A to pro stanici Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje, která je umístěna v areálu chemičky. Jedná se o kombinovaný hasicí automobil, který je v republice jediný svého druhu. Při výjezdu může totiž využít celkem tři druhy hasicích látek – vodu, prášek i pěnu, a usnadnit tak práci záchranářů.


Nástavbu hasičského automobilu Scania s třínápravovým podvozkem tvoří vodní nádrž o objemu 3 500 l, nádrž na pěnu o objemu 2 500 l a práškové zařízení o obsahu 3 000 kg. Vodní čerpadlo je poháněno přídavným pohonem EG610. Výrobcem nástavby je společnost THT Polička. Vůz je připraven zasáhnout nejen při požáru v sokolovské chemičce, ale kdekoliv v Karlovarském kraji.
Pro vůz Scania T124CB6x4NZ 380 je charakteristická tzv. “nosatá kabina”, kde je motor uložený v předsazené kapotě, a tudíž je bezpečnější než vozy s čelní kapotou. Navíc umožňuje řidičům lepší viditelnost. Čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec DC11 03 disponuje přímým vstřikováním paliva, které řídí systém EDC. Maximální výkon motoru je 380 k při 1 900 ot./min. Plynulou jízdu zajišťuje dvouřadá 12rychlostní mechanická převodovka GRS890. Přední náprava může být zatížena až 7 100 kg a její odpružení je 2×32, zatížení zadních náprav je 19 000 kg, parabolické odpružení 4×41. Zadní nápravy jsou vybaveny rozvodovkou RB660 + R660 s uzávěrkou diferenciálu.
Provoz nového vozidla nyní zkouší jeho budoucí dvoučlenná posádka a během měsíce by mělo být připraveno pro výjezdy. Zakoupení nového vozu Scania je dalším krokem k obnově vozového parku Hasičského záchranného sboru v Karlovarském kraji.
“Náš hasičský sbor používá již dva cisternové vozy od firmy Scania, a protože jsme velice spokojeni s jejich kvalitou a technickým vybavením, zakoupili jsme další vůz od téhož výrobce. Scanie se nám při práci velmi osvědčily a počítáme s nimi i do budoucna,” popisuje zkušenosti svých kolegů z práce v terénu Vladimír Meluzín, tiskový mluvčí Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje.