, ale zejména soupeři oceňovali profesionální zázemí, přístup i připravenost vozidel našeho týmu – projevila se letitá úspěšná praxe ze závodění v Evropě. Zvláště dobře byl vnímán design vozidel, ale také oblečení a přileb. Zástupci silných konkurenčních týmů si do českého ležení nezřídka chodili pro radu, jak řešit konkrétní problém. Tedy po krušných začátcích a fázi určitého rozkoukávání přišel úspěšný konec.
Celý tým po večerním slavnostním vyhlášení
– čeká ještě mimořádně vysilující jednodenní přejezd do Mexico City, dlouhý přes 1000 kilometrů. Tam budou soutěžní vozidla vystavena po celou sobotu v nákupním centru Santa Fé. Část výpravy odcestuje domů a druhá část dokončí svou mexickou misi – vozidla přejedou do Veracruz a budou znovu naložena do kontejnerů, abychom se s nimi za měsíc znovu potkali v Česku.
Ať žije La Carrera Panamericana 2015!
Sdílejte s námi naše nadšení!
Autor: Jiří Vintr, Media manažer týmu, media@panamericanarally.cz
23.10.2014
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií