U příležitosti patnáctiletého výročí firmy připravil Hamann Motorsport unikátní sportovní automobil Laguna Seca II, který bude vyrábět pouze na objednávku v ceně 500 tisíc marek. Vůz vznikl na bázi špičkového modelu BMW M3 E46, od něhož se však výrazně odlišuje křídlovými dveřmi a zážehovým dvanáctiválcem, o objemu 6.1 litru
Laguna Seca II navazuje na předchozí verzi z roku 1988, kdy vysoce výkonný automobil na bázi BMW řady E30 nasadil tehdy svým přeplňovaným šestiválcem 3.5 o výkonu 302 kW (410 k) nová měřítka pro tuning automobilů BMW a jako první sériový „bavorák“ pokořil hranici 300 km/h
Dnes patří firma Richarda Hamanna k nejrenomovanějším a největším „tunerům“ pro vozidla mnichovské značky a vyváží je do celého světa.
Laguna Seca II ukazuje jak by mohl takový high-tech BMW vypadat v 21.století. Konstrukce křídlových dveří se od konvenčního řešení liší svým inovativním designem. Dveře upevněné na závěsech z pravé oceli se zdvihají šikmo dopředu a v požadované poloze zůstávají otevřené díky hydraulickým vzpěrám. Jejich design je natolik vyzrálý, že jdou velice lehce zavírat a těsní stejně dokonale jako u sériových modelů.
Hamann zároveň modifikoval karosérii sportovními aerodynamickými komponenty z tuningového programu nabízeného pro současné „em-trojky“. Atraktivitu zvyšují mj. čelní spoiler, stínítka mlhovek i světlometů, optimální aerodynamiku zvyšují střešní spoiler, zadní křídlo s nastavitelným středovým dílem a difuzor.
Zážehový dvanáctiválec vychází z pohonné jednotky BMW 750i, jehož objem byl na 6.1 litru zvýšen speciálním klikovým hřídelem, většími písty a sportovním vačkovým hřídelem. Zároveň byly upraveny hlavy.
Z důvodu montáže do stísněného motorového prostoru byly četné díly nově zkonstruovány jako např. výfukové potrubí z pravé oceli, nové katalyzátory, uložení motoru i olejové vany. Takto upravený motor dosahuje výkonu 353 kW (480 k) při 5400 ot./min a točivý moment 620 N.m při 4300 ot./min. Sílu na zadní kola přenáší sportovní spojka a šestistupňová mechanická převodovka včetně diferenciálu zadní nápravy se 40% účinností. Tyto hodnoty zaručují zrychlení z klidu na 100 km/h, resp. 200 km/h za 5,2 s, resp. 13,8 s a největší rychlost 312 km/h.
Aby byly extrémní jízdní výkony bezpečně kontrolovány, vybavil Hamann vůz vysoce výkonným brzdovým systémem s vnitřně chlazenými kotouči a hliníkovými třmeny vpředu i vzadu. Vyšší hmotnost dvanáctiválce si vyžádala také úpravu výškově stavitelného podvozku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas