Hledání ojetých vozů z mobilních zařízení roste o desítky procent

K výběru ojetého vozu zákazníci stále častěji využívají mobilní web nebo mobilní aplikaci. Dostupnost, ovladatelnost a funkce uživatelům usnadňují výběr do takové míry, že začínají mobilní přístup upřednostňovat před stacionárními počítači. Návštěvnost webových stránek AAA AUTO s nabídkou automobilů prostřednictvím mobilního zařízení se ve všech čtyřech zemích, kde společnost působí, v meziročním srovnání zvýšila o desítky procent.

Zájemci o nákup ojetých vozů si stále více zvykají při jejich výběru používat mobilní zařízení. Ať už se jedná o návštěvu webových stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení, či využití mobilní aplikace, počet uživatelů enormně stoupá. Mobilní aplikaci AAA AUTO, největší středoevropský prodejce ojetých automobilů, spustil v únoru 2014.

Za první rok svého fungování si aplikaci stáhlo 70 000 uživatelů chytrých mobilních telefonů s operačními systémy Android a iOS od Applu. Meziměsíční růst počtu stažení tehdy činil zhruba 10 %.  Aktuální meziroční srovnání za uplynulý rok nyní potvrzuje nový trend. Zatímco v říjnu 2017 si prostřednictvím aplikace či mobilního webu automobily vybíralo 801 850 uživatelů, v letošním roce návštěvníci pokořili milionovou hranici. Na konci října už to bylo 1 240 597 uživatelů, a do konce roku jich pravděpodobně bude až 1,5 milionu. „Statistiky a související telefonický průzkum mezi zákazníky ukazují, že si zájemci o koupi vozu stahují aplikaci vždy, když pořízení nového vozu aktuálně řeší. Stoupající trend výběru vozu prostřednictvím mobilního zařízení však není patrný pouze v tuzemsku, stejnou situaci jsme zaznamenali i ve všech zbylých zemích, kde naše společnost působí, tedy na Slovensku, v Polsku i v Maďarsku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety.“

Slova generální ředitelky potvrzují statistiky. Meziroční nárůst počtu hledání z mobilních zařízení v České republice činil 54,7 %, na Slovensku 46,1 %, a to z 520 725 na 761 070 uživatelů a maďarští zájemci vyhledávali více o 54,7 %. Mezi nejvíce vyhledávané značky u nás patří vozy značky Škoda. Na druhé příčce figuruje Volkswagen, třetí pozici ovládla značka Ford. Oproti roku 2017 vystřídalo BMW na čtvrtém místě (loni pátý) Hyundai, Top 5 uzavírá Audi. Jedničkou je značka Škoda ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku obsadila páté, respektive šesté místo. V obou zmíněných zemích patří první pozice značce Opel.

Top 10 nejvyhledávanějších ojetin z mobilních zařízení za rok 2018
Č. Značka Č. Značka
1. Škoda 6. BMW
2. Volkswagen 7. Mercedes
3. Ford 8. Kia
4. Hyundai 9. Peugeot
5. Audi 10. Renault

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zrození modelů RS: Jak Audi Sport GmbH vytváří charakter svých modelů RS

Zrození modelů RS: Jak Audi Sport GmbH...

Modely RS společnosti Audi Sport GmbH vždy reprezentují v rámci příslušné modelové řady nejvyšší úroveň dynamiky. Jejich silný charakter je založen na kombinaci výrazně odlišeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika podporuje studenty automobilových oborů v samostudiu

Porsche Česká republika podporuje...

Studenti obdrželi v rámci projektu QHERO čtyři sady samostudijních materiálů Za úspěšně vyplněné testy čekají na studenty atraktivní odměny Projekty Best Employer a QHERO jsou důležitým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kombi vyšší třídy nyní ve verzi Plug-in-Hybrid:  Nové Audi A6 Avant TFSI e quattro

Kombi vyšší třídy nyní ve verzi...

Motor 2.0 TFSI a pohon quattro, celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k) Dojezd s elektrickým pohonem až 51 kilometrů podle metodiky WLTP Kombinované emise CO2 do 50 g/km splňují kritéria pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výkon vs. rychlost nabíjení:  Na jakých faktorech závisí vysoké nabíjecí výkony?

Výkon vs. rychlost nabíjení: Na...

Skutečná doba nabíjení je zásadním způsobem určována ideální křivkou nabíjení Audi e-tron** využívá po velkou část nabíjecího procesu maximální nabíjecí výkon až 150 kW Jedinečná...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elegantní – efektivní – evoluční:  Nové Audi A3 Limuzína

Elegantní – efektivní – evoluční: ...

Design se zaměřením na prodlouženou siluetu se střechou ve stylu kupé Velmi hospodárné agregáty TDI a TFSI s vysokými výkony Digitální panel přístrojů a dotykový displej sériově,...