Nová pneumatika Goodyear Ultra Grip WTD (Winter Traction Drive) obsahuje nový patentovaný systém trojrozměrného vzájemného uzamykání dezénových bloků. Nová zimní pneumatika Goodyear Ultra Grip WTD pro nákladní vozidla a autobusy nabízí až o 10 % lepší záběrové vlastnosti na sněhu, za mokra a na ledu, než její předchůdkyně G443. Ultra Grip WTD doplňuje vodící pneumatiku Ultra Grip WTS, která byla uvedena na trh v říjnu 2003. Pneumatiky Goodyear Ultra Grip WTD nastavují v nabídce zimních pneumatik nová kvalitativní měřítka.


.Mezi důležité charakteristiky pneumatiky Ultra Grip WTD patří dezén běhounu. Je to první pneumatika s nově patentovaným designem na bázi technologie Goodyear 3D-BIS (Block Interlocking System) se záběrovými drážkami ve tvaru lichoběžníku. Tato technologie, v porovnání s předchozí využívané na pneumatice G443, zajišťuje větší členitost dezénu a vyšší hustotu záběrových hran. Tím pneumatika dosahuje zlepšení záběrových vlastností na sněhu až o 10 %, na vodě nebo ledu až o 5 %, prodloužení životnosti a větší odolnosti proti poškození. Záběrové drážky technologie 3D-BIS jsou tvořeny trojrozměrnými kaskádovými lamelami, které si lze nejlépe představit jako oplatky. Unikátní tvar záběrových drážek způsobuje, že se jednotlivé bloky dezénu při deformaci pneumatiky uzamykají vzájemně do sebe a vytvářejí pevnou a stabilní stopu pneumatiky, která poskytuje popsané výhody. Goodyear má tento koncept patentován. Nové logo pro tento typ provozu symbolizuje hory a sněhovou vločku, čímž jsou zdůrazněny vlastnosti optimalizované pro zimní provoz.
Kromě toho optimalizované bloky zlepšují, spolu s vysoce odolným běhounem, záběrové vlastnosti a přilnavost za mokra a snižují opotřebení běhounu, což vede ke zvýšení kilometrového výkonu. Mezi další výhody patří zvýšená odolnost proti poškození kamínky a proříznutí pneumatiky. Běhoun má optimalizovánu šířku a tvar drážek tak, aby bylo dosaženo co největší odolnosti proti jejich zanesení. Otevřená ramena zlepšují záběrové vlastnosti ve sněhu i blátě a zlepšují boční vedení. Konstrukce využívá nejnovější technologie a zajišťuje optimální životnost a protektorování.
Největšími uživateli jsou zákazníci ze severních trhů, zejména firmy dřevařského průmyslu, autobusoví dopravci v horských regionech a doprava se zájezdovými autobusy, které dopravují cestující například do alpských oblastí. Zpravidla obouvají nové zimní pneumatiky před začátkem zimního období a používají je na vozidlech po zbytek roku. Pneumatika WTD bude v nabídce sítě TruckForce, ale také u dalších dealerů včas, aby bylo možné uspokojit všechny požadavky zákazníků.
Pneumatiky Ultra Grip WTD jsou plně prořezávatelné i protektorovatelné a jsou k dispozici v následujících rozměrech:
- 315/80R22.5
- 295/80R22.5
- 315/70R22.5
- 12R22.5
Řada pneumatik Goodyear Ultra Grip WTS (Winter Traction Steer) pro řízenou nápravu nákladních vozidel a autobusů má v zimě v porovnání s nejbližším konkurentem o 25 % lepší záběrové vlastnosti, o 20 % vyšší kilometrový výkon, a proto jsou pneumatiky této řady považovány za jedny z nejlepších zimních pneumatik pro řízené nápravy na trhu. WTS jsou k dispozici ve stejných rozměrech jako pneumatika WTD a navíc i v rozměru 385/65R22.5. I když byla pneumatika WTS navržena pro řízenou nápravu, může být používána na libovolné nápravě. Pneumatika WTS nahradila pneumatiku Goodyear G250.
Pneumatika WTS poskytuje zvýšený kilometrový výkon díky nejnovější technologii běhounové směsi a zlepšení stopy pneumatiky promyšlenou kombinací pásů běhounu. Kromě zlepšení životnosti a trakce zahrnuje charakteristika této pneumatiky rovnoměrné opotřebení dezénu, snadnou ovladatelnost, odolnost proti smyku na mokré vozovce a proti zachytávání kamínků. Zlepšení záběrových vlastností na mokrém povrchu je v porovnání jak s nejbližší konkurencí, tak i s předchozí generací pneumatik Goodyear lepší o 6 %, čehož je dosaženo díky nové běhounové směsi a optimalizovanému rozložení dezénových drážek.
Optimalizované dezénové drážky v běhounu, které jsou spojeny záběrovými hranami ve tvaru “Z”, přispívají ke kratší brzdné dráze na sněhu a k vyšším záběrovým vlastnostem až o 25 %, pro lepší přilnavost mohou být pneumatiky případně vybaveny hřeby.