Goodyear představuje novou generaci nákladních pneumatik s vyšším kilometrovým proběhem a vyšší nosností

Goodyear představuje Regional RHT II, zbrusu novou řadu pneumatik pro návěsy, která je převážně určena k použití na vozidlech v sektoru regionální dálkové dopravy.

Řada Regional RHT II je nabízena především pro ráfky o rozměru 22.5″.

Goodyear představuje novou generaci nákladních pneumatik s vyšším kilometrovým proběhem a vyšší nosností
Goodyear představuje novou generaci nákladních pneumatik s vyšším kilometrovým proběhem a vyšší nosností

Ve srovnání se svou předchůdkyní, Goodyear Regional RHT, nabízí vylepšený kilometrový proběh a valivý odpor, což pro provozovatele znamená ještě nižší náklady na kilometr.

Výrazné zlepšení kilometrového proběhu:

– oproti Regional RHT se zvýšil až o 30 %, vynikající výkon při jízdě na mokré vozovce a vysoká odolnost, jsou některé z klíčových výkonnostních faktorů, jež budou tuto řadu činit atraktivní pro mnoho provozovatelů regionální dopravy. Pneumatika Regional RHT II dosahuje výborné úrovně valivého odporu i hlučnosti a vyhovuje tak evropské vyhlášce 661/2009. Nová řada zahrnuje rovněž pneumatiku s nosností deset tun umožňující převážet velmi těžké náklady, poskytující vysoký kilometrový proběh a dobrou odolnost.

Optimalizovaný tvar kostry

– silná ramenní žebra a klikaté běhounové drážky jsou hlavními charakteristikami dezénu pneumatik Regional RHT II. Díky nim jsou zajištěny rovnoměrné a optimální opotřebení, odolnost vůči poškození ramene a pevnost při manévrování. Tvary drážek minimalizují zadržování kamínků a zlepšují brzdění za mokra.

Vyššího kilometrového proběhu je dosaženo díky nové běhounové směsi a o 15 % vyššímu objemu pryže. Běhoun pneumatiky Goodyear Regional RHT II je o 10 mm širší a o 8 % hlubší než u její předchůdkyně.

Tato nová pneumatika využívá předností technologií Goodyear Max, konkrétně disponuje technologií KMax. Technologie KMax je kombinací specializovaných prvků pneumatiky, které byly vyvinuty tak, aby maximalizovaly kilometrový proběh, umožňovaly širokou škálu využití a vylepšily odolnost kostry pneumatiky.

Nová pneumatika pro návěsy Regional RHT II byla porovnána s pneumatikou Regional RHT, kterou nahrazuje, a hlavním konkurentem z prémiové třídy. Dopravní společnost Penyafort z Barcelony se zúčastnila testu, ke kterému byla využita trojnápravová prášková cisterna Spitzerse . Předchozí model pneumatik, Regional RHT, ustanovil základní hodnotu ke srovnání a při měření na třetí nápravě návěsu zaznamenal průměrně 129.000 kilometrů, než tyto pneumatiky vyžadovaly výměnu. Regional RHT II zaznamenaly průměrně 179.000 kilometrů a konkurenční pneumatiky 155.000 kilometrů, když dosáhly stejné úrovně opotřebení. Jinými slovy to znamená, že Regional RHT II má o 39 % lepší kilometrový proběh než její předchůdkyně a o 19 % lepší než konkurenční pneumatika.

V podobném testu se společností Transports Coing ve Francii, kde bylo použito trojnápravového plachtového návěsu Kaiser, byly výsledky průměrně 115.000 kilometrů pro Regional RHT, 139.000 pro Regional RHT II a 125.000 pro konkurenční pneumatiku. To znamená pro pneumatiku Regional RHT II o 21 % lepší kilometrový proběh, než měla její předchůdkyně a o 12 % lepší než hlavní konkurent ve stejném segmentu. Testy se opakovaly s několika sadami pneumatik, aby se zajistila průkaznost. Ukázaly také, že očekávaná průměrná životnost pneumatiky Regional RHT II na první nápravě návěsu je až 250.000 kilometrů ve vozovém parku Penyafort a až 190.000 v parku Coing. Ani v jednom z případů nedošlo k žádné deformaci nebo vytrhání částí běhounu a opotřebení bylo rovnoměrné. Testy se konaly v období od října 2009 do března 2011.

Shrnutí srovnání výkonu pneumatik je uvedeno v následující tabulce: pneumatika Regional RHT II nabízí vynikající kilometrový proběh a méně se opotřebovává, má nižší valivý odpor než hlavní konkurent, vylepšený výkon brzdění za mokra a nízkou úroveň hlučnosti, pouhých 71 db (A).

Test RHT RHT II Konkurence
Kilometrový proběh * 100 130 115
Valivý odpor ** 100 110 99
Index přilnavosti za mokra** 100 100 100
Brzdění za mokra ** 100 102 90

* Průměrný výkon kilometrového proběhu měřený ve vozových parcích Penyafort ve Španělsku a Transports Coing ve Francii v průběhu let 2009 a 2011, za použití pneumatik rozměru 435/50R19.5.

** Data vygenerovaná v centru inovací Goodyear v Lucembursku vztahující se k pneumatikám 385/65R22.5 v průběhu let 2010 a 2011.

Nová pneumatika bude dostupná v následujících rozměrech a indexech zatížení:

Rozměr LI /SI Dostupnost Komentář
385/65R22.5 160 K (158 L) dostupná
164 K (158 L) dostupná Verze s vysokou nosností
435/50R19.5 160 J dostupná Šest žeber
385/55R22.5 160 K (158 L) prosinec 2011
425/65R22.5 165 K březen 2012
445/65R22.5 169 K duben 2012

Na veletrhu nákladních vozidel IAA v Hanoveru byl v roce 2010 předveden prototyp pneumatiky s vysokou nosností Regional RHT II 385/65 R22.5.

Vysoká nosnost této pneumatiky může poskytnout tandemovým návěsům s lehkým podvozkem atraktivní možnost celkového zatížení v porovnání s běžnými návěsy o třech nápravách. Nové pneumatiky dovolují 20 tun na tandemovém podvozku ve srovnání s 24 tunami na běžném trojnápravovém podvozku, jelikož mají index zatížení 164 = 5 tun místo normálních 160 = 4,5 tuny. Tandemový polonávěs s tahačem 4×2 může poskytnout maximální celkovou hmotnost vozidla 38 tun, ve srovnání se 40 tunami celkové hmotnosti vozidla u tahače 4×2 a trojnápravového polonávěsu. Protože tandemový podvozek může být o přibližně jednu tunu lehčí než trojnápravový podvozek, znamená to, že mezi těmito dvěma je rozdíl v nosnosti pouze 1000 kg. Navíc, operační náklady takovéhoto lehkého tandemového návěsu mohou být výrazně nižší než u mnoha běžných trojnápravových návěsů, přičemž trojnápravové návěsy často operují při nižší než maximální nosnosti. Provozovatelům se tak nabízí velmi atraktivní možnost, jak ušetřit náklady.

Tato pneumatika s vysokou nosností má novou kostru, která je navržena tak, aby snižovala vnitřní teplotu, a tak zajistila vysoký kilometrový proběh a dobrou odolnost. Na vývoji této pneumatiky spolupracovaly společnosti Goodyear a Schmitz Cargobull.

Pneumatika Goodyear Regional RHT II je plně prořezávatelná a protektorovatelná.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 73 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 54 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky program Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, asistenční služba Mobility, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovných služeb ve svém oboru.

Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...